Αμέτρητα τα θαύματα των Κρητών Αγίων Παρθενίου και Ευμενίου του Κουδουμά!


Ανάγνωση σε 4.2 λεπτά
Αναγνώσεις: |


Η αντιγραφή και αποθήκευση έχει καταχωρηθεί επιτυχώς!

Σας ενημερώνουμε ότι ο παρόν ιστότοπος χρησιμοποιεί λογισμικό διασφάλισης πνευματικών δικαιωμάτων.

Έχετε αντιγράψει το άρθρο στα αγαπημένα στις:

Σας ενημερώνουμε ότι ο παρόν ιστότοπος χρησιμοποιεί λογισμικό διασφάλισης πνευματικών δικαιωμάτων.
της Μαίρης Καριωτάκη
Εβδομήντα τέσσερα χιλιόμετρα νότια του Ηρακλείου, στην «άκρα στ’ Αστερούσια», κρυμμένη καλά από την κορυφή του Κόφινα και προστατευμένη από μια μαγική – ενίοτε και τρομακτική – διαδρομή είναι η Ιερά Μονή του Κουδουμά.

Πρόκειται για μια από τις παλαιότερες μονές της Κρήτης, με ιστορία που ξεκινά από τους πρώτους χριστιανικούς αιώνες. Πως θα μπορούσε άλλωστε να ‘ναι διαφορετικά, αφού ο τόπος της είναι τέτοιος;

Η εφημερίδα «Νέα Κρήτη» ταξίδεψε στο χώρο και το χρόνο, στην ιστορία, τις παραδόσεις και τη φύση και σας προσκαλεί να μας ακολουθήσετε σε ένα οδοιπορικό στα ίχνη της πίστης και της γαλήνης.

​Με προτροπή της Παναγίας οι Όσιοι Ευμένιος και Παρθένιος πήγαν στον Κουδουμά και με δική της προτροπή «έστησαν» και πάλι το μοναστήρι

Τα τελευταία χρόνια, η Μονή του Κουδουμά έχει γίνει ξακουστή σε όλο τον ορθόδοξο κόσμο για τα θαύματα των Αγίων Πατέρων Παρθενίου και Ευμενίου. Άνθρωποι απ’ όλη την Ελλάδα, την Κύπρο, με την οποία έχουν συναφθεί στενοί δεσμοί, αλλά και αλλού προστρέχουν παρακαλώντας για την υγεία τη δική τους αλλά και των προσφιλών τους ατόμων.

«Μετά τη Κοίμησή τους, αλλά και πριν, οι Άγιοι Πατέρες ήταν θαυματουργοί», λέει ο ηγούμενος της Μονής Αρχιμανδρίτης Μακάριος και προσθέτει:

«Όμως από όταν κατατάχθηκαν στο επίσημο Αγιολόγιο της Εκκλησίας, το 2007, θέλησαν να έρθουν πιο κοντά στον κόσμο και εμφανίζονται, πάντα μαζί, κάνοντας ευεργεσίες σε ανθρώπους που αντιμετωπίζουν προβλήματα υγείας, τους οποίους και θεραπεύουν, ή και σε άλλους που αντιμετωπίζουν δυσκολίες κι εκείνοι τους προστατεύουν».

Ο ηγούμενος έχει πολλές ιστορίες να θυμηθεί. Από τη Γερμανία ως την Κύπρο, άνθρωποι που νόσησαν από καρκίνο είχαν την ευκαιρία, όπως λέει, να δουν τους Άγιους Πατέρες, ν’ ακούσουν κυρίως τον Άγιο Παρθένιο να τους απευθύνεται και να θεραπευτούν.

«Θαύμα δεν είναι μόνο η θεραπεία»

«Ξέρετε, θαύμα δεν είναι μόνο η θεραπεία. Θαύμα είναι και να σου δώσει ο Άγιος το κουράγιο να σηκώσεις το Σταυρό σου», λέει ο ηγούμενος μιλώντας στην εφημερίδα «Νέα Κρήτη».

Κι είναι πολλές αυτές οι περιπτώσεις. Άνθρωποι που συρρέουν στο μοναστήρι, αναζητώντας την ελπίδα και τη δύναμη να παλέψουν όλα τα δύσκολα που αντιμετωπίζουν και που κατά κύριο λόγο αφορά την ίδια τη ζωή…

Χαρακτηριστικότερο παράδειγμα τα όσα συνέβησαν το 2011, όταν η κάρα του Αγίου Παρθενίου ταξίδεψε στην Αθήνα, μετά από πρόσκληση της Ενορίας των Ταξιαρχών στο Περιστέρι.

«Χιλιάδες κόσμου ήρθαν να προσκυνήσουν, πράγμα που μας έκανε μεγάλη εντύπωση, καθότι τότε οι Άγιοι Πατέρες ήταν άγνωστοι στο ευρύ κοινό», λέει ο ηγούμενος της Μονής Κουδουμά, ο οποίος προσθέτει πως πολλοί ήταν οι πιστοί που του έλεγαν πως «δυο μαυροφορεμένοι εμφανίζονταν στον ύπνο τους και τους προσκαλούσαν να ‘ρθουν να τους γνωρίσουν»!

Τότε λοιπόν, ανάμεσα στα άλλα συγκλονιστικά που εξομολογήθηκε στην εφημερίδα «Νέα Κρήτη» ότι συνέβησαν, ο ηγούμενος κατέθεσε και το εξής γεγονός:

«Την τελευταία μέρα κι ενώ είχαμε ήδη πάρει την κάρα του Αγίου από το ναό, μας ζήτησαν να πάμε στο Νοσοκομείο Παίδων «Αγία Σοφία» να σταυρώσουμε ένα μωράκι μερικών ημερών που είχε μεταφερθεί από τη Ρόδο με C-130, καθώς είχε προσβληθεί από μικροβιακή μηνιγγίτιδα. Το μωρό ήταν σε πολύ άσχημη κατάσταση, με τη ζωή του να βρίσκεται σε πραγματικό κίνδυνο. Σαφώς και πήγαμε. Κι αφού το σταυρώσαμε, η προϊσταμένη μας ζήτησε να προσευχηθούμε και για τα άλλα παιδάκια που νοσηλεύονταν στη ΜΕΘ. Τα σταυρώσαμε βεβαίως και πριν φύγουμε αφήσαμε σε όλους, νοσηλευόμενους και νοσηλευτές, εικονίτσες των Αγίων Πατέρων… Την επομένη το μεσημέρι, μας παίρνει η μητέρα του παιδιού τηλέφωνο για να πεις πως το παιδί της βγήκε από τη ΜΕΘ και το ίδιο βράδυ τηλεφώνησε και η προϊσταμένη, συγκλονισμένη και κλαίουσα, για να μας πεις πως και τα 11 παιδάκια που ήταν στη μονάδα βγήκαν από την εντατική!».

Το «θαύμα» εξαρτάται από τον ίδιο τον πιστό

«Από εκείνη την επίσκεψη εμείς φύγαμε πιο ωφελημένοι απ’ όλους τους ανθρώπους που σταυρώσαμε, γιατί είδαμε να συμβαίνουν τόσα θαύματα που ακόμη κι εμείς οι ίδιοι δεν το πιστεύαμε», λέει ο ηγούμενος της Μονής Κουδουμά, για να προσθέσει πως το «δώρημα», η βοήθεια του Θεού δηλαδή, «εξαρτάται από τον ίδιο τον πιστό. Από την ευλάβεια προσέγγισης των ανθρώπων και της πίστης των».

