Η καλλιέργεια της καρδιάς… (γ. Μωυσής Αγιορείτης)


Ανάγνωση σε 3.1 λεπτά
Αναγνώσεις: 679 |


Η αντιγραφή και αποθήκευση έχει καταχωρηθεί επιτυχώς!

Σας ενημερώνουμε ότι ο παρόν ιστότοπος χρησιμοποιεί λογισμικό διασφάλισης πνευματικών δικαιωμάτων.

Έχετε αντιγράψει το άρθρο στα αγαπημένα στις:

Σας ενημερώνουμε ότι ο παρόν ιστότοπος χρησιμοποιεί λογισμικό διασφάλισης πνευματικών δικαιωμάτων.
Γνωρίζω καλά, αγαπητοί μου εν Χριστώ αδελφοί, ότι είσθε ένα ακροατήριο που δεν μπαίνει για πρώτη φορά στην Εκκλησία. Έχετε ακούσει πολλά κηρύγματα και διάφορες ομιλίες. Έχετε πάρει αποφάσεις, έχετε κάνει αγώνες, έχετε νίκες και ήττες. 

Τι να πει απόψε ο ομιλητής, που δεν θέλει να σας κουράσει, αλλά και να σας ψευτοπαρηγορήσει; Σκέφθηκα, λοιπόν, αγαπητοί μου, να σας μιλήσω, όπως πάντα από χρόνια συνηθίζω, απλά, για την καλλιέργεια της καρδιάς.

Η πάροδος των χρόνων δυστυχώς μας κάνει πιο οκνηρούς. Υπάρχει σωματική και ψυχική κόπωση και φθορά. Ένα από τα πιο δύσκολα πράγματα είναι να δει ο άνθρωπος την καρδιά του, να ελέγξει την σκέψη του, να γνωρίσει καλά τον εαυτό του. Μας τρομάζει το εσωτερικό μας κενό. Φοβόμαστε, όπως έχουμε ξαναπεί, την αντιμετώπιση και την κουβέντα με τον εαυτό μας. Δεν μιλάμε για ένα άσκοπο σεριάνι στο παρελθόν, για μία ονειροπόλα οπισθοδρομική διάθεση. Είναι αναγκαία μια εν επιγνώσει ανάκριση του εαυτού μας. Τι έκανε και τι δεν έκανε, γιατί το έκανε και γιατί δεν το έκανε.

Υπάρχουν άνθρωποι, που δεν τους νοιάζει τι έκαναν και τι δεν έκαναν. Πρόκειται για αδιάφορους, χοντρόπετσους, ασυνείδητους και αδαείς. Είναι κι άλλοι ευαίσθητοι, λεπτολόγοι, σχολαστικοί και φοβισμένοι. Ούτε αυτοί είναι σωστοί. Το παρελθόν πέρασε. Δεν μπορούμε να επιστρέψουμε σε αυτό και να το διορθώσουμε. Μπορούμε όμως να ταπεινωνόμαστε για τα τυχόν καλά μας και να μετανοούμε για τα λάθη μας. Πίνοντας οινοπνευματώδη ποτά, παίρνοντας διάφορες ναρκωτικές ουσίες και υπνωτικά δεν διορθώνεται το παρελθόν, δεν απολησμονιέται, ούτε καλλιεργείται η καρδιά.

Ο άνθρωπος που αληθινά μετανοεί δεν έχει συνεχείς τύψεις και φοβερές ενοχές. Η μετάνοια από τη στενοχώρια, τη ντροπή, την ταραχή και τον φόβο σε οδηγεί στην ηρεμία, τη γαλήνη, τη νηφαλιότητα, την κατάνυξη και τη σωφροσύνη. Τα σημάδια από τα θεραπευμένα τραύματα των αμαρτιών θυμίζουν την αποστασία. Γίνονται τα παθήματα μαθήματα διδακτικά. Η –με τη χάρη του Θεού– μεταμέλεια του ανθρώπου τον μεταμορφώνει. Βλέπει τώρα με χαρά ότι είναι άλλος άνθρωπος, νέος άνθρωπος, πέθανε ο παλαιός άνθρωπος της αμαρτίας. Αν ο άνθρωπος νιώσει ότι είναι άλλος άνθρωπος είναι σημαντικό. Σημαίνει ότι βαδίζει καλά την οδό της μετανοίας. Η συναίσθηση της αμαρτωλότητας και όχι η λήθη της αμαρτίας οδηγεί στη συγχώρηση και τη θεραπεία της καρδιάς μας.

Για να δοκιμάσουμε την καθαρότητα της καρδιάς μας, ας υποβληθούμε στη δοκιμασία. Αν οι αφορμές, τα αίτια, οι εικόνες, τα πράγματα, οι χώροι της αμαρτίας έρχονταν μπροστά μας τι θα κάναμε; Αν τα συμπαθούσαμε, κουβεντιάζαμε μαζί τους, καθυστερούσαμε, τα προσέχαμε, τα παρατηρούσαμε, τότε κάτι δεν θα πήγαινε καλά. Αν τ’ αποδιώχναμε, τ’ αποστρεφόμαστε και τα μισούσαμε, τότε σίγουρα θα είχαμε μετανοήσει ειλικρινά. Διαφορετικά θα νομίζαμε ότι είμαστε καλά, θα παίζαμε, θα κοροϊδεύαμε τον εαυτό μας και τον Θεό μας.

Μου έλεγε ένας μοναχός προ ετών: «Αισθάνομαι όλη η ζωή μου να είναι μια μπουνιά στο στομάχι του Θεού κι εκείνος να τη χαϊδεύει». Είχε μισήσει κάθε αντίθεη πράξη της ζωής του. Η αμαρτία δεν τον δελέαζε πια. Δεν ήταν αυτός που κάποτε ήταν. Έφθανε, λέει, να μην αναγνωρίζει πλέον τον παλαιό εαυτό του. Λυπόταν για τον χρόνο που έχασε άσκοπα εδώ κι εκεί. Για τις μάταιες καθυστερήσεις, τις περιττές λύπες, το χάσιμο της αθωότητας και της απλότητας. Αισθανόταν ανάξιος να τον αγαπούν, να τον τιμούν και να τον προσέχουν.

Αν γνώριζαν ποιος πραγματικά είμαι, έλεγε, αταπεινόλογα θα με αποστρέφονταν οι πάντες. Δεν νομίζω ότι ήταν φοβερά τα αμαρτήματά του, όμως έτσι αισθανόταν, γιατί ήταν αληθινά μετανοημένος ο μακάριος. Είχε ξεβοτανίσει καλά τον κήπο της καρδιάς του και είχε καλλιεργήσει ευώδη άνθη αρετών.

Κάθε φορά που ξεβοτανίζουμε κι εμείς τον κήπο της καρδιάς μας θα πρέπει να ‘μαστε ιδιαίτερα επιμελείς. Όχι απλά να θυμόμαστε τις αμαρτίες μας, για να τις εξομολογηθούμε τυπικά, αλλά να δούμε αν ακόμη τις αγαπάμε κι εύκολα θα τις ξαναδιαπράτταμε. Αξίζει να δούμε καλά πως τις αφήσαμε να ριζώσουν και να θεριέψουν.

