Πανορθόδοξη: Έγινε αποδεκτή (;) η πρόταση της Εκκλ. της Ελλάδος για τις σχέσεις των χριστιανικών Εκκλησιών


Αναγνώσεις: |


Η αντιγραφή και αποθήκευση έχει καταχωρηθεί επιτυχώς!

Σας ενημερώνουμε ότι ο παρόν ιστότοπος χρησιμοποιεί λογισμικό διασφάλισης πνευματικών δικαιωμάτων.

Έχετε αντιγράψει το άρθρο στα αγαπημένα στις:

Σας ενημερώνουμε ότι ο παρόν ιστότοπος χρησιμοποιεί λογισμικό διασφάλισης πνευματικών δικαιωμάτων.
Σχόλιο Σ.Ν.Π.: "Άλλαξε ο Μανωλιός και έβαλε τα ρούχα του αλλιώς! Δεν είμαστε Θεολόγοι αλλά απ' ότι καταλάβαμε σκοπός ήταν να μην χρησιμοποιηθεί καθόλου ο όρος Εκκλησίες (για τις αιρέσεις), άσχετο με τον αν τελικά μπήκε ο επιθετικός προσδιορισμός «ετερόδοξες» για λόγους εσωτερικής κατανάλωσης (;)... Εἰς μίαν, ἁγίαν, καθολικὴν καὶ ἀποστολικὴν ἐκκλησίαν."
 
Παρά τις αρχικές διαφωνίες μετά από πρόταση της Εκκλησίας της Ελλάδος επήλθε ομοφωνία για το μείζον ζήτημα των σχέσεων της Ορθοδόξου Εκκλησίας με τις υπόλοιπες ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΕΣ Εκκλησίες.

Όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Ιερά Σύνοδος της Ελλαδικής Εκκλησίας ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών κ. Ιερώνυμος ανέπτυξε τα επιχειρήματα της πρότασης επί του ζητήματος που τελικώς εγινε αποδεκτή.

Αναλυτικά η ανακοίνωση:
Εις το ευαίσθητον κείμενον το οποίο αφορούσε τις σχέσεις της Ορθοδόξου Εκκλησίας με τον λοιπόν Χριστιανικόν Κόσμον η Αντιπροσωπεία της Εκκλησίας της Ελλάδος στοιχούσα το πνεύμα της Ιεραρχίας, προέτεινε εις την παράγραφον 6η αντί του: «Η Ορθόδοξος Εκκλησία αναγνωρίζει την ιστορικήν ύπαρξιν άλλων Χριστιανικών Εκκλησιών και Ομολογιών», το «Η Ορθόδοξος Εκκλησία αποδέχεται την ιστορικήν ονομασίαν άλλων ετεροδόξων Χριστιανικών Εκκλησιών και Ομολογιών», με αποτέλεσμα να υπάρξει πλήρης αποδοχή της προτάσεως και να επέλθει ομοφωνία.

Συγκεκριμένα ο Μακαριώτατος παρουσιάζοντας την πρόταση δήλωσε τα εξής:
«Με την τροπολογίαν αυτήν πετυχαίνουμε μία συνοδική απόφαση που για πρώτη φορά στην ιστορία περιορίζει το ιστορικό πλαίσιο των σχέσεων προς τους ετεροδόξους όχι στην ύπαρξη, αλλά ΜΟΝΟ στην ιστορική ονομασία αυτών ως ετεροδόξων χριστιανικών Εκκλησιών ή Ομολογιών. Οι εκκλησιολογικές συνέπειες της αλλαγής αυτής είναι αυτονόητες. Όχι μόνο δεν επηρεάζουν αρνητικώς με οποιοδήποτε τρόπο τη μακραίωνη ορθόδοξη παράδοση, αλλ’ αντιθέτως προστατεύεται με πολύ σαφή τρόπο η ορθόδοξη εκκλησιολογία.