Η αντιγραφή και αποθήκευση έχει καταχωρηθεί επιτυχώς!
Σας ενημερώνουμε ότι ο παρόν ιστότοπος χρησιμοποιεί λογισμικό διασφάλισης πνευματικών δικαιωμάτων.
Έχετε αντιγράψει το άρθρο στα αγαπημένα στις:
Σας ενημερώνουμε ότι ο παρόν ιστότοπος χρησιμοποιεί λογισμικό διασφάλισης πνευματικών δικαιωμάτων.
«ἀπό τότε ἤρξατο ὁ Ἰησοῦς κηρύσσειν καί λέγειν, μετανοεῖτε ἤγγικεν γάρ ἡ βασίλεια τῶν οὐρανῶν». (Ματθ. 4, 17).
Στό σημερινό Εὐαγγελικό μας ἀνάγνωσμα βλέπουμε, ἀγαπητοί ἀδελφοί, τήν ἀρχή τῆς δράσεως τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ στόν κόσμο. Τριάντα περίπου χρόνια ἔζησε στήν ἀφάνεια. Ἐλάχιστοι ἄνθρωποι γνώριζαν ποιός ἀκριβῶς εἶναι. Ἀπό ποῦ ἦλθε καί ποιό θά ἦταν τό ἔργο καί ἡ ἀποστολή Του. Μερικῶς φανερώθηκε κατά τή Βάπτισή Του στόν Ἰορδάνη ποταμό. Καί νά τώρα, ἀφοῦ κλείσθηκε στή φυλακή ὁ Ἰωάννης, κάμει τά πρῶτα βήματά Του στόν κόσμο καί ἀρχίζει τό κοσμοσωτήριο ἔργο Του. Καί τό τρισμέγιστο ἔργο Του δέν ἦταν ἄλλο ἀπό τήν ἵδρυση στή γῆ τῆς Ἐκκλησίας Του, ἡ ὁποία σάν ἄλλη κιβωτός τοῦ Νῶε θά ἔσωζε τούς ἀνθρώπους ἀπό τόν κατακλυσμό τῆς ἁμαρτίας.
Μερικοί εὐφάνταστοι, ἐθνικιστές Ἰουδαῖοι στήν ἐποχή του-καί δέν ἦσαν λίγοι- θά περίμεναν, ὅταν θά ἔβλεπαν μάλιστα ὕστερα ἀπό λίγο τά θαύματά Του, ὅτι εἶχε ἔλθει ἡ στιγμή καί ὁ καιρός πού περίμεναν μέ τόση λαχτάρα, νά ἀνασυσταθεῖ ἡ παλιά καί ἔνδοξη βασιλεία τοῦ Δαβίδ, ἀφοῦ τόσο ἔντονη ἦταν ἡ φήμη, ὅτι ὁ μελλοντικός Μεσσίας θά ἦταν ἀπόγονος τοῦ Δαβίδ.Καί ὅμως, ὅπως εἴδαμε στό σύντομο Εὐαγγέλιο τῆς σημερινῆς Κυριακῆς, ὁ Κύριος ἀπό τά πρῶτα ἀκόμη βήματα τοῦ δημόσιου ἔργου Του ἔκοψε θά λέγαμε μέ τό μαχαίρι τέτοιες ἐλπίδες διδάσκοντας τά πλήθη ἀπό τά πρῶτα Του κηρύγματα, ὅτι ἐπρόκειτο νά ἱδρύσει βασιλεία μέν, ἀλλά βασιλεία ὄχι ὅπως περίμεναν μερικοί Ἰουδαῖοι, βασιλεία ἐγκόσμια, ἀλλά βασιλεία τῶν οὐρανῶν! Καί αὐτή ἡ βασιλεία τῶν οὐρανῶν, ὅπως τήν χαρακτήριζε, καί στήν ὁποίαν καλοῦσε νά προσέλθουν, ἀφοῦ μετανοήσουν προηγουμένως καί ἀλλάξουν φρονήματα καί ζωή ὅσοι ἤθελαν, δέν ἦταν ἄλλη ἀπό τήν ἁγία Του Ἐκκλησία.