Λέγοντας αυτά εννοούμε μια βαθιά εσωτερική παρατήρηση. Να βρούμε το αυθεντικό μας πρόσωπο, την πραγματική μας ταυτότητα, τη μη επιζωγραφισμένη εικόνα μας. Να μην προσέχουμε το φαίνεσθαι αλλά το είναι. Δίχως προσωπείο, μάσκα, επιτήδευση, υποκρισία, ψευτοχαμόγελα, ψευτοευγένειες και ψευτουποχωρήσεις. Γενναία, ανυπόκριτα, ολοκληρωμένα, ατόφια, ακέραια και ντόμπρα πράγματα. Όχι μισοκακόμοιρα, μεσοβέζικα, πρόχειρα, επιπόλαια και ρηχά. Αξίζει να γνωρισθούμε και να συμφιλιωθούμε με τον πραγματικό εαυτό μας, ώστε αυτόν να μεταμορφώσουμε και όχι την εξωτερική του επιφάνεια, για να κάνουμε τους καλούς και να μας τιμούν… 

Πηγή: ΜΟΝΑΧΟΥ ΜΩΥΣΕΩΣ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ, «Παθοκτονία πρόσκληση μετανοίας σε καιρούς κρίσεως». Εκδόσεις: Εν πλω
( Αναγνώσεις: 679 )

Γίνετε συμμέτοχοι στην προσπάθειά μας!

Αποστείλετε προτεινόμενο υλικό στο ptheoxaris@yahoo.gr προς ωφέλεια των ψυχών όλων μας!

                    • Συνέχεια Άρθρου ▼
                      Το άγχος είναι ασθένεια της ψυχής!





                      Τί θα πει άγχος, νεύρα, ψυχασθένειες;

                      Δεν υποτασσόμεθα στο Χριστό με αγάπη και μπαίνει ο διάβολος και μας ανακατεύει.

                      Το άγχος είναι ασθένεια της ψυχής και δεν εξαρτάται από υλικές ελλείψεις.

                      Μπορεί ένας υγιής άνθρωπος να έχει πολλά εκατομμύρια στην Τράπεζα και να ζει μέσα στο άγχος.

                      Το άγχος καταπολεμείται με την εμπιστοσύνη στην Πρόνοια του Θεού και τον καλόν αγώνα.

                      Η έλλειψη εμπιστοσύνης στο Θεό, δημιουργεί το άγχος.

                      ~ Όσιος Πορφύριος ο Καυσοκαλυβίτης ~

                      romfea.gr 


                      Πηγή: https://akrovolistishellas.blogspot.com/2025/04/blog-post_55.html
                      Πες μας τί νιώθεις και... Δες κάτι ειδικά για σένα ΕΔΩ!
                      Έχεις σημαντικές απορίες..; Βρες απάντηση ΕΔΩ!
                      Χαλάρωσε με μια Χριστιανική Ταινία ΕΔΩ!
                    • Συνέχεια Άρθρου ▼
                      Τί είναι το Άγιο Πνεύμα και τι δίνει στον άνθρωπο





                      Τό Άγιο Πνεύμα είναι ο Θεός, το τρίτο πρόσωπο τής Αγίας Τριάδος, παντοδύναμο όπως ο Πατέρας και ο Υιός. Το Άγιο Πνεύμα ζωογονεί, εμψυχώνει και ενδυναμώνει τα πλάσματα. Αυτό δίνει στα ζώα τη ζωή, στούς ανθρώπους το νού και στους χριστιανούς την ανώτερη ζωή, την πνευματική. Αυτό φωτίζει τον άνθρωπο και τον βοηθάει να μπεί στή βασιλεία των ουρανών.

                      Τό Άγιο Πνεύμα δίνεται στον καθένα μας όχι σύμφωνα με την αξία των καλών έργων του, αλλά δωρεάν, σύμφωνα με το έλεος του Θεού, για τη σωτηρία του.

                      Στή συνέχεια θα δούμε τι χαρίζει στον άνθρωπο το Άγιο Πνεύμα.

                      1. Όταν κατοικήσει μέσα στον άνθρωπο το Άγιο Πνεύμα, του δίνει πίστη και φωτισμό. Χωρίς Αυτό, κανείς δεν μπορεί να έχει αληθινή και ζωντανή πίστη. Χωρίς το φωτισμό Του, καί ο πιό σοφός και μορφωμένος άνθρωπος είναι ολότελα τυφλός ως πρός τα έργα τού Θεού και την κτίση Του. Απεναντίας, το Άγιο Πνεύμα μπορεί νά φωτίσει εσωτερικά και τον πιό αμόρφωτο και απλοϊκό άνθρωπο, να του αποκαλύψει άμεσα τα έργα του Θεού και να τού προσφέρει τη γλυκειά γεύση της βασιλείας Του. Ο άνθρωπος που έχει μέσα του το Άγιο Πνεύμα, αισθάνεται στην ψυχή του ένα ασυνήθιστο φώς, που του ήταν ολότελα άγνωστο μέχρι τότε.

                      2. Το Άγιο Πνεύμα γεννάει στην καρδιά του ανθρώπου την αληθινή αγάπη. Η αληθινή αγάπη είναι σαν μία καθαρή φωτιά, μία πηγή θερμότητας, που ζεσταίνει τήν καρδιά. Είναι μία ρίζα, που βλαστάνει μέσα στην καρδιά όλα τα καλά έργα. Για τόν άνθρωπο που έχει ζωογονηθεί από την αληθινή αγάπη, τίποτα δεν είναι δύσκολο, φοβερό ή αδύνατο. Γι' αυτόν κανένας νόμος δεν είναι βαρύς, καμιά εντολή δεν είναι ανεφάρμοστη. Όλα του είναι εύκολα.

                      Η πίστη και η αγάπη, που χαρίζει στον άνθρωπο το Άγιο Πνεύμα, είναι τόσο μεγάλα και δυνατά όπλα στα χέρια του, πού, άν τα έχει, μπορεί εύκολα, άνετα, με χαρά και γαλήνη να βαδίσει το δρόμο που βάδισε ο Χριστός.

                      3. Το Άγιο Πνεύμα δίνει ακόμα στον άνθρωπο δύναμη, για ν' αντιστέκεται στούς πειρασμούς του κόσμου. Έτσι, χρησιμοποιεί βέβαια τα επίγεια αγαθά, αλλά σαν περαστικός ταξιδιώτης, χωρίς να κολλάει σ' αυτά την καρδιά του. Αντίθετα, ο άνθρωπος που δεν έχει μέσα του το Άγιο Πνεύμα, όσο μορφωμένος και έξυπνος κι αν είναι, μένει πάντα δούλος και αιχμάλωτος του κόσμου.

                      4. Το Άγιο Πνεύμα δίνει στον άνθρωπο και σοφία. Αυτό το βλέπουμε κατεξοχήν στους αγίους αποστόλους, πού, πρίν λάβουν το Άγιο Πνεύμα, ήταν αγράμματοι και απλοϊκοί άνθρωποι, ύστερα όμως κανείς δέν μπορούσε ν' αντισταθεί στη σοφία και τη δύναμη του λόγου τους.

                      Τό Άγιο Πνεύμα χαρίζει σοφία όχι μόνο στα λόγια του ανθρώπου, αλλά και στίς πράξεις του. Έτσι, λ.χ., εκείνος που έχει μέσα του το Πνεύμα, πάντα θα βρεί το χρόνο καί τον τρόπο να φροντίσει για τη σωτηρία του, ακόμα καί μέσα στο θόρυβο του κόσμου.

                      5. Τό Άγιο Πνεύμα χαρίζει την αληθινή χαρά, την καρδιακή ευτυχία καί την ασάλευτη ειρήνη. Ο άνθρωπος πού δέν έχει μέσα του το Άγιο Πνεύμα, ποτέ δεν μπορεί να χαρεί αληθινά, να ευχαριστηθεί καθαρά, να νιώσει την ειρήνη που γλυκαίνει την ψυχή. Είναι αλήθεια ότι κάπου κάπου χαίρεται. Μα η χαρά του είναι στιγμιαία και όχι καθαρή. Κάπου - κάπου διασκεδάζει. Μα οι διασκεδάσεις του είναι πάντα κενές, ανούσιες, και μετά απ' αυτές τον κυριεύει μία ακόμα μεγαλύτερη στενοχώρια. Κάπου - κάπου είναι ήρεμος. Μά η ηρεμία του δεν είναι η πνευματική ειρήνη, είναι νάρκη της ψυχής. Και αλίμονο σ' εκείνον που δεν προσπαθεί και δεν θέλει νά ξυπνήσει απ' αυτή τη νάρκη!

