Η αντιγραφή και αποθήκευση έχει καταχωρηθεί επιτυχώς!
Σας ενημερώνουμε ότι ο παρόν ιστότοπος χρησιμοποιεί λογισμικό διασφάλισης πνευματικών δικαιωμάτων.
Έχετε αντιγράψει το άρθρο στα αγαπημένα στις:
Σας ενημερώνουμε ότι ο παρόν ιστότοπος χρησιμοποιεί λογισμικό διασφάλισης πνευματικών δικαιωμάτων.
Οί γονείς μας έγέννησαν σωματικά, ενώ ή Εκκλησία έξ ύδατος και Πνεύματος» και ή πνευματική γέννησις της Εκκλησίας εΐναι φυσικά άνώτερη άπό την σωματική των γονέων. Άπό την πνευματική μας γέννησι, διά του άγιου Βαπτίσματος και του Χρίσματος, έλάβαμε τον φύλακα άγγελο. Γι’ αυτό βαπτίζονται σε μικρή ήλικία τα παιδιά, άσχετα τι λέγουν μερικοί άλλοι, για να τα προστατεύη ό άγγελος τους άπό τους ορατούς και άοράτους εχθρούς και κινδύνους.
Όπότε, έάν ή Εκκλησία μας γεννά, αύτή και μας άνατρέφει και ανάμεσα στις εντολές με τις όποιες μας άνατρέφει πνευματικά, είναι και ή νηστεία. Συνεπώς, πρέπει να ύπακούουμε σε αύτή την εντολή και να νηστεύουμε. Οί άγιοι Πατέρες, κυρίως οί παλαιότεροι, παρετήρησαν ότι όλα τα κακά ξεκινούν άπό το στομάχι.
Σήμερα, με την χάρι του Θεού, έπιβάλλεται να σας διδάξω και να πιστεύετε όλοι, ποιά είναι ή μάχη της νηστείας με τα κακά πνεύματα και για τον τρόπο με τον όποιον ή νηστεία σκοτώνει τα πάθη.
Τά πάθη, ή οι άμαρτίες, είναι τριών ειδών:
- άμαρτίες που γίνονται έναντίον του εαυτού μας
- άμαρτίες έναντίον του πλησίον μας
- άμαρτίες έναντίον του Άγιου Πνεύματος, έναντίον της Αληθείας.
Αυτά τα τρία εϊδη είναι και άμαρτίες ενώπιον του Θεού, διότι έσύ δεν άνήκεις στον έαυτό σου, άλλά στον Θεό. Επομένως και τις άμαρτίες, τις όποιες κάνεις, δεν τις κάνεις μόνον έναντίον σου, άλλά και έναντίον του Θεού. Γιατί; Επειδή είσαι υιός του Θεού.
Σήμερα να προσπαθήσουμε ιδιαίτερα ν’ άπαλλαγούμε άπό τις άμαρτίες που στρέφονται έναντίον μας και έναντίον του πλησίον μας.
Οι άμαρτίες που γίνονται έναντίον μας, είναι τα έπτά κορυφαία ή θανάσιμα άμαρτήματα: ή υπερηφάνεια, ή φιλαργυρία, ή άκολασία, ή λαιμαργία ή γαστριμαργία, ό θυμός, ή οργή και ή άκηδία.
Ανάμεσα σ’ αυτά τα έπτά ευρίσκεται και ή ρίζα των κακών: ή γαστριμαργία ή ό άπατηλός θεός του σώματος. Αύτή πρέπει να σβήση με την νηστεία. Διότι, έάν δεν καταμαραθή με τη νηστεία και δεν έκδιωχθή έξω, αυξάνεται και εξαπλώνεται αυτό το δένδρο του διαβόλου, αύτός ό ψεύτικος θεός του σώματος, και ιδού πώς, συγκεκριμένα: άπό τη ρίζα της γαστριμαργίας βλαστάνουν οί κλάδοι του θυμού, της άκολασίας, της φιλαργυρίας και των άλλων παθών.
Τά μεγάλα πάθη ώνομάσθηκαν άπό τους άγιους Πατέρες δαίμονες: ό δαίμονας της φιλαργυρίας, ό δαίμονας της γαστριμαργίας, της οργής, της πορνείας και οί άλλοι. Ώνομάσθηκαν έτσι διότι τα άμαρτήματα αυτά κατευθύνονται με την σκιώδη ενέργεια του διαβόλου. Τα ώνόμασαν και κορυφαία, διότι έργάζονται για την ψυχική άπώλεια του άνθρώπου και γίνονται πρόξενα άλλων μικροτέρων άμαρτιών και παθών.
