Η αντιγραφή και αποθήκευση έχει καταχωρηθεί επιτυχώς!
Σας ενημερώνουμε ότι ο παρόν ιστότοπος χρησιμοποιεί λογισμικό διασφάλισης πνευματικών δικαιωμάτων.
Έχετε αντιγράψει το άρθρο στα αγαπημένα στις:
Σας ενημερώνουμε ότι ο παρόν ιστότοπος χρησιμοποιεί λογισμικό διασφάλισης πνευματικών δικαιωμάτων.
«...ἐν τῆ παλιγγενεσία... καθίσεσθε καὶ ὑμεῖς ἐπὶ δώδεκα θρόνους κρίνοντες τὰς δώδεκα φυλάς τοῦ Ἰσραήλ» (Ματθ. 19,28)
Ἐπειδή, ἀγαπητοὶ ἀδελφοί, τὸ σύντομο κήρυγμά μας ἐπὶ τοῦ Εὐαγγελίου πρέπει νὰ περιλαμβάνει σχετικὰ μὲ τὸν ἀγώνα μας κατὰ τῶν αἱρέσεων, γι’ αὐτὸ καὶ θὰ σταθοῦμε προσεκτικὰ στὸ λόγο τοῦ Κυρίου μας γιὰ τὴ Δευτέρα Παρουσία Του. Θὰ ἀφήσουμε ὅλα τὰ σοφὰ καὶ ὡραῖα διδάγματά Του, πού μᾶς μιλοῦν σήμερα γιὰ τὶς ὑποχρεώσεις τῶν ἐκλεκτῶν μαθητῶν Του καὶ γιὰ τὰ ἀγαθὰ πού τοὺς περιμένουν γιὰ τὴν πρόθυμη ὑπακοὴ τους στὸ Θέλημά Του. Μὲ εὐλάβεια καὶ προσοχὴ θὰ σκύψουμε στὴ προφητεία Του γιὰ τὴν ἔνδοξη Δευτέρα Παρουσία Του στὴ γῆ μας. Καὶ ὅλα αὐτὰ γιὰ νὰ παρουσιάσουμε τὴν πίστη τῆς Ὀρθοδοξίας μας γιὰ τὸ σπουδαῖο αὐτὸ θέμα σὲ ἀντιπαραβολὴ μὲ τὶς φοβερὲς πλάνες τῶν σύγχρονων αἱρετικῶν.
Κατ’ ἀρχὰς πουθενὰ στὸν λόγο τοῦ Χριστοῦ μας δὲν κρύβεται ἡ ψευδοδιδασκαλία τῶν χιλιαστῶν γιὰ δύο ἀναστάσεις τῶν νεκρῶν. Ἡ πρώτη γι’ αὐτούς ἀνάσταση τῶν νεκρῶν στηρίζεται σὲ παρερμηνεία τοῦ εἰκοστοῦ κεφαλαίου τῆς Ἀποκαλύψεως. Ἐδῶ στὸν στίχο τοῦ σημερινοῦ Εὐαγγελίου ὁ Κύριος ὁμιλεῖ γιὰ «παλλιγενεσία» ἡ ὁποία θὰ γίνει μὲ τὴ Β΄ Παρουσία Του. Ἡ λέξη αὐτὴ τοῦ Εὐαγγελίου μας ἐδῶ σημαίνει τὴ νέα κτίση, τὴν καινούργια πλάση. Ἀφήνει δὲ νὰ ἐννοήσουμε, ὅτι αὐτὸ τὸ ἄπειρο ὑλικὸ σύμπαν θὰ ὑποστεῖ τότε μία σημαντικὴ ἀλλαγή, τὴν ὁποία ἀδυνατοῦμε μὲ τὸ μικρό μας τὸ μυαλὸ νὰ παραστήσουμε μὲ λόγια καὶ εἰκόνες. Στὸ σημεῖο αὐτὸ τοῦ Εὐαγγελίου μας ἡ λέξη παλιγγενεσία ἔχει κυριολεκτικὴ σημασία καὶ ἔννοια. Κάπου ἀλλοῦ, στὴν Ἐπιστολὴ πρὸς Τίτον, ἔχει σημασία καὶ ἔννοια ἠθική, μεταφορική. Ἐκεῖ, ὅταν γράφει ὁ Ἀπόστολος Παῦλος στὸν μαθητή του, ὅτι ὁ πανάγαθος Θεὸς μὲ τὴν ἄπειρη Ἀγάπη Του «ἔσωσεν ἡμᾶς διὰ λουτροῦ παλιγγενεσίας καὶ ἀνακαινώσεως Πνεύματος Ἁγίου» (3,5) ἐννοεῖ τὴν πνευματική, τὴν ἠθική, τὴν ψυχικὴ ἀναγέννηση, πού χαρίζει στὸ χριστιανὸ τὸ Ἅγιο Βάπτισμα.