Παράλληλα, βέβαια, ξεκαθαρίζει πως «η δική μας πίστη δεν εξαρτάται από τα θαύματα. Εμείς πιστεύουμε στον αληθινό Θεό, που ήρθε και μας αποκαλύφτηκε, στον Χριστό, που εβάσταξε τις αμαρτίες μας, τη ζωή μας ολόκληρη και την κατέστησε στην πρώτη κατάσταση, όπως ήταν στον Παράδεισο. Ωστόσο, αυτά τα θαύματα μας τονώνουν την πίστη και κυρίως μας βοηθούν να καταλάβουμε και με το μυαλό, όχι μόνο με την καρδιά, ότι η πίστη μας είναι αληθινή και έχει αντίκρισμα πνευματικό και υλικό και σωματικό στη ζωή των ανθρώπων».

«Με σήκωσαν δύο μοναχοί»: Έπεσε σε χαράδρα 80 μέτρων και δεν έπαθε τίποτα

Είναι χαρακτηριστικές οι περιπτώσεις δύο ανθρώπων με καρκίνο που δέχτηκαν την ευεργεσία των Αγίων Πατέρων και τώρα, γεροί και δυνατοί, επισκέπτονται ανά τακτά χρονικά διαστήματα τη Μονή.

Χαρακτηριστική είναι όμως και η περίπτωση ενός νεαρού που, όπως αναφέρει ο ηγούμενος, ενεπλάκη σε τροχαίο ατύχημα πριν από περίπου τρία χρόνια.

Κι ενώ κανείς θα περίμενε, βλέποντας τη σφοδρότητα της σύγκρουσης, το ύψος της χαράδρας στην οποία έπεσε με το αυτοκίνητό του, αλλά και τα συντρίμμια του οχήματος, πως θα ήταν νεκρός, εκείνος είναι γερός και αρτιμελής. Μάλιστα, επισκέπτεται τη Μονή πάρα πολύ συχνά.

«Ο Ανδρέας είχε πάει να προσκυνήσει σε μια αγρύπνια την παραμονή της μνήμης των Αγίων κι όταν έφυγε έγινε το τροχαίο», λέει ο ηγούμενος και προσθέτει: «Τα σωστικά συνεργεία, που πριν κατέβουν τη χαράδρα βάθους 80 μέτρων τον νόμιζαν νεκρό, τον βρήκαν 100 μέτρα μακριά, κυριολεκτικά τακτικά τοποθετημένο. Όπως ο ίδιος εξομολογήθηκε, την ώρα της πτώσης είδε δύο μοναχούς να τον σηκώνουν και να τον τοποθετούν στη θέση που βρέθηκε».

Ο ηγούμενος θυμάται, επίσης, την περίπτωση μιας ασθενούς από τη Λεμεσό, της κ. Ανδρομάχης, που «είδε» δύο μοναχούς να μπαίνουν μέσα στο ιατρείο την ώρα που μιλούσε με τη γιατρό της, να τη σταυρώνουν και να φεύγουν! Η γυναίκα αυτή, νιώθοντας στη ζωή της την παρουσία των Αγίων, ανέκτησε τη δύναμή της για να αντιμετωπίσει τη σωρεία των προβλημάτων που η οικογένειά της και η ίδια αντιμετωπίζει.

 


Γίνετε συμμέτοχοι στην προσπάθειά μας!

Αποστείλετε προτεινόμενο υλικό στο ptheoxaris@yahoo.gr προς ωφέλεια των ψυχών όλων μας!

                • Συνέχεια Άρθρου ▼
                  Χριστός Ανέστη! Τι σημαίνει η Ανάσταση του Χριστού για μας;

                  Άγιος Συμεών ο Νέος Θεολόγος

                  Χριστός Ανέστη!
                  Πως είναι ή πως γίνεται μέσα μας η Ανάσταση του Χριστού και με αυτήν η ανάσταση της ψυχής. Επίσης, ποιο είναι το Μυστήριο αυτής της Αναστάσεως.

                  Ακολουθεί απόσπασμα από τον 13ο κατηχητικό λόγο, ενός από τους μεγάλους νηπτικούς Πατέρες της Εκκλησίας, του αγίου Συμεών, που ονομάστηκε «Νέος Θεολόγος». Στον λόγο του, προσπαθεί να δώσει να καταλάβουμε τι σημαίνει η Ανάσταση του Χριστού για μας τους πιστούς, στο «σήμερα». Δεν ασχολείται στον λόγο αυτό και τόσο με την Ανάσταση του Χριστού ως ιστορικό γεγονός, ούτε με την κοινή Ανάσταση όλου του ανθρώπινου γένους στα έσχατα. Αυτά είναι δεδομένα. Προσαρμόζει το λόγο στις πνευματικές ανάγκες του πιστού ανθρώπου κάθε εποχής. Ασχολείται  «[..] με το μυστήριο της Αναστάσεως του Χριστού του Θεού μας, το οποίο γίνεται μυστικώς πάντοτε σε μας που θέλουμε [..]». Πως δηλαδή θάπτεται ο Χριστός μέσα μας σαν σε μνήμα, και πως ανασταίνεται μέσα μας, συνανασταίνοντας και μας.

                  Ας απολαύσουμε το λόγο του, και ας πάρουμε αυτό που έχουμε και εμείς ανάγκη για τον πνευματικό μας αγώνα.

                  «Οι περισσότεροι από τους ανθρώπους πιστεύουν στην Ανάσταση του Χριστού, όμως πολύ λίγοι είναι εκείνοι που την βλέπουν καθαρά, και αυτοί βέβαια που δεν την είδαν ούτε να προσκυνήσουν μπορούν τον Ιησού Χριστό ως άγιο και Κύριο. Διότι λέγει, «κανένας δεν μπορεί να πει Κύριο τον Ιησού, παρά μόνο με το Πνεύμα το Άγιο» (Α’ Κορινθίους, 12:3)· και αλλού· «Πνεύμα είναι ο Θεός και αυτοί που τον προσκυνούν πρέπει να τον προσκυνούν πνευματικά και αληθινά» (Κατά Ιωάννη, 4:24). Και ακόμη το ιερότατο λόγιο, που το προφέρομε κάθε ημέρα, δεν λέγει, «Ανάσταση Χριστού πιστεύσαντες», αλλά τι λέγει; «Ανάστασιν Χριστού θεασάμενοι, προσκυνήσωμεν άγιον Κύριον Ιησούν, τον μόνον αναμάρτητον». 