Άπό την Καινή Διαθήκη γνωρίζετε ότι ή Μαρία ή Μαγδαληνή είχε αυτά τα επτά κορυφαία πάθη, άπό τα όποια την άπήλλαξε ό Κύριος. Επίσης γνωρίζετε για τον δαιμονισμένον των Γαδαρηνών, στον όποιο είχε είσέλθη μία λεγεών δαιμονίων, δηλαδή 6000 κακά πνεύματα. Μόλις ό Κύριος τους επέτρεψε να μπούν στην άγέλη των χοίρων, άμέσως όρμησε το κοπάδι στην θάλασσα.
Τώρα προσέχετε διότι έχω να σας διδάξω πως θα ήμπορέσετε και έσείς να άντιλαμβάνεσθε και να βλέπετε μέσα σας την εργασία του πονηρού πνεύματος.
Είναι πολύ εύκολο να άντιληφθούμε την άκάθαρτη πράξι μας, που γίνεται μέσα μας. Για παράδειγμα, με την λαιμαργία, παρατηρείς ότι το στομάχι γεμίζει, άλλά ή έπιθυμία δεν χορταίνει. Ιδού το έργο του διαβόλου: επιθυμία πάνω άπό την φύσι. Βλέπετε πόσο εύκολο είναι να την άντιληφθής, έάν έχης γνώσιν του πράγματος;
Είναι γνωστή ή λαιμαργία των λύκων, και όμως δεν τρώγουν περισσότερο, παρά μόνο, όσο πεινούν.
Ιδού λοιπόν, ότι και τα θηρία και όλα τα ζώα, δεν έχουν πάνω άπό την φύσι τους την έπιθυμία της λαιμαργίας τους και μόνο ό άνθρωπος τα ξεπερνά, διότι μόνο τον άνθρωπο έχει στο στόχαστρο ό διάβολος και προσπαθεί να τον νικήση.
Ιδού γιατί δεν πρέπει να υπακούετε ποτέ στην άλογη έπιθυμία της κοιλίας, διότι υπακούετε στον διάβολο. Αυτό να το έχετε στο νού σας, όσον άφορα το στομάχι σας. «Ετσι συμβαίνει και με όλα τα πάθη.
Ό πόλεμος του στομάχου, όμως, είναι ό πρώτος πόλεμος τον όποιο έχασε ό άνθρωπος στον παράδεισο και ή πρώτη νίκη του διαβόλου. Και μ’ αύτή τη νίκη έλπίζει ό διάβολος να κερδίση τους άνθρώπους και να άντικαταστήση τον Θεό. Και να ξέρετε ότι, έάν δεν προσέξουν οί άνθρωποι, ό διάβολος και πάλι θα νικήση.
‘Ιδού γιατί υψώνουμε τη φωνή μας ν’ άκούσουν όλοι:
Πίσω στην κατά Θεόν νηστεία, διότι χωρίς αυτήν έρχονται οί κακίες!
Λοιπόν, προσέχετε τι τρώτε. Διότι, κοίταξε πως παιδεύει ό Θεός την περιφρόνησι της νηστείας: με άρρώστιες και ενίοτε αθεράπευτες, όπως για παράδειγμα ό καρκίνος, ό όποιος προέρχεται άπό την άμετρη κατανάλωση ζωικών τροφών, γι’ αυτό υπάρχουν περισσότεροι καρκίνοι στις πόλεις και στα χωριά, όπου υπάρχουν χασάπικα. Ή πλήρης ή μερική παραλυσία του σώματος, προέρχεται πολλές φορές άπό την άδιακρισία των τροφών και την περιφρόνησι της νηστείας.
Έάν είσαι προσκολημένος σε περιουσίες και παιδεύεσαι με το πάθος της άπληστίας, να θεραπευθής ξεκινώντας με μεγάλη νηστεία. Πολλοί δεν νηστεύουν, διότι κάνουν μία εσφαλμένη σκέψη για την νηστεία, λέγοντες ότι, έάν νηστεύσουν δεν θα ήμπορούν να τρέχουν και να έργάζωνται. Αυτοί έπίστευσαν την συμβουλή του πονηρού διαβόλου περί της άγάπης των υλικών άγαθών. Γι’ αυτό όλοι οι φιλόπονοι να προσέχουν και να κρατούν την νηστεία, μήπως μετά άπό πολλά μάταια τρεχάματα έλθη ό καιρός, που θ’ άναγκασθούν να μένουν στο κρεββάτι σ’ όλη την υπόλοιπη ζωή τους. Άλλά κι αυτό τους συμβαίνει, πάλι άπό το έλεος του Θεού για να συνετισθούν, δεδομένου ότι τους δίνει την ευκαιρία να καλοζυγίσουν τα πράγματα και να γνωρίσουν το λάθος τους. Διότι ό Θεός δεν μας παιδεύει πρός θάνατον, άλλά για την επιστροφή μας* διότι το σώμα δεν πληρώνει τίποτε, όταν άπ’ αυτό βγάζεις ένα κακό εργαλείο (άνάγκη εξαγωγής ενός όγκου διά έγχειρήσεως). Οί Άγιοι έβγαλαν κάτι το τελείως διαφορετικό* έβγαλαν τα πάθη τους και έγιναν οί ίδιοι λαμπάδα του Άγιου Πνεύματος.