                      6. Το Άγιο Πνεύμα δίνει και την αληθινή ταπείνωση. Ο άνθρωπος, ακόμα και ο πιό γνωστικός, δεν μπορεί να γνωρίσει τον εαυτό του όσο πρέπει, αν δέν έχει μέσα του το Άγιο Πνεύμα. Γιατί χωρίς τη θεία βοήθεια, δεν μπορεί να δεί τήν πραγματική κατάσταση της ψυχής του. Αν είναι τίμιος και κάνει κανένα καλό στούς συνανθρώπους του, νομίζει πως είναι δίκαιος ή καί, σε σύγκριση με τους άλλους, τέλειος και πως δεν του χρειάζεται τίποτ' άλλο!

                      Τό Άγιο Πνεύμα, όταν κατοικήσει μέσα μας, μας αποκαλύπτει όλη την εσωτερική μας φτώχια και αδυναμία. Και ανάμεσα στις αρετές μας, προβάλλει όλες τις αμαρτίες μας, την αμέλειά μας, την αδιαφορία μας για τη σωτηρία τών άλλων, την ιδιοτέλειά μας ακόμα και εκεί πού φαινόμαστε μεγαλόψυχοι, την παχυλή φιλαυτία μας ακόμα και εκεί που ποτέ δεν την υποπτευόμασταν. Κοντολογίς, τό Άγιο Πνεύμα μας τα δείχνει όλα, όπως πραγματικά είναι. Και τότε αρχίζουμε ν' αποκτάμε την αληθινή ταπείνωση. Τότε αρχίζουμε να χάνουμε την εμπιστοσύνη μας στίς δικές μας δυνάμεις και αρετές. Τότε αρχίζουμε να θεωρούμε τον εαυτό μας χειρότερο από τους άλλους ανθρώπους. Και ταπεινωμένοι μπροστά στόν Ιησού Χριστό, αρχίζουμε να μετανοούμε ειλικρινά και να ελπίζουμε μόνο σ' Εκείνον.

                      7. Το Άγιο Πνεύμα μάς διδάσκει, τέλος, την αληθινή προσευχή. Κανένας δέν μπορεί να κάνει προσευχή πραγματικά ευάρεστη στο Θεό, πρίν λάβει το Άγιο Πνεύμα. Γιατί αν αρχίσει να προσεύχεται, χωρίς να έχει μέσα του το Άγιο Πνεύμα, θα δεί το νού του να μην μπορεί να συγκεντρωθεί. Επιπλέον, δέν γνωρίζει, όπως πρέπει, ούτε τον εαυτό του ούτε τις ανάγκες του ούτε τι να ζητήσει ούτε πως να το ζητήσει από το Θεό. Καλά - καλά δεν ξέρει ούτε τι είναι ο Θεός. Όποιος, όμως, έχει μέσα του το Άγιο Πνεύμα, γνωρίζει το Θεό, βλέπει ότι Αυτός είναι ο Πατέρας του και ξέρει πως να Τον πλησιάσει, πως να Τον παρακαλέσει καί τι να Του ζητήσει. Οι σκέψεις του στην προσευχή είναι εύτακτες, καθαρές, προσηλωμένες μόνο στον Κύριο. Ένας τέτοιος άνθρωπος μπορεί με την προσευχή του να πετύχει τά πάντα, ακόμα και βουνά να μετακινήσει.

                      Νά, λοιπόν, τι χαρίζει το Άγιο Πνεύμα σ' εκείνον που Το έχει λάβει. Βλέπετε ότι, χωρίς τη βοήθεια και τη συνέργεια του Αγίου Πνεύματος, είναι αδύνατον όχι μόνο να μπούμε στην ουράνια βασιλεία, αλλά κι ένα βήμα να κάνουμε στό δρόμο που οδηγεί εκεί. Γι' αυτό είναι απαραίτητο να ποθούμε και να ζητάμε τό Άγιο Πνεύμα• είναι απαραίτητο να Το αποκτήσουμε και να Το έχουμε πάντα μέσα μας, όπως Το είχαν οι άγιοι απόστολοι.

                      πηγή

                      enorion.blogspot 


                      Πηγή: https://akrovolistishellas.blogspot.com/2025/04/blog-post_88.html
                      Πες μας τί νιώθεις και... Δες κάτι ειδικά για σένα ΕΔΩ!
                      Έχεις σημαντικές απορίες..; Βρες απάντηση ΕΔΩ!
                      Χαλάρωσε με μια Χριστιανική Ταινία ΕΔΩ!
                    • Συνέχεια Άρθρου ▼
                      ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ Ο ΚΑΤΑ ΧΡΙΣΤΟΝ ΣΑΛΟΣ

                      Η Σκήτη Βοβιντένια σήμερα
                       Ο Γεράσιμος ο κατά Χριστός σαλός έζησε στην Ρουμανία, έξω από την μονή Νεάμτς, στην σκήτη (μονύδριον) Βοβιντένια. Έμενε σε μία μισογκρεμισμένη καλύβα. Είχε πάντα την πόρτα κλειδωμένη και έμπαινε κι έβγαινε από το σπασμένο τζάμι του παραθύρου. Δεν ήταν σοβατισμένο το καλύβι του. Άναβε φωτιά στο μέσον του χωμάτινου δαπέδου, ενώ το καλοκαίρι έβγαζε τα ρούχα του και άφηνε να τον τσιμπούν τα κουνούπια του δάσους, τα οποία ήταν και πολύ μεγάλα. Το πρωΐ έμπαινε από το τζάμι στο καλύβι του και εδιάβαζε το ψαλτήριο. Ο κόσμος τον είχε ονομάσει: «Ο Γεράσιμος ο διά Χριστόν σαλός, που ζή στην άκρη του δάσους».

                      Περπατούσε με ασκέπαστο το κεφάλι του, ξυπόλυτος και μόνο με ένα χοντρό ζωστικό, γεμάτο από τρύπες. Το μεσημέρι έπαιρνε ένα καλάθι ξύλα, πηδούσε από το παράθυρο και ερχόταν κάτω στο μοναστήρι. Όταν επλησίαζε, άρχιζε να λέγη διάφορα ακατανόητα λόγια: «στό αρχονταρίκι, στην αποθήκη, στο τυροκομείο με τα καρύδια, τα λουλούδια, τα κοκκόρια....».

                      Ερχόταν με τον κάδο του τυριού στο χέρι μέσα στο μαγειρείο και ήθελε να του βάλουν εκεί μέσα φαγητό για να φάη. Και ήθελε να του βάζουν όλα εκεί μέσα: ζυμάρι από καλαμποκάλευρο (μπαζίνα), ψωμί, σούπα, ελιές... Όταν έφευγε, τους έλεγε και πάλι διάφορα ακατανόητα λόγια και οι άλλοι μοναχοί γελούσαν μαζί του.

                      Μία φορά είχε έλθει μία αντιπροσωπεία αρχιερέων από την Ελλάδα. Το μοναστήρι Νεάμτσου είναι το μεγαλύτερο στην Ρουμανία και κάθε αντιπροσωπεία περνά πρώτα απ᾿ αυτή την Μονή. Ηγούμενος της Μονής τότε ήτο ο π. Μακάριος. Ο Γεράσιμος ήλθε με τον κάδο που στραγγίζουν το τυρί και χωρίς να έχη κάποια διακονία, άρχισε να τους λέγη διάφορα ασυνάρτητα λόγια.

