Η ΔΙΑΛΟΓΗ


Αναγνώσεις: |


Η αντιγραφή και αποθήκευση έχει καταχωρηθεί επιτυχώς!

Σας ενημερώνουμε ότι ο παρόν ιστότοπος χρησιμοποιεί λογισμικό διασφάλισης πνευματικών δικαιωμάτων.

Έχετε αντιγράψει το άρθρο στα αγαπημένα στις:

Σας ενημερώνουμε ότι ο παρόν ιστότοπος χρησιμοποιεί λογισμικό διασφάλισης πνευματικών δικαιωμάτων.
«ἀφοριεῖ αὐτούς ἀπ' ἀλλήλων ὥσπερ ὁ ποιμήν ἀφορίζει τά πρόβατα ἀπό τῶν ἐρίφων». (Ματθ. 25, 32).

Τήν ἀποκαλυπτική παραβολή τῆς δευτέρας καί ἔνδοξης Παρουσίας τοῦ Κυρίου ἀκούσαμε, ἀγαπητοί ἀδελφοί, στήν ὥρα τοῦ Εὐαγγελίου τῆς σημερινῆς Κυριακῆς τῆς Ἀπόκρεω. Τό περιεχόμενό της ἀποτελεῖ μία ἀπό τίς πιό συγκλονιστικές περικοπές τῶν Εὐαγγελίων μας. Διότι ἐδῶ μέ τόν πιό ἁπλό καί τόν πιό κατανοητό τρόπο ὁ θεῖος Διδάσκαλος σηκώνει, παραμερίζει τό παραπέτασμα, πού μᾶς χωρίζει ἀπό τήν αἰωνιότητα καί μᾶς καλεῖ νά δοῦμε τί θά συμβεῖ, ὅταν θά βρεθοῦμε στά κράσπεδά της. ΄Ὅταν ὁ χρόνος τῆς παρούσης ζωῆς θά ἔχει σταματήσει ὁριστικά καί θά ἀνοιχθεῖ μπροστά μας ἡ ἀπέραντη, ἡ ἀτέλειωτη αἰωνιότητα.

Τότε, στήν τελευταία ἡμέρα, θά ξεκαθαρίσει ἡ ἥρα ἀπό τό σιτάρι, ἤ γιά νά θυμηθοῦμε τή παρομοίωση τῆς σημερινῆς περικοπῆς τοῦ Εὐαγγελίου μας,θά ξεχωρίσουν τά πρόβατα ἀπό τά ἐρίφια. Ἀκριβῶς σ' αὐτήν τήν αἰφνίδια, τήν τελειωτική καί ἀπόλυτη διαλογή τῶν ἀνθρώπων ἄς σταθοῦμε γιά λίγο στό σημερινό μας κήρυγμα.

Βέβαια αὐτή ἡ δραματική διαλογή τῶν ἀνθρώπων στό τέλος τῆς ἱστορίας, πού ὑπαινίσσεται ἡ παραβολή μας, ἀναφέρεται σέ ὅλη τήν ἀνθρωπότητα. «ὅταν δέ ἔλθη ὁ υἱός τοῦ ἀνθρώπου.. συναχθήσεται ἔμπροσθεν αὐτοῦ πάντα τά ἔθνη». Τοῦτο ὅμως δέν ἀποκλείει τήν Ἐκκλησία. Καί τό σημειώνουμε αὐτό, διότι σέ μερικές περικοπές τοῦ Εὐαγγελίου μας γίνεται λόγος σαφής, γιά ἐκεῖνο τό ὁποῖο οἱ πάντες γνωρίζουμε ἐκ πείρας. Ποιό δηλαδή; Ὅτι καί ἐδῶ στόν ἱερό χῶρο τῆς Ἐκκλησίας ὑπάρχει αὐτό τό ἀνακάτεμα τοῦ καλοῦ καί τοῦ κακοῦ, τῶν προβάτων μαζί μέ τά ἐρίφια. Ὅπως ὑπάρχει καί ὁ προβληματισμός ἀνέκαθεν, ἀπό τήν πρώτη στιγμή τῆς ἱστορικῆς πορείας τῆς Ἐκκλησίας, πῶς θά ξεκαθαρίσει τό τοπίο τῆς Ἐκκλησίας, πῶς θά καθαρίσει ἡ ἥρα ἀπό τό σιτάρι. Μπορεῖ ἡ Ἐκκλησία νά χαρακτηρίζεται ἁγία, νά ἀποτελεῖ τό Σῶμα τοῦ Χριστοῦ, νά ἔχει κεφαλή τόν Ἴδιο τό Χριστό, ἀλλά ὅλα τά μέλη της δέν εἶναι ὑγιῆ, οὔτε ἄξια λόγω τῆς διαγωγῆς καί τοῦ ἤθους των.