Επομένως, όποιος δεν κρατεί την νηστεία, θ’ άνάψη στο στόμα του ή φλόγα της οργής, άπ’ όπου άρχίζουν όλες οί διχόνοιες, ενώ οί άσθένειες διαδέχονται ή μία την άλλη.
Δέν ημπορώ να μην σας ειπώ ότι άπό την λαιμαργία του στομάχου γεννάται και ή πορνεία. Για τον διαβολικό άέρα της δεν άμφιβάλλει κανείς. Αυτό το πάθος είναι ή φωτιά του άδου.
Τώρα προσέχετε διότι δεν θα σταματήσω να σας ειπώ εκτενέστερα, και μάλιστα κάτι άπό τους ιδικούς σας πόνους. Ό γάμος τόσο πολύ είναι εύλογημένος άπό τον Θεό, ώστε δι’ αυτού οί άνθρωποι να γεννούν παιδιά. Πέραν όμως άπό το έργο αυτό, οί σύζυγοι πέφτουν στο αμάρτημα της άκολασίας, όταν οί σχέσεις τους είναι παρά φύσιν ή χρησιμοποιούν προφυλακτικά, για να ά~ ποφύγουν την τεκνογονία. Και για το άμάρτημα αυτό έρχεται ή ρομφαία του Θεού στους άνθρώπους με διαφόρων ειδών βάσανα.
Ή ακολασία μεταξύ των συζύγων είναι ή αιτία για την οποία πολλές φορές ερημώνεται το σπίτι τους.
Προσέχετε, γονείς, διότι δεν είναι αστείο ή ζωή των παιδιών σας, τα όποια άποκτήσατε ή θέλετε ν’ αποκτήσετε. Θ’ άπολογηθήτε γι’ αυτά και για την ζωή τους, διότι αυτά που τους δώσατε, αύτά και θα έχουν! Και τα παιδιά σας θα σας κρίνουν, όπως ξέρετε, και καλά να πάθετε. Όταν τα παιδιά σας σας στενοχωρούν, να εΐσθε προσεκτικοί και να μη τα βλαστημάτε, άκούοντας τις συμβουλές του διαβόλου, άλλά να σκέπτεσθε ότι αύτά προσέχουν τις άμαρτίες σας, τις άνεξομολόγητες και άσυγχώρητες. Να προσεύχεσθε γι’ αύτά και να προσεύχεσθε και για τον έαυτό σας, άκόμη κι όταν βλασφημήτε, για να σας συγχωρήση ό Θεός.
Φυλαχθήτε άπό τις παράλογες σωματικές έπιθυμίες, να έχετε φόβο Θεού και χριστιανική συνέπεια στην ζωή σας. Μη θλίβετε με διαβολικές ήδονές το σώμα σας, έάν θέλετε να χαίρεσθε τα παιδιά σας’ διαφορετικά θα μεγαλώνουν με τις κακίες μέσα τους, ώστε θα σφάζη ό γιός τον πατέρα του και να στραγγαλίζη ή κόρη την μητέρα της!
Προσέχετε, έπομένως, και μάθετε τα παιδιά σας να ζήσουν μακριά άπό τα άκάθαρτα διαβολικά πάθη, με τα όποια έσεις συνηθίσατε να ζήτε.
Προσέχετε, έάν θέλετε να μην έκπέσετε άπό την χριστιανική σας πίστι και θέλετε να νικήση ό Θεός για χάρι σας και όχι ό διάβολος μέσω των παθών σας. Άγωνισθήτε με όλες τις δυνάμεις σας με το όπλο της νηστείας, διότι, όπως καταλάβατε, ή έν Κυρίω νηστεία εΐναι ό φονευτής των παθών. Διότι εΐναι και ή χάρις του Θεού, που έχει δοθή σ’ όλους τους άνθρώπους να επιτελούν τον καλόν άγώνα.
Έάν ζήσετε όπως θέλει ό Θεός, θα ίδήτε πως θα άνακαινισθεί πνευματικά ή ζωή σας και θα έλθη ειρήνη στο σπίτι σας.
Πηγή: «ΒΙΟΣ, ΛΟΓΟΙ ΚΑΙ ΝΟΥΘΕΣΙΕΣ» – ΤΟΥ ΡΟΥΜΑΝΟΥ ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΑΡΣΕΝΙΟΥ ΜΠΟΚΑ (1910-1989). Μετάφρασις άπό τα ρουμανικά ύπό μοναχού Δαμασκηνού Γρηγοριάτου. (simeiakairwn.wordpress.com)