Ἰδού, λοιπόν, ἀγαπητοί ἀδελφοί, ὁ πρωταρχικός χαρακτήρας τῆς Ἐκκλησίας: νά μήν ἔχει σχέση καμία μέ τόν κόσμο, τό κοσμικό φρόνημα καί τίς ἐπιδιώξεις τοῦ κόσμου. Ἐκκλησία καί κόσμος εἶναι δύο τελείως ἀντίθετα πράγματα: ὅπως εἶναι ἡ φωτιά καί τό νερό! Δέν πρόκειται ποτέ νά ταιριάσουν ὁ πιστός ἄνθρωπος τῆς Ἐκκλησίας καί ὁ κοσμικός ἄνθρωπος. Τραγέλαφος κωμικός εἶναι ὁ κοσμικός χριστιανός! Σύμφωνα μέ τήν Ἁγία Γραφή μας ὅποιος εἶναι φίλος μέ τόν κόσμο γίνεται ἐχθρός του Θεοῦ! «οὐκ οἴδατε ὅτι ἡ φιλία τοῦ κόσμου ἔχθρα τοῦ Θεοῦ ἐστιν; Ὅς ἄν οὖν βουληθῆ φίλος εἶναι τοῦ κόσμου, ἐχθρός τοῦ Θεοῦ καθίσταται». (Ἰακ. 4, 4).
Γι’ αὐτό καί ἀκοῦτε μερικούς, πού γνωρίζουν καλά τί εἶναι Ἐκκλησία, νά μιλοῦν γιά τόν κίνδυνο ἐκκοσμίκευσης τῆς Ἐκκλησίας. Τί εἶναι ἐκκοσμίκευση, ὅσον ἀφορᾶ τήν Ἐκκλησία; ἡ ἐκκοσμίκευση εἶναι ἡ συμφιλίωση τοῦ πιστοῦ μέ τόν κόσμο. Ὅπως μᾶς εἶπε σήμερα ὁ Κύριός μας ἡ Ἐκκλησία Του θά εἶναι ἡ βασιλεία τῶν οὐρανῶν. Καί τότε πού κήρυξε τά θαυμάσια αὐτά λόγια ἔκοψε τή διάθεση ἀρκετῶν, πού Τόν ἤθελαν βασιλέα κοσμικό, ἱδρυτή ἑνός παγκόσμιου καί πανίσχυρου Ἐβραϊκοῦ κράτους. Ἀλλά καί σήμερα θέτει φραγμό σέ ὅσους ἐπιθυμοῦν μία Ἐκκλησία δυνατή, πανίσχυρη κατά κόσμον, νά μάχεται καί νά καταβάλει τίς βασιλεῖες τοῦ κόσμου.
«Ἡ Βασιλεία τῶν οὐρανῶν!». Καί στήν ἀρχή τῆς δημόσιας δράσεώς Του ὁ Κύριος καί στό τέλος, ἐνώπιόν του Ποντίου Πιλάτου λίγο πρίν τά Ἄχραντα Πάθη Του τήν ἴδια γνώμη Του διεκήρυξε γιά τή Βασιλεία πού ἐκήρυττε: «ἀπεκρίθη ὁ Ἰησοῦς ἡ βασίλεια ἡ ἐμή οὐκ ἐστιν ἐκ τοῦ κόσμου τούτου εἰ ἐκ τοῦ κόσμου τούτου ἦν ἡ βασίλεια ἡ ἐμή οἱ ὑπηρέται ἄν οἱ ἐμοί ἠγωνιζοντο ἵνα μή παραδοθῶ τοῖς ἰουδαίοις νῦν δέ ἡ βασίλεια ἡ ἐμή οὐκ ἐστιν ἐντεῦθεν». (Ἰωάν. 18, 36).