Αὐτός ὁ κατά πάντα λογικός προβληματισμός γιά τήν διαλογή ἀνάμεσα στά μέλη της παρουσιάζεται ἀνάγλυφος σέ κάποιες παραβολές τοῦ Κυρίου μας, πού σχετίζονται μέ τό θέμα Ἐκκλησία. Ἄς θυμηθοῦμε μία σχετική παραβολή τοῦ Κυρίου μας, πού ἀναφέρεται στήν Ἐκκλησία μας, ἀλλά καί στή σημερινή εὐαγγελική περικοπή μας. «ἄλλην παραβολήν παρέθηκεν αὐτοῖς λέγων. ὡμοιώθη ἡ βασίλεια τῶν οὐρανῶν ἀνθρώπω σπείραντι καλόν σπέρμα ἐν τῷ ἀγρῶ αὐτοῦ. ἐν δέ τῷ καθεύδειν τούς ἀνθρώπους ἦλθεν αὐτοῦ ὁ ἐχθρός καί ἔσπειρεν ζιζάνια ἀνά μέσον τοῦ σίτου καί ἀπῆλθεν. ὅτε δέ ἐβλάστησεν ὁ χόρτος καί καρπόν ἐποίησεν τότε ἐφάνη καί τά ζιζάνια. προσελθόντες δέ οἱ δοῦλοι τοῦ οἰκοδεσπότου εἶπον αὐτῶ. κύριε οὐχί καλόν σπέρμα ἔσπειρας ἐν τῷ σῶ ἀγρῶ; πόθεν οὖν ἔχει τά ζιζάνια; ὁ δέ ἔφη αὐτοῖς. ἐχθρός ἄνθρωπος τοῦτο ἐποίησεν. οἱ δέ δοῦλοι εἶπον αὐτῶ. θέλεις οὖν ἀπελθόντες συλλέξωμεν αὐτά; ὁ δέ ἔφη. οὐ. μήποτε συλλέγοντες τά ζιζάνια ἐκριζώσητε ἅμα αὐτοῖς τόν σῖτον, ἄφετε συναυξάνεσθαι ἀμφότερα μέχρι τοῦ θερισμοῦ καί ἐν τῷ καιρῶ τοῦ θερισμοῦ ἐρῶ τοῖς θερισταῖς. συλλέξατε πρῶτον τά ζιζάνια καί δήσατε αὐτά εἰς δέσμας πρός τό κατακαῦσαι αὐτά τόν δέ σῖτον συναγάγετε εἰς τήν ἀποθήκην μου». (Ματθ. 13, 24-30). Ἡ ἐξήγηση μάλιστα αὐτῆς τῆς παραβολῆς, ἡ πλέον αὐθεντική καί ἀκριβής, ἔγινε ἀπό τόν Ἴδιο τόν Κύριο. Ἄς παρακολουθήσουμε τόν ἱερό Εὐαγγελιστή, πού μᾶς διέσωσε αὐτό τό πολύτιμο ὑλικό ἀπό τήν Εὐαγγελική Ἐκκλησιολογία: «τότε ἀφείς τούς ὄχλους ᾖλθεν εἰς τήν οἰκίαν ὁ Ἰησοῦς καί προςῆλθον αὐτῶ οἱ μαθηταί αὐτοῦ λέγοντες φράσον ἡμῖν τήν παραβολήν τῶν ζιζανίων τοῦ ἀγροῦ. ὁ δέ ἀποκριθείς εἶπεν αὐτοῖς. ὁ σπείρων τό καλόν σπέρμα ἐστιν ὁ υἱός τοῦ ἀνθρώπου ὁ δέ ἀγρός ἐστιν ὁ κόσμος, τό δέ καλόν σπέρμα οὗτοι εἰσιν οἱ υἱοί τῆς βασιλείας τά δέ ζιζάνια εἰσιν οἱ υἱοί τοῦ πονηροῦ ὁ δέ ἐχθρός ὁ σπείρας αὐτά ἐστιν ὁ διάβολος ὁ δέ θερισμός συντέλεια τοῦ αἰῶνος ἐστιν οἱ δέ θερισταί ἄγγελοι εἰσιν. ὥσπερ οὖν συλλέγεται τά ζιζάνια καί πυρί κατακαίεται οὕτως ἐσται ἐν τῆ συντελεία τοῦ αἰῶνος τούτου. ἀποστελεῖ ὁ υἱός τοῦ ἀνθρώπου τούς ἀγγέλους αὐτοῦ καί συλλέξουσιν ἐκ τῆς βασιλείας αὐτοῦ πάντα τά σκάνδαλα καί τούς ποιοῦντας τήν ἀνομίαν καί βαλοῦσιν αὐτούς εἰς τήν κάμινον τοῦ πυρός. ἐκεῖ ἔσται ὁ κλαυθμός καί ὁ βρυγμός τῶν ὀδοντων. τότε οἱ δίκαιοι ἐκλάμψουσιν ὡς ὁ ἥλιος ἐν τῆ βασιλεία τοῦ πατρός αὐτῶν. ὁ ἔχων ὦτα ἀκούειν ἀκουέτω». (Ματθ. 13, 36-43).