                      -Τί έχει αυτός ο μοναχός, είναι άρρωστος; Ερώτησαν οι ξένοι.
                      -Ναί, έχει κάποια βλάβη στο μυαλό του.

                      Καί ένας από τους Πατέρες του είπε:
                      -Σιώπα επί τέλους, πάτερ, ν᾿ ακούσω τους μητροπολίτες που είναι ξένοι και ήλθαν σήμερα κοντά μας να μας τιμήσουν με την παρουσία τους.
                      Τότε σταμάτησε και επέστρεψε στο κελλί του επαναλαμβάνοντας τα λόγια: 
                      Ιδού σιωπώ, ιδού σιωπώ! Ιδού σιωπώ, ιδού σιωπώ!

                      Έζησε περίπου 90 χρόνια. Όλοι τον ήξεραν «Γεράσιμος ο σαλός». Την νύκτα αναχωρούσε για το δάσος γυμνός για να τον τσιμπάνε τα κουνούπια και οι σκνίπες, χωρίς να κοιμάται και το πρωΐ επέστρεφε μπαίνοντας από το παράθυρο μέσα, όπου και κοιμόταν λίγο και μετά προσευχόταν.

                      Όταν απέθανε, τον ευρήκαν οι πατέρες μ᾿ ένα σταυρό στο χέρι και με ένα χαρτί στο χέρι. Κι αυτό το χαρτί έγραφε: «Συγχωρέστε με, αγαπητοί πατέρες και αδελφοί, για τα σκάνδαλα τα οποία σας προξενούσα. Μη παύετε να προσεύχεσθε για μένα, τον αμαρτωλό, διότι δεν ημπόρεσα να ευαρεστήσω τον Χριστό και τους ανθρώπους εσκανδάλισα. Γεράσιμος ο αμαρτωλός».

                      Αυτός ήταν ο όσιος Γεράσιμος ο διά Χριστόν σαλός. Αλλά πόσοι άγιοι ήταν διά Χριστόν σαλοί; Δεν βλέπετε στους Βίους των Αγίων; Ο άγιος Ανδρέας, ο άγιος Συμεών...Αυτοί εμφανίζοντο σαν τρελλοί για να τους περιγελά και κατακρίνει ο κόσμος. Με τον τρόπο αυτόν κατετρόπωσαν την υπερηφάνεια και απέκτησαν την ταπείνωσι, την οποίαν αγάπησε ο Χριστός.

                      Καί όταν έθαψαν τον π. Γεράσιμο, ακούστε τι μέγα θαύμα έγινε. Ο τάφος του με όλους που ήταν εκεί γύρω έτρεμε επί τρείς φορές. Αυτό έγινε μόνο εκεί στον τάφο του και όχι πιό μακριά. Μετά από 20 χρόνια, όταν έβγαλαν τα οστά του ήταν κίτρινα σαν το κερί.

                      Πρέπει να ξέρουμε ότι πολλοί μοναχοί αγίασαν στα μοναστήρια τους διά μέσου των αιώνων. Στην μονή Νεάμτσου αγίασε και ο όσιος ηγούμενος Παΐσιος Βελιτσικόβσκυ, ο οποίος εκοιμήθη το 1770 και είχε πάνω από 1000 υποτακτικούς του μοναχούς από διάφορα έθνη, ρουμάνους, έλληνες, ρώσσους, βουλγάρους κλπ.


                      ΜΑΚΑΡΙΣΤΟΥ ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΚΛΕΟΠΑ ΗΛΙΕ, ΡΟΥΜΑΝΟΥ ΗΣΥΧΑΣΤΟΥ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΥ ΤΗΣ ΡΟΥΜΑΝΙΚΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ, (+1998) "ΕΚΛΕΚΤΕΣ ΔΙΗΓΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΕΥΧΕΣ ΓΙΑ ΜΙΚΡΑ ΠΑΙΔΙΑ", Μετάφρασις Μοναχός Δαμασκηνός Γρηγοριάτης (2010)
                      Μέ την ευλογία του πατρός Δαμασκηνού Γρηγοριάτουπηγή

                      Πηγή: https://proskynitis.blogspot.com/2025/04/blog-post_4.html
                      Πες μας τί νιώθεις και... Δες κάτι ειδικά για σένα ΕΔΩ!
                      Έχεις σημαντικές απορίες..; Βρες απάντηση ΕΔΩ!
                      Χαλάρωσε με μια Χριστιανική Ταινία ΕΔΩ!
                    • Συνέχεια Άρθρου ▼
                      Να λες “ευχαριστώ” για όλα όσα έχεις. Η ζωή, δεν έχει δεδομένα

                      Να μετράς τις ευλογίες σου. Καθημερινά. Να είσαι ευγνώμων για τα μικρά γιατί, δια μέσω τους, φτάνεις στα μεγάλα.
                      ‘Μεγάλα’ δεν σημαίνει απαραίτητα και ακριβά. Μπορεί να ακούγεται κλισέ αλλά, ναι, τα καλύτερα πράγματα στη ζωή είναι δωρεάν. Η ευτυχία βιώνεται, δεν αγοράζεται, έτσι φρόντισε να ζεις στη στιγμή, να εισπνέεις κάθε μόριο από τον αιθέρα της, είτε κάθεσαι, είτε στέκεσαι, είτε περπατάς, είτε τρέχεις. Η ζωή σου δίνεται μόνο όταν της δοθείς εσύ πρώτος, απόλυτα και ολοκληρωτικά.
                      Οι περιορισμοί στη ζωή, ανεξαρτήτως αν είναι ενδογενείς ή εξωγενείς, βλάπτουν την όλη εμπειρία του να ζεις. Γιατί το να ζεις είναι εμπειρία, μοναδική μάλιστα, και όχι διαδικασία ρομποτική, όπως οι πλείστοι το βιώνουν. Μην αφήσεις κανέναν να σου πει το αντίθετο. Από την ώρα που ξυπνάμε μέχρι την ώρα που πάμε να κοιμηθούμε, έχουμε στη διάθεση μας μια χούφτα ώρες, οι οποίες κρύβουν μέσα τους άπειρους εμπειρικούς συνδυασμούς.
                      Κοίτα να αξιοποιήσεις σοφά αυτές σου τις ώρες. Αν τις αφήσεις να περάσουν στο έτσι, κούφιες και νεκρές, θα έχεις θυσιάσει όλες εκείνες τις ευκαιρίες που θα σου επέτρεπαν να ζήσεις τη ζωή σαν την εμπειρία που είναι, την εμπειρία που της αξίζει.
                      Τι αποτρέπει όμως τους παραπάνω από το να ζουν μια ζωή γεμάτη, μια ζωή ολοκληρωμένη, ζωή γεμάτη εμπειρίες; Οι αρνητικές σκέψεις, να τι. Η λανθασμένη πεποίθηση του ότι δεν μπορούν να πετύχουν τους στόχους τους, ξεχνώντας την ίδια στιγμή πως, μόνο και μόνο που ζουν και αναπνέουν, κι αυτό επίτευξη στόχου είναι, από τις μεγαλύτερες μάλιστα.
                      Η ζωή δεν σηκώνει αρνητισμό, θέλει θετικότητα. Κι αυτό, γιατί η τελευταία είναι το καύσιμο για να πάει κάποιος παρακάτω, να σπάσει την παράλυση που επιφέρει ο αρνητισμός και να αρχίζει να ζει, να μιλά, να γελά, να αστειεύεται, να αγκαλιάζει, να κάνει έρωτα, και γενικά όλα εκείνα που πρέπει να κάνει για να τιμά τον τίτλο του ως άνθρωπος πάνω σε αυτή τη γη. Γιατί, αν δεν τα κάνει όλα αυτά, τότε ποιος ο λόγος της ύπαρξης του; Γιατί να ζει;
                      Πίσω στις ευλογίες. Να τις μετράς. Καθημερινά, και με ευλάβεια. Μόνο έτσι θα συνειδητοποιήσεις πως ήδη έχεις στην κατοχή σου ότι ακριβώς χρειάζεσαι για να πας παρακάτω, να ταξιδέψεις στους συναρπαστικούς αιθέρες της ζωής, πάντα ψηλά, πάντα μπροστά. Αυτή είναι η ζωή. Και την βιώνουμε καθημερινά, στιγμή προς στιγμή.
                      πηγή