Τήν ἴδια σωστή ἄποψη γιά τήν Ἐκκλησία θά διατυπώσει λίγο ἀργότερα καί ὁ Ἀπόστολος Παῦλος, ὅταν ἔγραφε στούς χριστιανούς τῶν Φιλίππων: «ἡμῶν γάρ τό πολίτευμα ἐν οὐρανοις ὑπάρχει ἐξ οὗ καί σωτῆρα ἀπεκδεχόμεθα Κύριον Ἰησοῦν Χριστόν». (3, 20). Αὐτός εἶναι καί ὁ λόγος γιά τόν ὁποῖον ὑπάρχουν σοβαρές ἀμφιβολίες, ἐάν ἡ Ρωμαιοκαθολική Ἐκκλησία δικαιοῦται τόν τίτλο τῆς Ἐκκλησίας τοῦ Χριστοῦ. Μία «Ἐκκλησία» πού θέλει νά εἶναι κράτος ἐν κράτει, τό γνωστό μας κράτος τοῦ Βατικανοῦ, πού διαθέτει ἔνοπλες δυνάμεις, πού ἔχει Τράπεζα δική της μέ μεγάλες οἰκονομικές δυνατότητες, πού συμπεριφέρεται ὡς ἐξουσία πολιτική, μπορεῖ νά εἶναι καί νά ὀνομάζεται βασιλεία τῶν οὐρανῶν;
Ἔτσι, ἀγαπητοί ἀδελφοί, μιλώντας σήμερα γιά τήν Ἐκκλησία ὡς βασιλεία τῶν οὐρανῶν ἀμέσως καταλαβαίνουμε πόσο διαφέρει ἡ ἐξουσία της ἀπό τήν κοσμική ἐξουσία. Ἐδῶ στό σώµα τῆς Ἐκκλησίας τοῦ Χριστοῦ ἐνεργοποιεῖται µία ἰδιότυπη ἐξουσία, ἡ ὁποία διαµορφώνεται στά ὅρια τῆς εὐχαριστιακῆς σύναξης, δηλαδή μέσα στή Θεία Λειτουργία καί ἀσκεῖται µέσω τοῦ µυστηρίου τῆς ἱερωσύνης. Μάλιστα ὅλων τῶν δοµῶν τοῦ ἐκκλησιαστικοῦ σώµατος ὑπέρκειται ἡ Σύνοδος.Ἡ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία διετήρησε τόν δηµοκρατικότερο τρόπο ὑπάρξεως, ἐπιτυγχάνοντας µέσω τοῦ ἐπισκοπικοῦ συστήµατος τή µεγαλύτερη δυνατή ἀποκέντρωση καί µέσω τῆς συνοδικότητας τή δυνατότητα συλλογικῆς ἐκφράσεως. Αὐτό ἐκφράζει ἕνας λόγος τοῦ ἱεροῦ Χρυσοστόµου (Ε.Π. 61, 527), ὁ ὁποῖος προκειμένου νά ἐλέγξει ἀσφαλῶς ὑπερβάσεις καί καταχρήσεις, ἐκήρυττε «Οὐκ ἔστιν (στήν Ἐκκλησία) ἀρχόντων τύφος, οὐδέ ἀρχοµένων δουλοπρέπεια, ἀλλ’ ἀρχή πνευµατική, τούτω µάλιστα πλεονεκτοῦσα, τῷ τό πλέον τῶν πόνων, οὐ τῷ τάς τιµάς πλείους ἐπιζητεῖν». Καί τοῦτο διότι «...πρόβατα καί ποιµένες πρός τήν ἀνθρωπίνην εἰσί διαίρεσιν, πρός δέ τόν Χριστόν πάντες πρόβατα» (Ε.Π. 52, 784). Ὅλο τό σώµα (κληρικοί καί λαϊκοί), δέν εἴµεθα παρά πρόβατα τοῦ µόνου ἀληθινοῦ Ποιµένος, τοῦ Χριστοῦ, καί «σύνδουλοι» ἐνώπιόν Του. (Ματθ. 18, 33).
Μακάρι γιά πάντα μέ αὐτές τίς σωστές ἀρχές νά πορεύεται ἡ Ἐκκλησία μας, ὥστε νά εἶναι πράγματι Βασιλεία τῶν οὐρανῶν. Ἀμήν
+Ο Ελευθερουπόλεως Χρυσόστομος