                  Πως λοιπόν μας προτρέπει  τώρα το Πνεύμα το Άγιο να λέμε σαν να είδαμε αυτήν που δεν είδαμε, «Ανάσταση Χριστού θεασάμενοι», ενώ αναστήθηκε ο Χριστός μία φορά πριν από χίλια έτη και ούτε τότε τον είδε κανένας να ανασταίνεται; Άραγε μήπως η θεία Γραφή θέλει να ψευδόμαστε; Μακριά μια τέτοια σκέψη· αντίθετα συνιστά μάλλον να λέμε την αλήθεια, ότι δηλαδή μέσα στον καθένα από εμάς τους πιστούς γίνεται η ανάσταση του Χριστού και αυτό όχι μία φορά, αλλά κάθε ώρα, όπως θα έλεγε κανείς, ο ίδιος ο Δεσπότης Χριστός ανασταίνεται μέσα μας, λαμπροφορώντας και απαστράπτοντας τις αστραπές της αφθαρσίας και της θεότητας. Διότι η φωτοφόρα παρουσία του Πνεύματος μας υποδεικνύει την ανάσταση του Δεσπότη, που έγινε το πρωί, ή καλύτερα μας επιτρέπει να βλέπομε τον ίδιο εκείνον τον αναστάντα. 

                  Γι’ αυτό και λέμε· «Θεός είναι ο Κύριος και εφανερώθηκε σε μας», και υποδηλώνοντας την Β’ Παρουσία του λέμε συμπληρωματικά· «ευλογημένος είναι αυτός που έρχεται στο όνομα του Κυρίου». Σε όποιους λοιπόν φανερωθεί ο αναστημένος Χριστός, οπωσδήποτε φανερώνεται πνευματικώς στα πνευματικά τους μάτια. Διότι, όταν έλθει μέσα μας δια του Πνεύματος, μας ανασταίνει από τους νεκρούς και μας ζωοποιεί και μας επιτρέπει να τον βλέπομε μέσα μας αυτόν τον ίδιο όλο ζωντανό, αυτόν τον αθάνατο και άφθαρτο, και όχι μόνον αυτό, αλλά και μας δίνει τη χάρη να γνωρίζομε ευκρινώς ότι συνανασταίνει και συνδοξάζει και εμάς μαζί του, όπως μαρτυρεί όλη η θεία Γραφή.

                  Αυτά λοιπόν είναι τα θεία μυστήρια των Χριστιανών, αυτή είναι η κρυμμένη μέσα τους δύναμη της πίστεώς μας, την οποία οι άπιστοι ή δύσπιστοι, ή καλύτερα να πω ημίπιστοι, δεν βλέπουν, ούτε βέβαια μπορούν καθόλου να τη δουν. Και άπιστοι, δύσπιστοι και ημίπιστοι είναι αυτοί που δεν φανερώνουν την πίστη με τα έργα. Διότι χωρίς έργα πιστεύουν και οι δαίμονες και ομολογούν ότι είναι Θεός ο Δεσπότης Χριστός. «Σε γνωρίζομε» (Μάρκος 1:24. Λουκάς 4:34), λένε, «εσένα τον Υιό του Θεού» (Ματθαίος 8:29), και αλλού· «αυτοί οι άνθρωποι είναι δούλοι του Θεού του Υψίστου» (Πράξεις 16:17). Αλλά όμως ούτε τους δαίμονες ούτε τους ανθρώπους αυτούς θα ωφελήσει η τέτοια πίστη. Διότι δεν υπάρχει κανένα όφελος από τέτοια πίστη, επειδή είναι νεκρή κατά το θείο Απόστολο. Διότι λέγει· «η πίστη χωρίς τα έργα είναι νεκρή» (Ιακώβου, 2:26), όπως και τα έργα χωρίς την πίστη. Πως είναι νεκρή; Επειδή δεν έχει μέσα της τον Θεό που τη ζωογονεί, επειδή δεν απέκτησε μέσα της εκείνον που είπε· «αυτός που με αγαπά θα τηρήσει τις εντολές μου» (Ιωάννης, 14:21.23), «και εγώ και ο Πατέρας μου θα έλθουμε και θα κατοικήσομε μέσα του» (Ιωάννης, 14:23), για να εξαναστήσει με την παρουσία του από τους νεκρούς αυτόν που την κατέχει και να τον ζωοποιήσει και να του επιτρέψει να δει μέσα του και αυτόν που αναστήθηκε και αυτόν που ανέστησε.

                  Εξ αιτίας αυτού λοιπόν είναι νεκρή η τέτοια πίστη, η καλύτερα νεκροί είναι αυτοί που την κατέχουν χωρίς έργα. Διότι η πίστη στον Θεό πάντα ζει και επειδή είναι ζώσα ζωοποιεί αυτούς που προσέρχονται από αγαθή πρόθεση και την αποδέχονται, η οποία και έφερε πολλούς από το θάνατο στη ζωή και πριν από την εργασία των εντολών και τους υπέδειξε τον Χριστό και Θεό. Και θα ήταν δυνατό, εάν  έμεναν πιστοί στις εντολές του και τις φύλαγαν μέχρι θανάτου, να διαφυλαχθούν και αυτοί απ’ αυτές, όπως δηλαδή έγιναν από μόνη την πίστη. Επειδή όμως μεταστράφηκαν, όπως το στραβό τόξο, και ακολούθησαν τις προηγούμενες πράξεις τους, εύλογα αμέσως βρέθηκαν να έχουν ναυαγήσει ως προς την πίστη και δυστυχώς στέρησαν τους εαυτούς τους από τον αληθινό πλούτο, που είναι ο Χριστός ο Θεός.

                  Για να μη πάθομε λοιπόν και εμείς αυτό το πράγμα, ζητώ να τηρήσομε με όση δύναμη έχομε τις εντολές του Θεού, για να απολαύσομε και τα παρόντα και τα μέλλοντα αγαθά, εννοώ δηλαδή αυτήν την ίδια τη θέα του Χριστού, την οποία είθε να επιτύχομε όλοι μας με τη χάρη του Κυρίου μας Ιησού Χριστού, στον οποίο ανήκει η δόξα στους αιώνες. Αμήν».

                  (Φ. ΕΠΕ 19Δ, σελ. 113- 117).



                  Πηγή: https://panagia-ierosolymitissa.blogspot.com/2020/04/blog-post_453.html
                  Πες μας τί νιώθεις και... Δες κάτι ειδικά για σένα ΕΔΩ!
                  Έχεις σημαντικές απορίες..; Βρες απάντηση ΕΔΩ!
                  Χαλάρωσε με μια Χριστιανική Ταινία ΕΔΩ!
                • Συνέχεια Άρθρου ▼
                  Ο ΑΓΙΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ Ο ΤΡΙΧΙΝΑΣ
                      Ο Όσιος Θεόδωρος καταγόταν από την Κωνσταντινούπολη και γεννήθηκε από πλούσιους και ευσεβείς γονείς. Από νεαρή ηλικία ακολούθησε το μοναχικό βίο γενόμενος μοναχός στη μονή που γι’ αυτόν καλείτο μονή του Τριχινά. Αφιέρωσε όλη του τη ζωή στη διακονία των φτωχών και των άρρωστων. Ονομάστηκε Τριχινάς, διότι είχε τρίχινα φορέματα. Η ζωή του ήταν λιτή και με πολλή εγκράτεια, προκειμένου να δίνει όσο γινόταν περισσότερα αγαθά στους πάσχοντες. Τη νύχτα ο Θεόδωρος πάντα έβρισκε χρόνο για προσευχή και μελέτη.