                      Πηγή: https://inpantanassis.blogspot.com/2020/02/blog-post_85.html
                      Πες μας τί νιώθεις και... Δες κάτι ειδικά για σένα ΕΔΩ!
                      Έχεις σημαντικές απορίες..; Βρες απάντηση ΕΔΩ!
                      Χαλάρωσε με μια Χριστιανική Ταινία ΕΔΩ!
                    • Συνέχεια Άρθρου ▼
                      Αγάπη συνεπάγεται θλίψη





                      Η Παναγία μας, πόνεσε πιο πολύ απ΄ όλες τις γυναίκες,  πιο πολύ απ΄ όλες τις μανάδες του κόσμου,  γιατί κανένα δεν έβλαψε, σε κανένα δεν έκανε κακό κι΄ όμως  Της έκαναν το μεγαλύτερο κακό όλης της οικουμένης.

                      Σταύρωσαν Τον Υιό Της .

                      Και αντικρύζοντάς Τον πάνω Στο Σταυρό, πόνεσε τόσο η καρδιά της …

                      Γι΄ αυτό μπόρει να καταλάβει την κάθε πονεμένη ύπαρξη, και συμπάσχει με τον κάθε άνθρωπο που πονά,  γιατί ακριβώς, ξέρει τι πάει να πει ”πόνος“.

                      ”Όταν η ψυχή κατέχεται από την αγάπη του Θεού, τότε, ω, πως είναι όλα ευχάριστα, αγαπημένα και χαρμόσυνα! Η αγάπη, όμως, αυτή συνεπάγεται θλίψη· και όσο βαθύτερη είναι η αγάπη, τόσο μεγαλύτερη είναι και η θλίψη.

                      Η Θεοτόκος δεν αμάρτησε ποτέ, ούτε καν με το λογισμό, και δεν έχασε ποτέ τη χάρη, αλλά και Αυτή είχε μεγάλες θλίψεις. Όταν στεκόταν δίπλα στο Σταυρό, τότε ήταν η θλίψη Της απέραντη σαν τον ωκεανό, και οι πόνοι της ψυχής Της ήταν ασύγκριτα μεγαλύτεροι από τον πόνο του Αδάμ μετά την έξωση από τον Παράδεισο, γιατί και η αγάπη Της ήταν ασύγκριτα μεγαλύτερη από την αγάπη του Αδάμ στον Παράδεισο. Και αν επέζησε, επέζησε μόνο με τη θεία δύναμη, με την ενίσχυση του Κυρίου, γιατί το θέλημά Του ήταν να δει η Θεοτόκος την Ανάσταση και ύστερα, μετά την Ανάληψή Του, να παραμείνει παρηγοριά και χαρά των Αποστόλων και του νέου χριστιανικού λαού.

                      Εμείς δεν φτάνουμε στο πλήρωμα της αγάπης της Θεοτόκου, και γι’ αυτό δεν μπορούμε να εννοήσουμε πλήρως το βάθος της θλίψεώς Της. Η αγάπη Της ήταν τέλεια. Αγαπούσε άπειρα τον Θεό και Υιό Της, αλλ’ αγαπούσε και το λαό με μεγάλη αγάπη. Και τι αισθανόταν άραγε, όταν εκείνοι, που τόσο πολύ η ίδια αγαπούσε και που τόσο πολύ ποθούσε τη σωτηρία τους, σταύρωναν τον αγαπημένο της Υιό;

                      Αυτό δεν μπορούμε να το συλλάβουμε, γιατί η αγάπη μας για τον Θεό και τους ανθρώπους είναι λίγη. Κι όπως η αγάπη της Παναγίας υπήρξε απέραντη και ακατάληπτη, έτσι απέραντος ήταν και ο πόνος της που παραμένει ακατάληπτος για μάς.

                      Η Θεοτόκος δεν παρέδωσε στη Γραφή ούτε τις σκέψεις Tης ούτε την αγάπη Tης για τον Υιό και Θεό Tης ούτε τις θλίψεις της ψυχής Tης κατά την ώρα της σταυρώσεως, γιατί ούτε και τότε θα μπορούσαμε να τα συλλάβουμε. Η αγάπη Tης για τον Θεό ήταν ισχυρότερη και φλογερότερη από την αγάπη των Χερουβείμ και των Σεραφείμ, και όλες οι δυνάμεις των αγγέλων και αρχαγγέλων εκπλήσσονται με Αυτήν“.

                      +Αρχιμανδρίτης Σωφρονίος Σαχάρωφ

                      vatopaidi.wordpress.com

                      gerontesmas.com 


                      Πηγή: https://akrovolistishellas.blogspot.com/2025/04/blog-post_83.html
                      Πες μας τί νιώθεις και... Δες κάτι ειδικά για σένα ΕΔΩ!
                      Έχεις σημαντικές απορίες..; Βρες απάντηση ΕΔΩ!
                      Χαλάρωσε με μια Χριστιανική Ταινία ΕΔΩ!
                    • Συνέχεια Άρθρου ▼
                      Όταν κάποιος πλανηθεί...

                      « Όταν κάποιος πλανεθεί, επειδή έχει πιστέψει απόλυτα στο λογισμό του, για να συνέλθει, δεν υπάρχει καμιά αυτόματη και θαυματουργική λύση. Για να θεραπευτεί πρέπει να κάνει τα εξής:
                      Πρώτο, το οποίο είναι η βάση και το κυριότερο, να συναισθανθεί πραγματικά την ελεεινή κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει.
                      Αφού πρώτα συναισθανθεί, το δεύτερο είναι να μετανοήσει, να εξομολογηθεί και να μην ακούει ποτέ πια το δικό του λογισμό, αλλά τις υποδείξεις του πνευματικού του πατέρα.
                      Τρίτο, αφού συναισθάνθηκε την άθλια κατάστασή του, να ζητά συνεχώς δια της ευχής το έλεος του Θεού, για να τον ελεήσει ο Χριστός και να επανέλθει η χάρη Του.
                      Εγώ, άλλον θαυματουργικό τρόπο δε γνώρισα και ο καθένας μόνο με την ταπείνωση μπορεί να συνέλθει και να σωθεί. Μόνον η ταπείνωση σώζει».

                      Πηγή: https://inpantanassis.blogspot.com/2014/02/blog-post_7.html
                      Πες μας τί νιώθεις και... Δες κάτι ειδικά για σένα ΕΔΩ!
                      Έχεις σημαντικές απορίες..; Βρες απάντηση ΕΔΩ!
                      Χαλάρωσε με μια Χριστιανική Ταινία ΕΔΩ!
                    • Συνέχεια Άρθρου ▼
                      Σε αφήνει να πέφτεις..
                        Όσιος Ιωσήφ Ησυχαστής Πρόσεχε να μην κατακρίνεις. Διότι από αυτό παραχωρεί ο Θεός και φεύγει η Χάρη και σε αφήνει ο Κύριος να πέφτεις, να ταπεινώνεσαι, να βλέπεις τα δικά σου σφάλματα. Αλλ’ όταν υποχωρεί η Χάρη για να δοκιμαστεί ο άνθρωπος, τότε γίνονται όλα σαρκικά και πέφτει η ψυχή. Συ όμως, τότε μη χάνεις την προθυμία σου, άλλα φώναζε διαρκώς την ευχή με βία, με το ζόρι, με πόνο πολύ. «Κύριε Ιησού Χριστέ, ελέησόν με». Και πάλι και πολλές φορές, το ίδιο συνεχώς. Και σαν να ατενίζεις νοερά τον Χριστό να του λέγεις: «…Δόξα σοι, δόξα σοι, ο Θεός μου». Και υπομένοντας, πάλι θα έλθει η Χάρη, πάλι η χαρά. Όμως και πάλι ο πειρασμός και η λύπη, η ταραχή και τα νεύρα. Αλλά και πάλιν αγώνας, νίκη, ευχαριστία. Και αυτό γίνεται μέχρις ότου σιγά-σιγά καθαρίζεσαι από τα πάθη και γίνεσαι πνευματικός.