Ἀλλὰ στὸ σημερινὸ Εὐαγγέλιο, ὅπου γίνεται παρεμπιπτόντως λόγος γιὰ τὴν Β΄ Παρουσία τοῦ Χριστοῦ μας, ἡ παλιγγενεσία δηλώνει τὴν πραγματικὴ ἀνακαίνιση, τὴ νέα μορφή, τὴν ἄγνωστη σέ μας, πού θὰ πάρει τὸ αὐτὸ τὸ ὑλικὸ σύμπαν. Μάλιστα ὁ κορυφαῖος Ἀπόστολος Του ὁ Πέτρος, πού θὰ ἄκουσε αὐτὸν τὸν λόγο-προφητεία τοῦ Διδασκάλου του, μὲ πολὺ ζωηρὲς ἐκφράσεις παρουσιάζει τὸ καταπληκτικὸ αὐτὸ γεγονὸς τῶν ἐσχάτων, κόσμου καὶ ἀνθρώπων, στὴ Δευτέρα Καθολικὴ Ἐπιστολή του, ὅπου καταλήγει μὲ τὰ ἑξῆς ἀξιοσημείωτα: «Καινοὺς δὲ οὐρανοὺς καὶ γῆν καινὴν κατὰ τὸ ἐπάγγελμα αὐτοῦ προσδοκῶμεν, ἐν οἷς δικαιοσύνη κατοικεῖ» (Β΄Πέτρ.3,13).
Αὐτὰ δὲν τὰ γνωρίζουν οἱ χιλιαστές, ἂν καὶ μὲ καύχηση μᾶς λένε ὅτι εἶναι σπουδαστὲς τῶν Γραφῶν... Ἀντίθετα ἰσχυρίζονται ὅτι μετὰ τὴν πρώτη κατ’ αὐτοὺς ἀνάσταση τῶν νεκρῶν, μᾶλλον τῶν ἐκλεκτῶν ὀπαδῶν τῆς αἱρέσεως των, θὰ ἀρχίσει μία βασιλεία, θὰ ἁπλωθεῖ ἐπάνω στὴ γῆ ἕνας παράδεισος, σὰν τὸν χαμένο παράδεισο μὲ τοὺς πρωτοπλάστους καὶ αὐτοὶ θὰ ἀπολαμβάνουν στοὺς πανευφρόσυνους κόλπους του ὅλα τὰ ἀγαθά, ἐννοεῖται τὰ ὑλικὰ ἀγαθά.. Ἀλλὰ μὲ τέτοιες ὑλιστικὲς ἀπόψεις πῶς λησμονοῦν οἱ δυστυχεῖς, ὅτι γίνονται συμψυχοι καὶ ὁμόφρονες μὲ τοὺς πιστοὺς κάποιας ἄλλης θρησκείας, τελείως ξένης πρὸς τὸν Χριστιανισμό, ὅπου οἱ δάσκαλοι των τοὺς μεγαλώνουν, τοὺς ἐξάπτουν τὸ φανατισμὸ μὲ τέτοιες γλυκειὲς καὶ ἀνόητες μεταφυσικὲς θεωρίες.
