Η αντιγραφή και αποθήκευση έχει καταχωρηθεί επιτυχώς!
Σας ενημερώνουμε ότι ο παρόν ιστότοπος χρησιμοποιεί λογισμικό διασφάλισης πνευματικών δικαιωμάτων.
Έχετε αντιγράψει το άρθρο στα αγαπημένα στις:
Σας ενημερώνουμε ότι ο παρόν ιστότοπος χρησιμοποιεί λογισμικό διασφάλισης πνευματικών δικαιωμάτων.Εξωτερικά μοιάζουν αθώες. Ενδιαφέρονται για τη φύση και το περιβάλλον, προβάλλονται ως πολιτιστικές, έχουν διασκεδαστικό και συνάμα οικολογικό χαρακτήρα. Συνηθίζουν δε να αποκαλούνται «φεστιβάλ» ή και «εναλλακτικά φεστιβάλ»! Στο βάθος τους όμως κρύβεται η προσπάθεια αναβίωσης αρχαίων ειδωλολατρικών... μεγαλείων!
Τό 6ο απ’ τα 10 άρθρα του «Πιστεύω» της «Νέας Εποχής» αναφέρει: «Τη θεά Γαία θα την λατρεύεις με πίστη»!
Ακριβώς σ’ αυτή την κατεύθυνση, δηλαδή της λατρείας της «θεάς Γαίας», είναι δρομολογημένες διάφορες εορτές οι οποίες και αποκαλούνται «Εορτές της γής», οι οποίες συνήθως διοργανώνονται, υποστηρίζονται και προβάλλονται από οικολογικές οργανώσεις, το μέγα μέρος των οποίων (άν όχι όλες) εκεί αποβλέπουν: Στη λατρεία της Γαίας – Γής, της ...
μητέρας πάντων των θεών και των ανθρώπων και τροφού τους! Οι παγανιστές μάλιστα την εκλαμβάνουν ως ζωντανή ύπαρξη, η οποία και απαιτεί λατρεία! Υπόψη, ότι ο παγανισμός είναι κατά βάση λατρεία της ίδιας της φύσης. Οι ίδιοι λένε πως είναι οι πλέον θερμοί οικολόγοι και εκείνοι που ενδιαφέρονται μέ πάθος για τη σωτηρία του πλανήτη, επειδή θεωρούν τη φύση «θεία» και ως τέτοια τη λατρεύουν. Όλες δε οι εορτές τους αποβλέπουν στην εδραίωση τής λατρείας της φύσης. Εορτάζουν επιπλέον με έμφαση τα ηλιοστάσια και τίς πανσελήνους και προσεύχονται στον ήλιο και τη σελήνη, γνωστή και ως θεά Εκάτη, όπως ο Ιουλιανός ο Παραβάτης! Μάλιστα διάφοροι φορείς, ιδιαίτερα τον μήνα Αύγουστο, εορτάζουν την πανσέληνο γλεντώντας όλη τη νύχτα! Όποτε η οικολογική ευαισθησία πολλών ανθρώπων, γίνεται στόχος τών νεοπαγανιστών. Στελέχη τους δέ, έχουν εισχωρήσει, ως δήθεν οικολόγοι, σέ διάφορες οργανώσεις, συλλόγους και σωματεία προκειμένου να προωθούν από εκεί καλύτερα τις θέσεις τους.
Όλα αυτά υπάγονται στις «σύγχρονες» αντιλήψεις του Νεοπαγανισμού που μέ διαφόρους τρόπους και διαδικασίες, θέλει να τις προωθήσει στην παγκόσμια κοινωνία και ιδιαίτερα στη δική μας, ως Ορθόδοξη που είναι.
Αυτό προέκυψε απ’ την δεκαετία του ’90 κι’ ύστερα, κι’ είναι αλήθεια πως έχει αυξανόμενους ρυθμούς. Μιλούν για το περιβάλλον, την αγνότητα της φύσης, τα τοπικά γεωργικά προϊόντα, τα οποία και λένε πως προωθούν! Με βάση αυτά, διοργανώνεται η εορτή, ή το αποκαλούμενο «φεστιβάλ», στο οποίο περιλαμβάνονται έκθεση των προϊόντων αυτών, μουσικές εκδηλώσεις, θεατρικές παραστάσεις.
Επιπλέον παίρνουν κι’ ένα τοπικό και τάχα παραδοσιακό χαρακτήρα, για νά ξεγελιούνται οι πολλοί και να συμμετέχουν σ’ αυτά. Με τον τρόπο αυτό, κάθε τόπος προσπαθεί να μιμηθεί τον άλλο, και δεδομένης και της άγνοιας, σιγά – σιγά ριζώνουν στις εορτές και τις πανηγύρεις του!
Μέ την μεγαλύτερη δυνατή καθιέρωσή τους, είναι βέβαιο πως θα κάνουν τα πάντα, ώστε να εκτοπίσουν τις θρησκευτικές και άλλες εορτές μας, να ανατρέψουν τις γνήσιες Ελληνορθόδοξες παραδόσεις μας, να μας γαλουχούν μέ το δικό τους αλλιώτικο γάλα για να μας οδηγήσουν εκεί που πραγματικά θέλουν και σκοπεύουν, οπότε και θα αποκαλυφθεί πλήρως το πραγματικό τους πρόσωπο. Αλλά τότε θα είναι μάλλον αργά, οπότε και οι αντιδράσεις θα είναι χλιαρές και ασήμαντες, αν υπάρξουν κι’ αυτές!