                      Πηγή: https://zpigikam.blogspot.com/2025/04/blog-post_01.html
                      Πες μας τί νιώθεις και... Δες κάτι ειδικά για σένα ΕΔΩ!
                      Έχεις σημαντικές απορίες..; Βρες απάντηση ΕΔΩ!
                      Χαλάρωσε με μια Χριστιανική Ταινία ΕΔΩ!
                    • Συνέχεια Άρθρου ▼
                      Αλήθεια τι περιμένεις; Προσεύχου.Εξομολογήσου.Μετανόησε


                      Άνθρωπε, απέφευγε την αμαρτία, όπως αποφεύγεις το στόμα του φιδιού. Η αμαρτία κυριαρχεί στον νου και εξουσιάζει την ψυχή μας.

                      Ο διάβολος είναι κακός δανειστής. Μας κάνει, να ξεχνάμε τις αμαρτίες μας, για να μη τις εξομολογούμεθα. Και μας πείθει, να τρέχωμε σε νέες αμαρτίες, γιατί τάχα δεν βλάπτουν. Με αυτές (τις αμαρτίες) μας δένει γερά. Με αυτές μας πουλάει και μας αγοράζει. Με αυτές μας κολακεύει και μας υποδουλώνει.

                      Όταν ελεγχόμαστε από την συνείδηση μας, νιώθομε αηδία. Τότε η μοναδική μας παρηγοριά είναι η ελπίδα της μετανοίας μας. Αλλά ενώ πάντοτε λέμε πως θα μετανοήσουμε, ουδέποτε μετανοούμε.
                      Ξεγελιόμαστε από τον ολέθριο λογισμό, που μας λέει: «Έχεις καιρό».

                      Είμαστε ένοχοι, αδελφοί. Από την μια πιστεύουμε και ομολογούμε Χριστό, και από την άλλη δεν κάνομε αυτά που μας προστάζει.

                      Αν, λοιπόν, συναισθάνεσαι ότι έχεις μέσα σου τραύματα λογισμών και πράξεων, γιατί αμελείς για τα κρυφά τραύματά σου; Είναι πολλοί, που από ντροπή και αμέλεια κάνουν τα κρυφά πάθη τους αθεράπευτα. Στο τέλος θα το μετανιώσουν, γιατί δεν τα είπαν!

                      Πλησίασε, αδελφέ. Πέταξε από πάνω σου το βάρος των αμαρτιών σου. Βάλε τα δάκρυά σου πάνω στην σαπισμένη πληγή σου. Γιατί φοβάσαι τον Γιατρό; Για σένα σαρκώθηκε. Για σένα έγινε άνθρωπος. Για να σε γιατρέψει από τα τραύματά σου. Δεν είναι ούτε σκληρός, ούτε άσπλαχνος. Δείξε Του το τραύμα σου, προσφέροντας τα δάκρυα και τους στεναγμούς σου.

                      Τι ωφελήθηκες τόσον καιρό κάνοντας την αμαρτία; Μέχρι πότε θα εναντιώνεσαι στον Δημιουργό σου και στα προστάγματα Του;

                      Έπεσες; Μην απελπιστείς. Σήκω. Έχε θάρρος. Πρόσπεσε στον Βασιλέα της δόξης Χριστό. Και εξομολογήσου τις αμαρτίες σου. Γιατί είναι Οικτίρμων και Πολυεύσπλαχνος.

                      Είναι πολύ εύκολο να συναντήσεις τον Ουράνιο Βασιλέα. Δεν θα σε εμποδίσουν ούτε στρατιώτες. Ούτε υπηρέτες. Ούτε φύλακες. Ούτε δώρα χρειάζονται για να πάρης άδεια να Τον συναντήσεις.

                      Αν το θελήσεις, αμέσως βρίσκεσαι μπροστά Του. Γιατί είναι αμνησίκακος. Φιλάνθρωπος. Ο Θεός των μετανοούντων: Ο Ιατρός των ψυχών και των σωμάτων. Η ελπίδα των απελπισμένων. Η βοήθεια των
                      αβοήθητων. Η οδός της ζωής.

                      Προσεύχου. Εξομολογήσου. Μετανόησε.

                      Ο Κύριος δέχεται τα δάκρυα και τους στεναγμούς, εκείνου που μετανοεί ειλικρινά. Να λοιπόν, έχει ανοιχθή η θύρα της μετανοίας. Φρόντισε, τρέξε, πριν κλείσει. Ο Θεός δεν σου δίνει καιρό, για να αμελείς. Ούτε η θύρα της μετανοίας καθώς σε βλέπει ράθυμο, ανέχεται την δική σου καταφρόνηση. Ο καιρός της μετανοίας είναι λίγος.

                      Τι περιμένεις, λοιπόν;

                      Αγίου Εφραίμ του Σύρου




                      Πηγή: https://panagia-ierosolymitissa.blogspot.com/2019/11/blog-post_98.html
                      Πες μας τί νιώθεις και... Δες κάτι ειδικά για σένα ΕΔΩ!
                      Έχεις σημαντικές απορίες..; Βρες απάντηση ΕΔΩ!
                      Χαλάρωσε με μια Χριστιανική Ταινία ΕΔΩ!
                    • Συνέχεια Άρθρου ▼
                      Η επιστολή του Οσίου Εφραίμ Κατουνακιώτη στον παπα-Δημήτρη Γκαγκαστάθη


                       “Εν Χριστώ αγαπητέ αδελφέ παπα-Δημήτριε,

                      Χριστός Ανέστη!

                      … Οι Άγιοι δεν παρακαλούσαν τον Θεόν να τους αφαιρέση τα βάσανα και τας θλίψεις, αλλά να τους δίδη υπομονήν να τα υπομένουν αγογγύστως.






                      Αι θλίψεις αδελφέ μου και τα βάσανα είναι τα μέσα, τα αυτοκίνητα που θα μας πάνε στον Παράδεισον.

                      Σε αυτόν τον κόσμον, άλλο μη περιμένης.

                      Η χαρά και η αγαλλίασις επιφυλάσσεται για την άλλην ζωήν.

                      Ο Χριστός δεν λέγει στο Ευαγγέλιον «εν τω κόσμω θλίψιν έξεται; Πολλαί αι θλίψεις των δικαίων; Στενή και τεθλιμένη η οδός;».

                      Κάθε μέρα τα διαβάζουμε αυτά.

                       Αν δεν υπήρχαν οι τύραννοι ούτε και μάρτυρας θα είχαμεν.

                      Η θλίψις γεννά την χαράν.

                      Θάρρος, λοιπόν, και μην απελπίζεσαι εύκολα.

                      Καλά, πολύ καλά κάνεις και προσεύχεσαι συχνά και ζητάς βοήθεια από τον Θεόν.

                      Πάντα έτσι να κάνης.

                      Καλόν όμως θεωρώ να σου πω, πως πρέπει και να λες την ευχήν, το «Κύριε Ιησού Χριστέ, ελέησόν με». Μεγάλη παρηγοριά θα βρης.