                  Ζούσε μέσα σε μια κοινωνία στερημένων ανθρώπων, που οι ανάγκες τους ήταν μεγάλες. Γι’ αυτό παρακινούσε πολλούς πλουσίους να διαθέτουν όσα αγαθά μπορούσαν. Πολλοί άπ’ αυτούς του έδιναν αρκετά χρήματα και είδη πρώτης ανάγκης, τα όποια ο Θεόδωρος διέθετε με πολλή διάκριση. Πρώτα σ’ εκείνους που είχαν περισσότερη ανάγκη, όπως ορφανά, φτωχές χήρες και άρρωστους οικογενειάρχες. Ευεργετούσε μέχρι και την τελευταία ήμερα της ζωής του. Ο Όσιος Θεόδωρος κοιμήθηκε με ειρήνη και έλαβε τη Χάρη από τον Θεό, ο τάφος του να αναβλύζει μύρο που ευωδίαζε. Έτσι, όσοι προσέτρεχαν εκεί με πίστη και ευλάβεια, λάμβαναν την υγεία της ψυχής και του σώματος. Στους εορτάζοντες και στις εορτάζουσες, χρόνια πολλά και ευάρεστα στο Θεό !!! Απολυτίκιο:
                  Ήχος γ’. Θείας πίστεως.
                  Δώρον ένθεον, της εγκρατείας, σκεύος έμψυχον, της απαθείας, ανεδείχθης θεοφόρε Θεόδωρε, τον γαρ Θεόν θεραπεύσας τοις έργοις σου, των παρ’ αυτών δωρημάτων ηξίωσαι. Πάτερ Όσιε, Χριστόν τον Θεόν ικέτευε, δωρήσασθαι ημίν το μέγα έλεος.

                  Πηγή: https://zpigikam.blogspot.com/2025/04/blog-post_20.html
                  Πες μας τί νιώθεις και... Δες κάτι ειδικά για σένα ΕΔΩ!
                  Έχεις σημαντικές απορίες..; Βρες απάντηση ΕΔΩ!
                  Χαλάρωσε με μια Χριστιανική Ταινία ΕΔΩ!
                • Συνέχεια Άρθρου ▼
                  Πνευματική ελεημοσύνη..


                  Ό άλλος κάποτε φτάνει σε δύσκολες καταστάσεις και ζητάει ένα καλό λόγο.
                  Μήν το αρνιέστε. Όπως δίνουμε σ’ ένα φτωχό ελεημοσύνη. Έτσι και ό καλός ό λόγος, ελεημοσύνη είναι. Κι έχει περισσότερο μισθό από το Θεό. Εμένα κάποτε ένας μοναχός μου είχε πεί ένα καλό λόγο για μία αρρώστια που είχα και με βοήθησε, με ανακούφισε.
                  Όσιος Εφραίμ Κατουνακιώτης 
                  https://proskynitis.blogspot.com/2025/04/blog-post_78.html


                  Πηγή: https://hristospanagia3.blogspot.com/2025/04/blog-post_20.html
                  Πες μας τί νιώθεις και... Δες κάτι ειδικά για σένα ΕΔΩ!
                  Έχεις σημαντικές απορίες..; Βρες απάντηση ΕΔΩ!
                  Χαλάρωσε με μια Χριστιανική Ταινία ΕΔΩ!
                • Συνέχεια Άρθρου ▼
                  ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ ! ΑΛΗΘΩΣ ΑΝΕΣΤΗ !
                   Χριστός ανέστη εκ νεκρών, θανάτω θάνατον πατήσας και τοίς εν τοίς μνήμασι ζωήν χαρισάμενος. “ΑΝΑΣΤΗΤΩ ο Θεός, και διασκορπισθήτωσαν οι εχθροί αυτού, καί φυγέτωσαν από προσώπου αυτού οι μισούντες αυτόν.Ως εκλείπει καπνός, εκλιπέτωσαν· ως τήκεται κηρός από προσώπου πυρός, ούτως απολούνται  οι αμαρτωλοί από προσώπου του Θεού.” (Ψαλμ.67)
                  «Ζεί Κύριος ο Θεός ημών, ο Θεός των Δυνάμεων.» 
                  ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ - ΑΛΗΘΩΣ ΑΝΕΣΤΗ 



                  Πηγή: https://panagia-ierosolymitissa.blogspot.com/2019/04/blog-post_64.html
                  Πες μας τί νιώθεις και... Δες κάτι ειδικά για σένα ΕΔΩ!
                  Έχεις σημαντικές απορίες..; Βρες απάντηση ΕΔΩ!
                  Χαλάρωσε με μια Χριστιανική Ταινία ΕΔΩ!
                • Συνέχεια Άρθρου ▼
                  H εις Άδου κάθοδος του Κυρίου († Αρχ. Γεώργιος Καψάνης, Προηγούμενος Ι. Μ. Γρηγορίου Αγίου Όρους)





                  Όπως λένε οι άγιοι Πατέρες της Εκκλησίας μας, ο Κύριος κατά το διάλειμμα της τριημέρου Ταφής Του, την οποία σήμερα εορτάζουμε, έπρεπε να ολοκληρώσει το έργο Του. Έπρεπε να ευαγγελισθεί την σωτηρία και να ελευθερώσει από τα δεσμά του διαβόλου και αυτούς που είναι στον Άδη.

                  Και γι’ αυτό κατήλθε η παναγία Του ψυχή στον Άδη και «τοις εν φυλακή πνεύμασι πορευθείς εκήρυξεν» (Α’ Πετρ. 3:19), κατά τον άγιο Απόστολο Πέτρο. Και εκεί τον ανέμεναν. Όπως τον ανέμεναν οι ζωντανοί άνθρωποι να τους ελευθερώσει από τον διάβολο και από τον θάνατο, έτσι τον ανέμεναν εκεί και οι πεθαμένοι απ’ αιώνων άνθρωποι, να τους ελευθερώσει και αυτούς.

                  Και γι’ αυτό ο Κύριος με πολλή φιλανθρωπία, από αγάπη, κατέβηκε προς τον σκοτεινό Άδη και εκεί έλαμψε το φως του Προσώπου Του και φώτισε και παρηγόρησε και αυτούς τους ανθρώπους, που ήσαν αδίκως κρατούμενοι υπό του διαβόλου.

                  +++

                  Βλέπουμε λοιπόν πάλι την μεγάλη αγάπη του Υιού του Θεού και Θεού μας, ο οποίος κανένα δεν άφησε που να μην ευεργετήσει με τον σταυρικό Του Θάνατο και με την αγία Του Ανάσταση. Αλλά βλέπουμε και την άκρα ταπείνωσή Του, διότι καταδέχθηκε, ενώ ήταν Θεός προαιώνιος, όχι μόνο να γίνει άνθρωπος, όχι μόνο να πάθει τα φρικτά Πάθη, τα οποία ζήσαμε αυτές τις άγιες ημέρες, και να υπομείνει τον σταυρικό Θάνατο σαν να ήταν ο τελευταίος κακούργος, αλλά και αυτή την ταπείνωση δέχθηκε, να μπει νεκρός στον Τάφο.