Ἰδού, ἀγαπητοὶ χριστιανοί, τί μᾶς ἐδίδαξε σήμερα μὲ αὐτὸν τὸν λόγο - προφητεία Του ὁ Κύριός μας: Κατὰ τὴν ἔνδοξη Β΄Παρουσία Του ἐπὶ γῆς θὰ ἀλλάξουν τὰ πάντα, καὶ τὸ ὑλικὸ σύμπαν, ὁ ἥλιος, τὸ φεγγάρι, τὰ ἀστέρια, ὁ οὐρανὸς καὶ ἡ γῆ. Τὸ ἴδιο θὰ ἀλλάξουν καὶ τὰ σώματα τῶν ἀνθρώπων, ὅλων καλῶν καὶ κακῶν. Ὁ μὲν οὐρανὸς καὶ ἡ γῆ θὰ γίνουν «καινὸς οὐρανὸς καὶ καινὴ γῆ», τὰ δὲ σώματά μας θὰ καταστοῦν στὸ ἑξῆς ἄφθαρτα, χωρὶς τὶς σημερινὲς των ἀνάγκες γιὰ φαγητό, ποτὸ καὶ λοιπά. Μὲ αὐτὴν τὴν θαυμαστὴ παλιγγενεσία, τὴν ἀλλαγὴ τῶν πάντων θὰ ἀρχίσει ἡ νέα Βασιλεία τοῦ Θεοῦ, ὅπου ὅλοι «οἱ τὰ ἀγαθὰ ποιήσαντες» ὅσοι ἔζησαν μὲ πίστη καὶ καλωσύνη καὶ ἔκλεισαν τὰ μάτια μὲ μετάνοια, θὰ ζοῦν τὴν αἰώνια, τὴν ἀτέλειωτη ζωὴ τῆς θεικῆς καὶ ἀνέκφραστης μακαριότητος. Πουθενὰ δὲν μᾶς εἶπε τὸ χρυσὸ στόμα τοῦ Ἀρχηγοῦ τῆς πίστεώς μας, ὅτι θὰ τρῶμε καὶ θὰ πίνουμε μέχρι κορεσμοῦ. Αὐτὰ τὰ διδάσκουν οἱ χιλιαστές. Τὸ Πνεῦμα ὅμως τὸ Ἅγιο ἄλλα μᾶς ἐδίδαξε μὲ τὸν Ἀπόστολο Παῦλο. «Ὅτι ἡ Βασιλεία τοῦ Θεοῦ δὲν εἶναι βρῶσις καὶ πόσις, ἀλλὰ δικαιοσύνη καὶ εἰρήνη καὶ χαρὰ ἐν Πνεύματι Ἁγίω» (Ρωμ. 14,17).
Καὶ ὁ Ἰησοῦς Χριστός μας στὸ σημερινὸ Εὐαγγέλιο δὲν μίλησε γιὰ τραπέζια καὶ φαγητὰ καὶ κοσμικὲς ἡδονὲς καὶ δόξες, ἀλλὰ τί εἶπε: «Ἐσεῖς οἱ μαθητές μου πού μὲ ἀκολουθήσατε μέχρι τέλους, πλὴν τοῦ Ἰούδα, στὴ Δευτέρα ἔνδοξη Παρουσία μου θὰ καθήσετε καὶ ἐσεῖς σὲ δώδεκα θρόνους κρίνοντες τὰς δώδεκα φυλᾶς τοῦ Ἰσραήλ. Δηλαδὴ ὑποσχέθηκε τὸ ἀψευδὲς στόμα τοῦ Κυρίου στοὺς καλοὺς μαθητὲς καὶ Ἀποστόλους Του ὑπερκόσμια δόξα καὶ οὐράνιες τιμὲς στὴν ἐπουράνια Βασιλεία Του, τῆς ὁποίας εἴθε νὰ γίνουμε καὶ ἐμεῖς μέτοχοι, χάρις στὸ ἄπειρο καὶ μέγα ἔλεός Του. Ἀμὴν
+ Ο Ελευθερουπόλεως Χρυσόστομος