                      Να κρατάς στο χέρι σου το αριστερό κομποσκοίνι και να λες αυτήν την ευχήν.

                      Παπάς είσαι και να την λες, και κανείς δεν θα σε παρεξηγήση.

                      Μάλλον και τους ενορίτας σου να πης να την λένε και αυτοί.

                      Και θα δης πόση χαρά, συν τω χρόνω, θα σου φέρη.

                      Να την λες παντού, όπου και να βρίσκεσαι, ό,τι δουλειά και να κάνης, να μην την αφήσης ποτέ.

                      Πότε με την γλώσσα σου εκφώνως και πότε με το νου σου μυστικά (χωρίς να σε ακούη κανείς).

                      … Μου γράφεις, ότι ο κόσμος πήρε κατήφορο.

                      Άφησε τον κόσμο και κοίταξε τον παπα-Δημήτρη. Έσχατοι και κακοί καιροί.

                      Ο Θεός να μας σκεπάζη.

                      Μετά της εν Χριστώ αγάπης

                      Εφραίμ ιερομόναχος του παπα-Νικηφόρου”

                      aktines.blogspot.com



                      Πηγή: https://panagia-ierosolymitissa.blogspot.com/2025/03/blog-post_89.html
                      Πες μας τί νιώθεις και... Δες κάτι ειδικά για σένα ΕΔΩ!
                      Έχεις σημαντικές απορίες..; Βρες απάντηση ΕΔΩ!
                      Χαλάρωσε με μια Χριστιανική Ταινία ΕΔΩ!
                    • Συνέχεια Άρθρου ▼
                      Που να βρω υλικό στο διαδίκτυο για χριστιανική διαπαιδαγώγηση;
                      Η ανατροφή των παιδιών ίσως είναι ένα από τα δυσκολότερα πράγματα που ο γονέας καλείται να αντιμετωπίσει στην ζωή του. Η δε ανατροφή σύμφωνα με τα χριστιανικά πρότυπα είναι ακόμη πιο δύσκολη στην τύρβη της σύγχρονης κοινωνίας που ζούμε. Τα ερεθίσματα που αποπροσανατολίζουν τα παιδιά μας είναι ποικίλα και δύσκολα μπορούμε να τα προστατέψουμε από αυτά. Παρά ταύτα η Σύναξη Νέων Παλαιοχωρίου έχει επιμεληθεί την ιστοσελίδα της «Ορθοδοξία & Παιδί» όπου υπάρχει άφθονο υλικό για την ενασχόληση των παιδιών μας, εάν είναι σε ηλικία που ενδείκνυται.
                      Συγκεκριμένα, έχουμε συλλέξει τραγούδια, κινούμενα σχέδια, διαδραστικά παιχνίδια, υλικό για κατήχηση και άλλα. Αλλά πιο σημαντικό είναι ότι έχουμε αναρτήσει άρθρα που αφορούν στην διαπαιδαγώγηση και που δίνουν λύσεις σε προβλήματα της καθημερινότητας. Εάν λοιπόν έχετε οποιοδήποτε πρόβλημα ή απορία για το πώς να μεγαλώσετε τα παιδιά σας, μπορείτε να βρείτε λύσεις ΕΔΩ !
                    • Συνέχεια Άρθρου ▼
                      Από το αρχαίο ελληνικό πνεύμα στην Ορθόδοξη Χριστιανική πίστη: Αλήθειες και μύθοι!
                      Κατά τις τελευταίες δεκαετίες εκδηλώνεται κινητικότητα μεταξύ κάποιων κύκλων για επάνοδο στη λατρεία των αρχαίων προγόνων μας. Κατά τους αρχαιολάτρες ή νεοειδωλολάτρες καλούμενους, η χριστιανική πίστη στραγγάλισε το αρχαίο ελληνικό πνεύμα! Και είναι αυτή, κατά τους ιδίους, ξένη προς τον ελληνικό λαό, τη φιλοσοφία του, τις ιδέες του και τον τρόπο βιωτής του. Οι υποστηρίζοντες αυτές τις απόψεις κάνουν συνάξεις στον Όλυμπο και σε άλλες τοποθεσίες, όπου υπήρχαν ιερά των προγόνων μας, και επιχειρούν την ανασύσταση της αρχαίας λατρείας διεκδικώντας μάλιστα από το κράτος την παραχώρηση ιερών, τα οποία ανήκουν σήμερα στην αρχαιολογική υπηρεσία. Είναι ελεύθεροι να συνέρχονται, να τελούν τις τελετές τους και να επιτίθενται κάποιοι από αυτούς στο διαδίκτυο με λυσσώδη μανία κατά της χριστιανικής πίστης. Χαρακτηριστική είναι η χρήση της λέξης «κτήνος» για τον Ιησού Χριστό. Την κίνηση στηρίζουν με την παρουσία τους πρόσωπα του πολιτικού κόσμου και ξένοι παράγοντες. Πρεσβευτής των ΗΠΑ απεικονίζεται να ανάβει βωμό στην έναρξη ειδωλολατρικής τελετής! Καίριο είναι το ερώτημα: Άραγε πιστεύουν αυτοί στο δωδεκάθεο και την όλη μυθολογία των αρχαίων προγόνων μας ή μήπως, εμπλεκόμενοι (ασφαλώς όχι όλοι) σε σκοτεινές μυστικές οργανώσεις σκοπό έχουν να πλήξουν την πίστη του λαού μας; Οι ΗΠΑ στηρίζουν ανά την υφήλιο όλες τις παραθρησκευτικές σέχτες, αλλά και τις παρελάσεις των ομοφυλοφίλων. Γιατί άραγε; Από άγνοια ή με βάση οργανωμένο σχέδιο διάλυσης των κοινωνιών των λαών, καθώς οι κυβερνήσεις τους όπως και εκείνες των άλλων χωρών, βρίσκονται στην υπηρεσία σκοτεινών δυνάμεων; Προσωπικά πιστεύω ότι πέρα από κάποιους αφελείς και επιπόλαιους, οι πρωτεργάτες αποκλειστικό στόχο έχουν να πλήξουν την Εκκλησία. Δεν ενδιαφέρονται για την Αφροδίτη, αλλά για τις λάγνες ιερόδουλες, ούτε για τον Διόνυσο, αλλά για την οινοφλυγία, ούτε για τον Δία, αλλά για τη μοιχεία, ούτε για τον Ερμή, αλλά για την αύξηση των κερδών με χρήση παντοίων μεθόδων.