                  Είναι αλήθεια ότι αυτή η τριήμερος Ταφή του Κυρίου, κατά την οποία το Σώμα Του τοποθετήθηκε στον τάφο όπως ενός οποιουδήποτε κοινού ανθρώπου, δείχνει με πόση ταπείνωση μας παραδόθηκε ο Θεός.

                  Ήξερε ότι εμείς θα τον κακοποιούσαμε, αλλά επειδή μας αγαπούσε, δέχθηκε και να τον κακοποιήσουμε, δέχθηκε και να τον θανατώσουμε, δέχθηκε και να τον βάλουμε στον τάφο. Νομίζω, ότι δεν υπάρχει μεγαλύτερη ταπείνωση που μπορούσε ο Θεός να δεχθεί από αυτήν που σήμερα εορτάζουμε· την τριήμερο ολόσωμο Ταφή Του.

                  Είναι μεγαλύτερη ταπείνωση και από τον σταυρικό Θάνατό Του, διότι στον σταυρικό θάνατο είχε τις αισθήσεις Του, ήλεγχε την κατάσταση, αλλά εκεί πλέον στον τάφο νεκρός παρεδόθη ο Κύριος και ετάφη και τον κάλυψε η πλάκα του τάφου.

                  +++

                  Έτσι με την μεγάλη αυτή ταπείνωση, που δεν υπάρχει μεγαλύτερη απ’ αυτήν, διόρθωσε τον μεγάλο εγωισμό τον δικό μας. Διότι εκείνο που χώρισε τον άνθρωπο από τον Θεό και τον άνθρωπο από τον άνθρωπο ήταν ο εγωισμός.

                  Ο Κύριος, για να θεραπεύσει τον μεγάλο εγωισμό τον δικό μας, που έφθασε τόσο ψηλά, ώστε και τον ίδιο τον Θεό, τον Πατέρα τον Ουράνιο, να προδώσει ο άνθρωπος, έπρεπε σαν αντίβαρο να φθάσει στο άλλο άκρο, στην μεγαλύτερη ταπείνωση που μπορούσε να φθάσει ο άνθρωπος. Και σ’ αυτήν την ταπείνωση έφθασε ο Θεάνθρωπος Κύριός μας.

                  Και έτσι με την μεγαλύτερη ταπείνωση, με την ύψιστη ταπείνωση την δική Του, που έδειξε ο Κύριος, διόρθωσε τον δικό μας ύψιστο εγωισμό και βοηθάει και εμάς τώρα να γίνουμε όχι άνθρωποι του εγωισμού αλλά άνθρωποι της ταπεινοφροσύνης.

                  Πρέπει λοιπόν, αδελφοί μου, εάν θέλουμε να αναστηθούμε σε μία νέα ζωή σαν Χριστιανοί, ζωή πίστεως, αγάπης, προσευχής, πρέπει να μπούμε και εμείς σ’ ένα μνήμα. Αυτό το μνήμα είναι το μνήμα της ταπεινοφροσύνης. Εκεί να θάψουμε τον εγωισμό μας, για να αναστηθούμε μαζί με τον Χριστό σε μία νέα ζωή.

                  Μακάρι η σημερινή ημέρα να είναι και για μας μία ημέρα που θα πάρουμε απόφαση να αγαπήσουμε τον Χριστό, να αγωνισθούμε κατά του εγωισμού μας και των παθών μας και να ζητήσουμε από τον Κύριο να μας δώσει, και με τον δικό μας καθημερινό αγώνα, αυτή την νέα ζωή που δίνει σε όλους τους δικούς Του αφοσιωμένους και ταπεινούς υιούς Του.

                  (Από το βιβλίο: † Αρχιμανδρίτου Γεωργίου, “Ομιλίες σε Εορτές του Τριωδίου και περί αρετών (των ετών 1981-1991)” Γ’. Έκδ. Ι.Μ. Οσίου Γρηγορίου, Άγιον Όρος 2017, σελ. 192)

                  (Πηγή ψηφ. κειμένου: koinoniaorthodoxias.org)

                  alopsis.gr 


                  Πηγή: https://akrovolistishellas.blogspot.com/2025/04/h.html
                  Πες μας τί νιώθεις και... Δες κάτι ειδικά για σένα ΕΔΩ!
                  Έχεις σημαντικές απορίες..; Βρες απάντηση ΕΔΩ!
                  Χαλάρωσε με μια Χριστιανική Ταινία ΕΔΩ!
                • Συνέχεια Άρθρου ▼
                  Το παράπονο του Εσταυρωμένου







                  Αρχιμανδρίτου Γεωργίου Καψάνη

                  ~ Ακούμε κάθε χρόνο το παράπονο του πάσχοντος Χριστού πρός τους Ιουδαίους, που η αγάπη του είχε πλούσια ευεργετήσει. Άς διερωτηθούμε μήπως το παράπονο αυτό έχει ο Χριστός και από εμάς τους σύγχρονους Χριστιανούς και μάλιστα τους Ορθοδόξους Έλληνας Χριστιανούς;

                  Μήπως και εμείς με τις αμαρτίες μας, τίς σοβαρές παραβάσεις του αγίου Νόμου Του, με την σκληροκαρδία και αμετανοησία μας, την σαρκική και εγωιστική ζωή μας, τις αδικίες μας, τον ανασταυρώνουμε; Μπορεί και σε μας να ειπή ο Κύριος: Λαός μοι τι εποίησά σοι;

                  Σού εμπιστεύθηκα τον ατίμητο θησαυρό της Ορθοδόξου Πίστεως. Σου παρέδωσα την Καινή μου Διαθήκη στην γλώσσα σου. Μέσα από τους κόλπους σου ανέδειξα τους μεγαλυτέρους διδασκάλους καί Πατέρας της Εκκλησίας και στην γλώσσα σου παρεδόθη η ανεκτίμητη πατερική Θεολογία. Αποστολικοί πόδες διέτρεξαν την χώρα σου, σου εκήρυξαν το Ευαγγέλιο καί την επότισαν με τα μαρτυρικά τους αίματα. Άγιοι, μάρτυρες και άγιοι ασκηταί καί τα χαριτόβρυτα άγια λείψανά τους αγίασαν και αγιάζουν τους τόπους πού κατοικείς. Το Άγιον Όρος και πλήθος Ιερών Μονών και Προσκυνημάτων καί θαυματουργών ιερών εικόνων σε περιφρουρούν και ευλογούν. Σε βοήθησα να διατηρήσης τήν εθνική σου ελευθερία και να την ανακτήσης, όταν την έχασες. Μέχρι σήμερα δίδω πλούσια την Χάρι μου και την βοήθεια σε όσους με πίστι και ταπείνωσι τήν ζητούν.

                  Εσύ όμως λαέ μου τι μου ανταποδίδεις;

                  – Νόμους αντιχριστιανικούς, με τους οποίους νομιμοποιείς φοβερά εγκλήματα, όπως την έκτρωσι. Τά 300.000 παιδιά που άσπλαχνα θανατώνονται κάθε χρόνο από τις ίδιες τίς μητέρες τους, με την συνεργασία του κράτους, βοούν πρός με. Ποιός θα σε ξεπλύνη από αυτό το αθώο αίμα των αδικοσκοτωμένων παιδιών;

                  – Προβάλλεις, διά των μέσων επικοινωνίας, πρότυπα ζωής ξένα και αντίθετα πρός το Ευαγγέλιό μου. Προβάλλεις την διαφθορά, την διαστροφή, το έγκλημα, και αυτά εν ονόματι της ελευθερίας. Έτσι οδηγείς τους ανθρώπους στο χάος και στον μηδενισμό.