Στή παραβολή αὐτή, πού παραθέσαμε πιό πάνω φαίνεται πεντακάθαρα καί ἡ τωρινή ἡ ὄχι εὐχάριστη κατάσταση τοῦ πληρώματος τῆς Ἐκκλησίας καί ἡ αἰτία τοῦ κακοῦ καί ἡ λύση 

τοῦ δράματος. Ὁ Κύριός μας ἔσπειρε τό καλύτερο σιτάρι, τήν καλλίστη καί μοναδική διδασκαλία του. Τά ζιζάνια πού φύτρωσαν στόν ἀγρό τῆς Ἐκκλησίας, οἱ αἱρέσεις, σκάνδαλα κλπ ὀφείλονται στόν πονηρό καί τά ὄργανά του μέσα στήν κοινωνία. Ἡ ἀνησυχία γιά τήν κατάσταση αὐτή πάντοτε θά βασανίζει καί ἀγγέλους καί τούς ἀνθρώπους τοῦ Θεοῦ. Ὅλοι ἐπιθυμοῦν γρήγορα νά λυθεῖ τό πρόβλημα πού ταλανίζει τήν Ἐκκλησία καί μειώνει τό Ἔργο τοῦ Θεανθρώπου ἐπάνω στή γῆ. Ὅμως τό πρόβλημα αὐτό δέν θά λυθεῖ τώρα, ὅπως θά ἤθελαν μερικοί. Ὅσο διαρκεῖ ἡ ἱστορία θά ὑφίσταται. Ἡ ὁριστική λύση του θά ἐπέλθει μέ τήν Δευτέρα Παρουσία τοῦ Χριστοῦ καί τήν τελική κρίση τῶν ἀνθρώπων. Τότε θά καθαρίσει ὁ θεῖος ἀγρός καί τό σιτάρι θά μεταφερθεῖ στίς ἀποθῆκες τοῦ οὐρανοῦ, ἐνῶ τά ζιζάνια θά παραδοθοῦν στή φωτιά τῆς κολάσεως.

Ἀγαπητοί ἀδελφοί! «ὁ ἔχων ὦτα ἀκούειν ἀκουέτω». Ἀμήν

+ Ο Ελευθερουπόλεως Χρυσόστομος

Γίνετε συμμέτοχοι στην προσπάθειά μας!

Αποστείλετε προτεινόμενο υλικό στο ptheoxaris@yahoo.gr προς ωφέλεια των ψυχών όλων μας!