                      Πώς υποχώρησε η αρχαία λατρεία, την οποία κάποιοι φαίνεται να αναπολούν; Γνωστός είναι ο θρύλος περί του λόγου της Πυθίας: «Είπατε τώ βασιλεί, χαμαί πέσε δαίδαλος αυλά, ουκέτι Φοίβος έχει καλύβην, ου μάντιδα δάφνην, ου παγάν λαλέουσαν, απέσβετο και λάλον ύδωρ». Αυτός διεγείρει τη μανία των αρχαιολατρών για ιστορική χάλκευση. Υπάρχει όμως πληθώρα στοιχείων, τα οποία αποδεικνύουν ότι η αρχαία λατρεία είχε καταρρεύσει πολύ πριν ο Ιουλιανός, αυτός είναι ο βασιλιάς, επιχειρήσει να την αναστήσει δια της βίας. Το μαρτυρούν όλοι οι σπουδαίοι στοχαστές της αρχαιότητας, οι οποίοι από αιώνες είχαν αποστασιοποιηθεί από τις λαϊκές δοξασίες. Ο Θαλής ήδη κατά τον 6ο αιώνα μίλησε για Θεό δημιουργό του κόσμου. Την ίδια εποχή ο Ηράκλειτος αμφισβήτησε καίρια τις λαϊκές δοξασίες. Κατά την κλασική αρχαιότητα ο θαυμαστός και συνεπέστατος προς τις απόψεις του Σωκράτης μίλησε για έναν θεό. Τέλος οι αναγνωρισμένοι παγκοσμίως ως κορυφαίοι φιλόσοφοι, Πλάτων και Αριστοτέλης, έγραψαν ο πρώτος για το όντως ον και ο δεύτερος για το πρώτον κινούν ακίνητον. Αυτές οι ιστορικές αλήθειες θεωρούνται αποκρουστικές σήμερα από κάποιους, οι οποίοι φαίνεται να θρηνούν για τον αφανισμό του αρχαίου ελληνικού πνεύματος με την επικράτηση της νέας πίστης, που ενοχοποιούν ως υπαίτια. Άμοιροι μελέτης αγνοούν τα γραφόμενα από τον Πλούταρχο (Α΄ αιώνας μ.Χ.) και από τον περιηγητή Παυσανία (Β΄ αιώνας μ.Χ.) για απαξίωση των μαντείων και την ερήμωση πολλών ιερών, επειδή η αρχαία λατρεία είχε εγκαταλειφθεί από πολλούς πριν από την επικράτηση του χριστιανισμού στη ρωμαϊκή αυτοκρατορία. Αγνοούν τους πίθους με κάνναβη, που βρέθηκαν σε μαντεία, την οποία κάποιοι οραματίζονται να επανεισαγάγουν στην κοινωνία μας για «θεραπευτικούς» σκοπούς! Αδιαφορούν όχι μόνο για τις άγνωστες στους πολλούς διώξεις από μέρους του ιερατείου των ειδώλων επιφανών διανοητών της αρχαιότητας, αλλά ακόμη και για την πολύ γνωστή καταδίκη σε θάνατο του Σωκράτη με την κατηγορία ότι «καινά δαιμόνια εισάγει και τους νέους διαφθείρει»!
                      Η νέα πίστη δεν επεβλήθη στους προγόνους μας με τη βία από κάποιους εισβολείς. Βέβαια κάποιοι δυτικόπληκτοι Νεοέλληνες έγραψαν χωρίς αιδώ ότι κατακτηθήκαμε από τους Βυζαντινούς! Ένας από τους μαθητές του Χριστού, ο Απόστολος Ανδρέας, έφθασε στα χώματά μας για να υποστεί τον μαρτυρικό θάνατο δια σταυρού. Ένας άλλος, ο Ευαγγελιστής Ιωάννης, σύρθηκε εδώ εξόριστος από την εν πολλοίς εξελληνισμένη Μικρά Ασία. Και εκεί στο μεγάλο ανατολικό τμήμα της, στην Καππαδοκία, την αγιοτόκο με τους πολλούς μάρτυρες, έλαμψαν οι Καππαδόκες Πατέρες της Εκκλησίας, οι οποίοι μελέτησαν μαζί με άλλους, όπως τους αγίους Ιωάννη τον Χρυσόστομο και τον μέγα Αθανάσιο, τα συγγράμματα των αρχαίων προγόνων μας και τα θεώρησαν κληρονομιά τους! Γι’ αυτό και αργότερα μοναχοί κόπιασαν αντιγράφονταν επί έτη χειρόγραφα αρχαίων κειμένων όχι μόνο εκκλησιαστικών.
                      Χάρη στη νέα πίστη ο ελληνισμός χωρίς εξεγέρσεις και αιματοκυλίσματα έγινε κύριος του σκήπτρου της ρωμαϊκής αυτοκρατορίας, της οποίας οι άσπονδοι εχθροί μας το όνομα παραχάραξαν και είναι αυτή γνωστή ως βυζαντινή. Όμως ο υπόδουλος Έλληνας αυτοπροσδιοριζόταν ως Ρωμηός κατά τη μακραίωνη δουλεία υπό τον Οθωμανό κατακτητή. Αφρίζουν κάποιοι υπερΈλληνες στο άκουσμα του όρου. Και όλοι οι «προοδευτικοί», υποταγμένοι άνευ όρων στα δυτικά ιδεολογήματα, με το αζημίωτο βέβαια, καταντούν να αρνούνται την ελληνική εθνική ταυτότητα στους σκλαβωμένους προγόνους μας, όταν δηλώνει αυτή απερίφραστα ο αυτοκράτορας και άγιος Ιωάννης Βατάτζης ήδη στην αρχή του 13ου αιώνα. Αυτός ο Ρωμηός ή Γραικός ή Έλληνας αντιστάθηκε στη βία του κατακτητή επί αιώνες χάρη στην πίστη του. Βέβαια έφαγε και το θεριό, ο κατακτητής. Όσοι εξισλαμίστηκαν, είτε για οικονομικά οφέλη είτε μη αντέχοντας στην καταπίεση, αποκόπηκαν οριστικά από τον ελληνικό εθνικό κορμό. Το 1821 πολέμησαν στο πλευρό των κατακτητών. Και οι καθολικοί των νησιών μας, κατ’ εντολή του Πάπα, έμειναν αμέτοχοι στον αγώνα.
                      Αν σήμερα θεωρούμε ότι η πατροπαράδοτη, των δύο χιλιετιών, πίστη δεν είναι η πιο πατροπαράδοτη, ας την εγκαταλείψουμε αλλά ας είμαστε τίμιοι με τον εαυτό μας: Δεν μας συγκινούν οι αρχαίοι σοφοί, εμείς από τα πάθη της Αφροδίτης και του Διονύσου εμφορούμαστε. Και καθώς χωρίς θεό όλα επιτρέπονται καταντήσαμε πρακτικοί υλιστές με επικάλυμμα κάποια ιδεολογία ή ψευδή λατρεία. Όλοι; Ασφαλώς όχι. Είναι πολλοί ακόμη, οι οποίοι, παρά τις ανθρώπινες αδυναμίες, παραμένουν πιστοί. Και επειδή σ’ αυτόν τον έρμο τόπο γεννήθηκε η δημοκρατία, μήπως είναι καλό για τόσο σοβαρά ζητήματα να αποφαίνεται με δημοψήφισμα ο λαός, αντί να αποφασίζουν οι 300 των παντοίων διαπλοκών; Τα γεγονότα βοούν. Πάντως καλό είναι να έχουν κατά νου οι με πάθος πολεμούντες την ορθόδοξη πίστη, ότι οι άνθρωποι δεν μπορούν να ζήσουν χωρίς θρησκευτική πίστη. Το κατέθεσε αυτό πριν από δύο χιλιετίες ο Πλούταρχος. Ας αναλογιστούν μήπως ετοιμάζουν το έδαφος, ώστε οι εγγονοί τους να δεχθούν την περιτομή και οι εγγονές τους να φορέσουν φερετζέ.
                      Πηγή: Γράφει ο Απόστολος Παπαδημητρίου «ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗΣ» antibaro.gr
                    • Συνέχεια Άρθρου ▼
                      Αν δε νιώθεις καλά με τον εαυτό σου...
                      Πολλές φορές νιώθουμε πράγματα που δεν μπορούμε να εξηγήσουμε. Που μας απασχολούν και φοβόμαστε να τα συζητήσουμε και να τα εξωτερικεύσουμε.
                      Η Σύναξη Νέων Παλαιοχωρίου έχει φτιάξει ειδικά για σένα την "Πλατφόρμα Συναισθημάτων" όπου γράφεις μονολεκτικά ότι νιώθεις και μπορείς να διαβάσεις τί έχουν να σου πουν οι πατέρες της εκκλησίας, και πώς μπορείς να βρεις λύση στο πρόβλημά σου!

                      Δεν χάνεις τίποτε να δοκιμάσεις εδώ…

                      Δεν υπάρχει δυνατότητα να διαβάσετε παλαιότερες αναρτήσεις - Αλλά δείτε ένα "τυχαίο" άρθρο ΕΔΩ!