                  – Απομακρύνεις όλο και περισσότερο την παιδεία από τήν χριστιανική πίστι. Αφήνεις τους νέους πνευματικά αθωράκιστους και τους ενθαρρύνεις από τα πρώτα γυμνασιακά χρόνια σε ανεύθυνες σαρκικές σχέσεις, για να τους προφυλάξης δήθεν από το έιτζ. Τα παιδιά πού τους δόθηκε μία υλιστική ανατροφή, που ξενυχτούν μέχρι πρωΐας στα διάφορα νυκτερινά κέντρα και που δεν με εγνώρισαν για να νοιώσουν την αληθινή χαρά, προσπαθούν να γεμίσουν το κενό της ψυχής τους με τα ναρκωτικά.

                  – Η φοβερή εξάπλωσις των ναρκωτικών δεν σε ανησυχεί όσο πρέπει, ούτε ψάχνεις να βρής τα βαθύτερα πνευματικά αίτια της καταστάσεως αυτής. Καί όμως τα ναρκομανή παιδιά μου και παιδιά σου σαπίζουν και πεθαίνουν.

                  – Ανέχεσαι μεγάλες κοινωνικές αδικίες. Άλλοι να θησαυρίζουν και να ζούν με προκλητική σπατάλη και άλλοι νά δουλεύουν εξοντωτικά και να παίρνουν μισθούς πείνας.

                  – Δεν φροντίζεις όσο πρέπει για τους άνεργους, τούς αστέγους, τους φυλακισμένους ή αποφυλακισμένους.

                  – Γέμισες την χώρα με καζίνο, άν και γνωρίζεις ότι τους ναούς αυτούς του Σατανά πολλοί άνθρωποι καταστρέφονται, με αποτέλεσμα οικογενειακά δράματα και παιδιά που βρίσκονται στούς δρόμους απροστάτευτα. Όλα αυτά τα ναυάγια δεν είναι και εις βάρος της εθνικής οικονομίας;

                  – Ερωτοτροπείς με θεούς αλλοτρίους. Περιθωριοποιείς την Ορθόδοξο Εκκλησία σου, αγνοώντας ότι αυτή είναι η πνευματική σου μητέρα και τροφός, αυτή σε έσωσε κατά την μακραίωνα δουλεία καί αυτή αποτελεί μέχρι σήμερα τον ισχυρότερο συνεκτικό ιστό του Γένους.

                  – Προβάλλεις παραθρησείες, γνωστικιστικές αιρέσεις, μαγείες, αστρολογίες και άλλες προλήψεις, στα θολά και δηλητηριώδη νερά των οποίων ματαίως προσπαθείς νά ξεδιψάσης.

                  – Κύριο μέλημά σου είναι η είσοδός σου στην Ευρωπαϊκή Ένωσι, που επιδιώκεις πάση θυσία ακόμη και εις βάρος της εθνικής και θρηκευτικής σου ταυτότητος. Τι θα ωφεληθής όμως, εάν κερδίσης τον κόσμο όλον και ζημιωθής τήν ψυχή σου; Γιατί δεν λαμβάνεις υπ’ όψιν την αγωνία πολλών πιστών μου τέκνων γιά θεσμούς όπως το ηλεκτρονικό φακέλλωμα, η σφράγισις με το σημείο του Αντιχρίστου κ.ά., που είναι πολύ πιθανόν να σού στερήσουν την ελευθερία και να σε υποτάξουν στην εξουσία ανελευθέρων και αντιχρίστων δυνάμεων;

                  Αυτά τα παράπονα και άλλα ημπορεί να απευθύνη σέ μας από το ύψος του Σταυρού του ο Κύριος Ιησούς. Υπάρχουν ασφαλώς φιλόθεες καί φιλάνθρωπες ψυχές που αναπαύουν τον Κύριο. Χάριν αυτών, παρά τις πίκρες πού οι περισσότεροι τον ποτίζουμε, δεν αποστρέφει ακόμη το προσωπό του από μάς, Μάς ελεεί.

                  Όπως υπάχουν και θεάρεστες πράξεις, που αποβλέπουν στό γενικό καλό. Όμως αυτές δεν αντισταθμίζουν πράξεις που είναι αντίθετες στόν Νόμο του Θεού, δηλαδή την Αγάπη.

                  Ο εσταυρωμένος Κύριος αναμένει τήν μετάνοια όλων μας. Αρχόντων και αρχομένων, κλήρου και λαού, μοναχών καί κοσμικών. Για να μείνη η ευλογία Του στο ελληνορθόδοξο γένος μας. Για να μή ακούσουμε και εμείς τον φοβερό Του λόγο: «Αρθήσεται αφ’ υμών η βασιλεία τού Θεού και δοθήσεται έθνει ποιούντι τους καρπούς αυτής» (Ματθ. κα΄, 43).

                  Ή, «ουκέτι στέγω λοιπόν (δέν σας υποφέρω πλέον)΄ καλέσω μου τα έθνη, κακείνά με δοξάσουσι σύν τώ Πατρί και τώ Πνεύματι΄ καγώ αυτοίς δωρήσουμε ζωήν την αιώνιον» (Αντίφωνον ιβ΄ Μ. Παρασκευής).

                  Αδελφοί, παρά τις στενοχώριες και δυσκολίες μας, χαρήτε. Ο Χριστός Ανέστη. Ο Χριστός μας χαρίζει ζωή και ανάστασι. Γι’ αυτό μόνο σ’ Αυτόν ανήκει η ευχαριστία, η τιμή, η προσκύνησις και η δόξα εις τους αιώνας.

                  Χριστός Ανέστη! Αληθώς Ανέστη!

                  Άγιον Πάσχα 1997

                  (Απόσπασμα από το «Ανάστασιν Χριστού Θεασάμενοι». Μηνύματα επί τη εορτή του Πάσχα, Αρχιμανδρίτου Γεωργίου Καθηγουμένου Ι. Μονής Οσίου Γρηγορίου, Έκδοση της Ι. Μονής Οσίου Γρηγορίου Αγίου Όρους, Έτος 2005, σελίδες 63 – 67)

                  alopsis.gr, simeiakairwn.wordpress




                  Πηγή: https://akrovolistishellas.blogspot.com/2025/04/blog-post_19.html
                  Πες μας τί νιώθεις και... Δες κάτι ειδικά για σένα ΕΔΩ!
                  Έχεις σημαντικές απορίες..; Βρες απάντηση ΕΔΩ!
                  Χαλάρωσε με μια Χριστιανική Ταινία ΕΔΩ!
                • Συνέχεια Άρθρου ▼
                  Χταποδομακαρονάδα φούρνου !!!
                  Χταποδομακαρονάδα φούρνου φανταστική !!!!