Φορείς τους είναι διάφοροι τοπικοί πολιτιστικοί σύλλογοι, που κινητοποιούν τίς τοπικές αρχές και κοινωνίες, οπότε έχουν πλέον έναν επίσημο και ακόμη πιό αθώο χαρακτήρα!
Οι εορτές αυτές της γής, προβάλλονται ως «η άλλη πρόταση του καλοκαιριού» καί η ανάδειξη του «εναλλακτικού» και του «διαφορετικού» στις διακοπές, τή διατροφή και την εν γένει ζωή μας! Γι’ αυτό και είναι «κατάμεστες όχι μόνον από πολιτιστικές αλλά και από περιβαλλοντικές δραστηριότητες».
Θέλουν να είναι σαφώς «πολυπολιτισμική εορτή», «μέ πρόγραμμα πολυπολιτισμικό» γι’ αυτό κι’ έχουν ως σύνθημά τους το «η συνύπαρξη των πολιτισμών μόνο γιορτή μπορεί να είναι»! Εξάλλου πολύ εύκολα το διακρίνει αυτό κανείς στό πρόγραμμα των συναυλιών τους το οποίο είναι πάντοτε «πολυσυλλεκτικό καί ποικιλόχρωμο», προκειμένου να βρίσκεται σ’ αυτό ακριβώς το λεγόμενο «κοσμοπολίτικο πνεύμα» της παγκοσμιοποίησης και της «Νέας Εποχής»!
Μόνο που σ’ αυτόν τον πολυπολιτισμό απουσιάζει τελείως ή μόλις διακρίνεται η παραδοσιακή μας Ελληνική μουσική, όπως το δημοτικό τραγούδι, για παράδειγμα. Αυτό που κυριαρχεί είναι η ρόκ, τζάζ και πόπ μουσική, η λεγόμενη έθνικ. Γι’ αυτό και οι μουσικοί καλλιτέχνες είναι από κάθε μέρος της γής. Εξ άλλου σκοπός τους είναι, όπως λένε, να «αναμειγνύουν μουσικές από διαφορετικούς πολιτισμούς, να ξεπερνούν πατρίδες και σύνορα».
Αλλά οι «Γιορτές της Γής» εξελίχθηκαν και σέ... «Γιορτές Ελληνικής Γής», πού δεν είναι άλλες από τή... γιορτή της σαρδέλας, του σκόρδου, του ροδάκινου, της πατάτας, του κρασιού που αυξάνονται καθημερινά σάν... επιδημία!
Όπως πληροφορούμαστε, αυτές οι «Γιορτές της Γής», έχουν και μιά άλλη διάσταση. Πρόκειται για τα μουσικά φεστιβάλ που γίνονται σε πανέμορφα τοπία και δάση! Διαβάζουμε λοιπόν γι’ αυτά σε σχετικές ιστοσελίδες :
«Στά βουνά και στα ποτάμια συχνάζουν, σύμφωνα με τους θρύλους και τις παραδόσεις, νύφες και ξωτικά. Τα τελευταία χρόνια όμως, φαίνεται ότι συχνάζουν και άλλες «φυλές». Κατασκηνωτές που θέλουν να απολαύσουν τη φύση, να κοιμηθούν σε σκηνές, να ακούσουν μουσική, να συμμετάσχουν σε ποικίλες δραστηριότητες καί, τέλος πάντων, να κάνουν κάτι διαφορετικό από τα συνηθισμένα...»!
Οπότε εκεί που ο συγκεκριμένος τόπος εόρταζε τον Άγιο Γεώργιο, τον Άγιο Παντελεήμονα, την Αγία Παρασκευή, την Αγία Μαρίνα, την Κοίμηση της Θεοτόκου, τώρα καλείται να εορτάζει την εορτή της πατάτας, του σκόρδου καί της σαρδέλας.
Έπειτα, τους γίνεται μεγάλη προβολή και διαφήμιση, ενισχύονται και οικονομικά, έχουν την συμπαράσταση όλων των παραγόντων, πλαισιώνονται καί με καλλιτεχνικές και άλλες εκδηλώσεις. Ειδικά ένα χωριό, με ελάχιστους κατοίκους, πότε είδε τέτοια... μεγαλεία ;
Τελικά τι γίνεται ; Με τον τρόπο αυτό καταργούνται, ή έστω περιθωριοποιούνται οι Εκκλησιαστικές μας εορτές και μάλιστα με τρόπους και διαδικασίες που δέν τους αντιλαμβανόμαστε και πολύ, με ό,τι αυτό σημαίνει.
Κι’ εμείς θα τους ακολουθούμε... άδοντες ;
Σήμερα Κυριακή των Αγίων Πάντων ας παρακαλέσουμε τους Αγίους Μάρτυρες να μας ενισχύουν ώστε να παραμένουμε γαντζωμένοι στην Αγία μας Εκκλησία και στήν ομολογία της πίστεως στον Λυτρωτή και Σωτήρα του κόσμου τον Κύριο ημών Ιησού Χριστό. ΑΜΗΝ.
Διάπυρος πρός Θεόν ευχέτης πάντων υμών,
+Ο Μητροπολίτης Δράμας Παύλος