                  Στην κατσαρολα βαζω το χταποδι σε μικρα κοματια ,αφηνω να φυγουν τα υγρα του και σβηνω με 1 ποτήρι του κρασου κρασι λευκο
                  Ριχνω μισο ποτηρι του κρασιου ελαιολαδο 3 μεγαλα ψιλοκομμενα κρεμμυδια,μπαχαρι,αλατι , πιπερι,σαλτσα δικια μου και 1 κουτ σουπας πελτε,και νερακι και σκεπαζω την χυτρα μου για 25 λεπτα,
                  Τελος εχω προθερμανει τον φουρνο,συμπηρωνω νερο στην χυτρα μου να ειναι καυτο και ριχνω το χταπαοδι στο ταψι.
                  Ριχνω και τα ένα πακέτο μακαρονια και τα βαζω στον φουρνο μεχρι να γινουν τα μακαρονια.
                   Ανακατευω 3,4 φορες αλλα να κρατανε κ λιγουλακι και να εχει και λιγο ζουμακι μεσα στο ταψι,οπως στην φωτογραφια μου..!!

                  Εκτέλεση φωτό συνταγή από κ. Gogo SamiouΟΙ ΧΡΥΣΟΧΕΡΕΣ / ΗΔΕΣ
                   

                  https://mageirikikaisintages.blogspot.com/2022/03/blog-post_526.html
                • Συνέχεια Άρθρου ▼
                  Του Θεού η ευλογία έρχεται όταν δίνουμε ευλογία
                  Μου είχε διηγηθή ο Γερο-Σάββας, ο Φιλοθεΐτης, ότι με την μεγάλη πείνα του 1917 οι Ιβηρίτες, βλέποντας τις αποθήκες της Μονής να αδειάζουν, είχαν ελαττώσει την φιλοξενία. Μάλιστα, ένας Προϊστάμενος τσιγκούνης επέμενε, και την έκοψαν τελείως.
                  Επόμενο ήταν και ο Χριστός να σταματήση κάθε ευλογία Του. Τότε άρχισαν να πεινάνε οι Πατέρες και να παραπονιούνται στον Χριστό και στην Παναγία, που δεν φρόντιζαν την Μονή τους. Δυστυχώς, δεν είχαν καταλάβει το σφάλμα τους.
                  Μια μέρα, λοιπόν, παρουσιάσθηκε ο Χριστός στον Πορτάρη της Μονής, σαν φτωχός, και του ζήτησε λίγο ψωμί. Ο Πορτάρης λυπημένος του λέει:
                  - Δεν έχουμε, αδελφέ μου, γι’ αυτό και κόψαμε την φιλοξενία. Περίμενε όμως λίγο να σου φέρω αυτό το κομματάκι που έχω στο κελλί μου για τον εαυτό μου. Έτρεξε, πήγε στο κελλί του και του έφερε το ψωμί που είχε για τον εαυτό του και του το έδωσε. Έβλεπε όμως το πρόσωπο του Φτωχού να λάμπη.
                  Αφού λοιπόν πήρε ο Φτωχός εκείνος το ψωμί, λέει στον Πορτάρη: - Ξέρετε γιατί ήρθε αυτή η δυστυχία στην Μονή; Επειδή διώξατε από το Μοναστήρι δύο: τον «δότε» και τον «δοθήσεται».
                  Μετά από αυτά τα λόγια έγινε άφαντος, σκορπίζοντας μια λάμψη που θάμπωσε τον Πορτάρη. Τάχασε τότε ο Πορτάρης και φοβισμένος έτρεξε στους Προϊσταμένους της Μονής και διηγήθηκε το γεγονός. Οι Πατέρες στην αρχή βασάνιζαν το μυαλό τους να θυμηθούν ποιους ανθρώπους έδιωξαν. Μετά όμως κατάλαβαν ότι εκείνος ο φτωχός ήταν ο Χριστός και εννόησαν και τα Ευαγγελικά Του λόγια: δότε και δοθήσεται υμίν.
                  Μετανόησαν αμέσως για το σφάλμα τους, και, μόλις άρχισαν να δίνουν από το υστέρημα τους στους φτωχούς, κατέφθασαν και οι πλούσιες ευλογίες του Θεού.
                  Πηγή: ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΠΑΙΣΙΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ - ΑΓΙΟΡΕΙΤΑΙ ΠΑΤΕΡΕΣ ΚΑΙ ΑΓΙΟΡΕΙΤΙΚΑ paraklisi.blogspot.gr
                • Συνέχεια Άρθρου ▼
                  Πώς να κάνω τα παιδιά μου να αγαπήσουν τον Χριστό;
                  Η ανατροφή των παιδιών ίσως είναι ένα από τα δυσκολότερα πράγματα που ο γονέας καλείται να αντιμετωπίσει στην ζωή του. Η δε ανατροφή σύμφωνα με τα χριστιανικά πρότυπα είναι ακόμη πιο δύσκολη στην τύρβη της σύγχρονης κοινωνίας που ζούμε. Τα ερεθίσματα που αποπροσανατολίζουν τα παιδιά μας είναι ποικίλα και δύσκολα μπορούμε να τα προστατέψουμε από αυτά. Παρά ταύτα η Σύναξη Νέων Παλαιοχωρίου έχει επιμεληθεί την ιστοσελίδα της «Ορθοδοξία & Παιδί» όπου υπάρχει άφθονο υλικό για την ενασχόληση των παιδιών μας, εάν είναι σε ηλικία που ενδείκνυται.
                  Συγκεκριμένα, έχουμε συλλέξει τραγούδια, κινούμενα σχέδια, διαδραστικά παιχνίδια, υλικό για κατήχηση και άλλα. Αλλά πιο σημαντικό είναι ότι έχουμε αναρτήσει άρθρα που αφορούν στην διαπαιδαγώγηση και που δίνουν λύσεις σε προβλήματα της καθημερινότητας. Εάν λοιπόν έχετε οποιοδήποτε πρόβλημα ή απορία για το πώς να μεγαλώσετε τα παιδιά σας, μπορείτε να βρείτε λύσεις ΕΔΩ !
                • Συνέχεια Άρθρου ▼
                  Αν νιώθεις ότι δεν ξέρεις τι σου συμβαίνει…
                  Πολλές φορές νιώθουμε πράγματα που δεν μπορούμε να εξηγήσουμε. Που μας απασχολούν και φοβόμαστε να τα συζητήσουμε και να τα εξωτερικεύσουμε.
                  Η Σύναξη Νέων Παλαιοχωρίου έχει φτιάξει ειδικά για σένα την "Πλατφόρμα Συναισθημάτων" όπου γράφεις μονολεκτικά ότι νιώθεις και μπορείς να διαβάσεις τί έχουν να σου πουν οι πατέρες της εκκλησίας, και πώς μπορείς να βρεις λύση στο πρόβλημά σου!

                  Δεν χάνεις τίποτε να δοκιμάσεις εδώ…
                • Συνέχεια Άρθρου ▼
                  Η Αποκαθήλωση

                  Η εικόνα παρουσιάζει κάτω, δεξιά και αριστερά από το Σταυρό δύο ομίλους προσώπων:
                  την Παναγία με τις μυροφόρες αριστερά, τον Ιωάννη, τον Ιωσήφ και το Νικόδημο, δεξιά.
                  Στη μέση εικονίζεται ο νεκρός Κύριος που μόλις έχει αποκαθηλωθεί. 
                  Δεσπόζει στην εικόνα ενώνοντας τις δύο ομάδες. 
                  Είναι ο άξονας της σύνθεσης. Επάνω, κάτω από τις κεραίες του Σταυρού, πετούν άγγελοι. Είναι οι αντιπρόσωποι των αγγελικών δυνάμεων, που εξεπλάγησαν από το φόβο, όταν είδαν νεκρό το ζωοδότη Κύριο.
                  Ο Ευαγγελιστής Ιωάννης (19,25) μας πληροφορεί πως κοντά στον Σταυρό του Κυρίου στέκονταν τρεις ή τέσσερις γυναίκες συμπεριλαμβανομένης και της Θεοτόκου. Άλλες όμως γυναίκες, όπως μαρτυρούν οι άλλοι Ευαγγελιστές, παρακολουθούσαν από μακριά το μαρτύριο του Διδασκάλου. Είναι πολύ πιθανόν μερικές από αυτές να προστέθηκαν στις Μυροφόρες που παραστέκονταν στον Σταυρό.
                  Ακόμη οι ευσεβείς γυναίκες που παραβρέθηκαν στη Σταύρωση θα βοήθησαν και στην ταφή του Κυρίου. Έτσι ο όμιλος γυναικών στην Αποκαθήλωση παρουσιάζεται πολυπρόσωπος. Ο ορθόδοξος αγιογράφος θέλησε με τα πολλά πρόσωπα να τονίσει τη θλίψη και να επαυξήσει το θρήνο που προκάλεσε το απίστευτο θέαμα του νεκρού και εγκαταλειμμένου Χριστού.
                  Στην πρώτη σειρά των Μυροφόρων εικονίζεται η Παναγία να ανακρατεί από την μέση το νεκρό Υιό της. Τα μάτια της έχουν στεγνώσει από τα δάκρυα. Όμως δεν σπαράζει από τον πόνο. Η θλίψη της είναι συγκρατημένη. Η βεβαιότητα της Ανάστασης της γλυκαίνει τον πόνο.
                  «Νέκρωσιν την σήν, η πανάφθορος Χριστέ, σου μητήρ, βλέπουσα, πικρώς σοι εφθέγγετο∙ Μη βραδύνης, η ζωή, εν τοίς νεκροίς» (Εγκώμιο δευτέρας Στάσεως).
                  Λύπη ανάμικτη με έκπληξη προδίδει η έκφραση των Μυροφόρων που στέκουν πίσω από την Θεοτόκο. Είχαν υπηρετήσει τον Κύριο και είχαν δει τα θαύματά Του. Τώρα βλέπουν πως Εκείνος που ανάστησε νεκρούς, «άπνους φέρεται κηδευόμενος χερσί του Ιωσήφ».
                  Στην ομάδα των ανδρών διακρίνουμε με τη σειρά τον Ιωσήφ, τον Ιωάννη και το Νικόδημο. Ο Ιωσήφ, σεβαστό και επίσημο μέλος του Συνεδρίου, έχει έκφραση αριστοκρατική. Τα συμβάντα τον έχουν βυθίσει σε σκέψεις. Αναπολεί τη ζωή, τη δράση και τη διδασκαλία του Διδασκάλου του. Θαυμάζει τη θεία κένωση, την αγάπη του Θεού στο πλάσμα Του. Ο ορθόδοξος αγιογράφος θέλησε να τον εικονίσει όπως τον παρουσιάζει ο υμνωδός της Εκκλησίας. 
                  «Ο ευσχήμων Σώτερ, σχηματίζει φρικτώς, και κηδεύει ως νεκρόν ευσχημόνως σε και θαμβείταί σου το σχήμα το φρικτόν» (Εγκώμιο πρώτης Στάσεως).
                  Ο αγαπημένος μαθητής του Χριστού, ο Ιωάννης, ανακρατεί με το ένα χέρι το γερμένο κεφάλι του Χριστού και με το άλλο το νεκρό χέρι του. Είναι σε στάση υπόκλισης. Υποκλίνεται μπροστά στη θεία μεγαλειότητα. Προσκυνεί κατά κάποιο τρόπο το πάθος, ανυμνεί την ταφή και μεγαλύνει τη θεία δύναμη, με τα οποία λυτρώθηκε ο άνθρωπος από την θανατηφόρα αμαρτία.
                  Ο Νικόδημος, τρίτος της ευλογημένης τριάδας, είναι ακουμπισμένος στη σκάλα που χρειάστηκε για την Αποκαθήλωση. Εικονίζεται συνήθως κρατώντας όργανα ξυλουργού (τανάλια, σκεπάρνι) που ήταν απαραίτητα όργανα για να βγουν τα καρφιά του Σταυρού. Έντονη είναι η θλίψη και στο πρόσωπο του Νικοδήμου. Αναπολεί την νυκτερινή αναζήτηση που είχε με τον Κύριο, και επαναλαμβάνει ίσως νοερά την συγκλονιστική φράση, που άκουσε τότε από το στόμα του Κυρίου: 
                  Καί καθώς Μωϋσής ύψωσε τον όφιν εν τη ερήμω, ούτως υψωθήναι δεί τον υιόν του ανθρώπου, ίνα πάς ο πιστεύων εις αυτόν μη απόληται, αλλ ' έχη ζωήν αιώνιον ( Ιω. 3, 14-15).
                  Τέλος, οι άγγελοι που εικονίζονται στο πάνω μέρος της εικόνας, με ανοικτές παλάμες των χεριών, προσθέτουν στην ανθρώπινη απορία για το Πάθος του Κυρίου και την έκπληξη του ουρανού.
                  Στην εικόνα μας, θαυμάσιο έργο της κρητικής σχολής του 16ου αιώνα (βρίσκεται στη Ι. Μονή Κουτλουμουσίου του Αγίου Όρους), δεσπόζει η μορφή του προσηλωθέντος στο Σταυρό Κυρίου. 
                  Ο θάνατός Του ήταν το προανάκρουσμα της ζωηφόρας Ανάστασής Του. Ήταν ένας φυσίζωος, ζωογόνος δηλαδή ύπνος. Καθώς τον ενατενίζουμε εξουθενωμένο, έρχεται στο νου μας το θρηνητικό άσμα: 
                  « Ύπνωσας Χριστέ τον φυσίζωον ύπνον εν τάφω, και βαρέως ύπνου εξήγειρας, του της αμαρτίας, το των ανθρώπων γένος » (Εγκώμιο δευτέρας Στάσεως).

                  πηγή

                  Πηγή: https://inpantanassis.blogspot.com/2020/04/blog-post_17.html
                  Πες μας τί νιώθεις και... Δες κάτι ειδικά για σένα ΕΔΩ!
                  Έχεις σημαντικές απορίες..; Βρες απάντηση ΕΔΩ!
                  Χαλάρωσε με μια Χριστιανική Ταινία ΕΔΩ!

                  Δεν υπάρχει δυνατότητα να διαβάσετε παλαιότερες αναρτήσεις - Αλλά δείτε ένα "τυχαίο" άρθρο ΕΔΩ!