Η αναίδεια της γυμνότητας


Ανάγνωση σε 6.1 λεπτά
Αναγνώσεις: |


Η αντιγραφή και αποθήκευση έχει καταχωρηθεί επιτυχώς!

Σας ενημερώνουμε ότι ο παρόν ιστότοπος χρησιμοποιεί λογισμικό διασφάλισης πνευματικών δικαιωμάτων.

Έχετε αντιγράψει το άρθρο στα αγαπημένα στις:

Σας ενημερώνουμε ότι ο παρόν ιστότοπος χρησιμοποιεί λογισμικό διασφάλισης πνευματικών δικαιωμάτων.
Του Λάμπρου Κ. Σκόντζου, θεολόγου - Καθηγητού

Βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού, σε μία από τις πιο όμορφες και απολαυστικές εποχές του χρόνου.

Αλλά δυστυχώς, σε αυτή την εποχή πλεονάζει η αμαρτία, κύρια από την γυμνότητα και την δημόσια αναισχυντία.

Με πρόσχημα τη ζέστη, η πλειοψηφία των ανθρώπων γδύνονται και παρουσιάζονται δημόσια ημίγυμνοι, ή και ολότελα γυμνοί, χωρίς την παραμικρή αιδώ, χωρίς ντροπή, χωρίς να λογαριάζουν ότι έτσι προκαλούν και σκανδαλίζουν συνανθρώπους τους.

Δια της προκλητικής τους ενδυμασίας, κυρίως οι γυναίκες, σκανδαλίζουν και σκορπούν την αμαρτία στους συνανθρώπους τους, οδηγούν χωρίς να το συναισθάνονται και χωρίς τύψεις, στην κόλαση!

Δυστυχώς στις μέρες μας η αμαρτία έχει λάβει τεράστιες διαστάσεις και η αποστασία από το Θεό είναι πρωτοφανής.

Η αναίδεια βρίσκεται σε επικίνδυνο σημείο. Η αμαρτία διαπράττεται δημόσια χωρίς ίχνος ντροπής. Αντίθετα η σωφροσύνη, η αιδώς και γενικά η αρετή, θεωρούνται ξεπερασμένα και οι άνθρωποι που τα καλλιεργούν θεωρούνται καθυστερημένοι, αναχρονιστικοί. Η αμαρτία θεωρείται πρόοδος.

Τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, ο κινηματογράφος, η τηλεόραση, το διαδίκτυο, αλλά και οι δρόμοι, οι παραλίες, οι τόποι διασκέδασης και λοιπά, υπηρετούν την αναίδεια, αποθεώνουν την γύμνια και την αμαρτία. Ηθοποιοί συναγωνίζονται στην γύμνια και δίνουν το κακό παράδειγμα στο φιλοθεάμον κοινό.

Τα παιδιά μας κατάντησαν να μιμούνται πίστα τα ινδάλματα της έβδομης τέχνης, τα οποία προωθούν την αμαρτία και την λανσάρουν, ως «πρόοδο» στα ανύποπτα και ανώριμα παιδιά.

Η αιδώς σε όλες τις εποχές ήταν βασικό στοιχείο της κοινωνικής ηθικής ενώ η αναίδεια ήταν και είναι δείγμα ηθικής κατάπτωσης.

Οι αρχαίοι Έλληνες φιλόσοφοι, στηλίτευαν την αναίδεια, η οποία εκδηλώνονταν με τη δημόσια γυμνότητα.

Ο Ηρόδοτος έγραφε: «όταν η γυναίκα αποβάλλει τον χιτώνα, αποβάλλει και την ντροπή» (Ιστορία,1,8,14). 

Ο Αριστοτέλης έλεγε πως «το χρώμα της ντροπής είναι το ωραιότερο».

Ο Μένανδρος τόνιζε πως «η ντροπή είναι της ομορφιάς το κάστρο», πως «η αιδώς στολίζει την ομορφιά, όπως η δροσιά τη φύση» και «ο άνθρωπος που δεν έχει ούτε ιερό ούτε όσιο, αυτός έφθασε στο αποκορύφωμα της αναίδειας». 

Ο Πλάτων θεωρούσε «χαμένο τον άνθρωπο, που έχασε τη ντροπή του»!

Ο Ευριπίδης υποστήριζε πως το μεγαλύτερο ελάττωμα των ανθρώπων είναι η αναίδεια.

Ο Ισοκράτης τόνιζε: «Όσα είναι ντροπή να τα κάνεις, είναι ντροπή και να τα λες»!

Γιατί τα αναιδή λόγια οδηγούν στις αναιδείς πράξεις.

Αλλά για την χριστιανική μας πίστη η ντροπή είναι αρετή και η αναισχυντία, με επακόλουθο την γύμνια, είναι αμαρτία και μάλιστα σοβαρή διότι δεν επηρεάζει μόνο τον αναιδή, αλλά και όσους σκανδαλίζει.

Δεν είναι απλά προσωπική αμαρτία, αλλά αμαρτία η οποία επηρεάζει και τους άλλους.

Το ότι η γύμνια είναι αμαρτία φαίνεται στο 3ο κεφάλαιο του βιβλίου της Γενέσεως στην Παλαιά Διαθήκη.

Όταν οι πρωτόπλαστοι έπεσαν, αμάρτησαν και αποκόπηκαν από τη χάρη του Θεού, ένιωσαν γυμνοί και άρχισαν να ντρέπονται. Αισθάνθηκαν την ανάγκη να ντυθούν.

Το ιερό κείμενο μας αναφέρει: «καί διηνοίχθησαν οι οφθαλμοί των δύο, και έγνωσαν ότι γυμνοί ήσαν, και έρραψαν φύλλα συκής και εποίησαν εαυτοίς περιζώματα» (Γεν.3,7).

Αλλά είναι σημαντικό πως στη συνέχεια ο Θεός τους έντυσε με δερμάτινους χιτώνες, «Καί εποίησε Κύριος ο Θεός τώ ᾿Αδάμ και τη γυναικί αυτού χιτώνας δερματίνους και ενέδυσεν αυτούς» (Γεν.3,21). Πέρα από την ερμηνεία του χωρίου, περί της φθαρτότητας του ανθρωπίνου σώματος, σημαίνει και ότι ο Θεός μας θέλει ντυμένους να μην δείχνουμε το γυμνό σώμα μας.

Κι αυτό διότι ο άνθρωπος με την πτώση του, κατέστησε το σώμα του σκεύος αμαρτίας.

Ο Κύριός μας Ιησούς Χριστός έδωσε έμφαση στα σαρκικά αμαρτήματα, διότι η αμαρτία εξωτερικεύεται αλλά πραγματοποιείται στο σώμα. Όρισε ως αμαρτία ακόμα και την πονηρή επιθυμία, «πάς ο βλέπων γυναίκα πρός το επιθυμήσαι αυτήν ήδη εμοίχευσεν αυτήν εν τη καρδία αυτού. ει δε ο οφθαλμός σου ο δεξιός σκανδαλίζει σε, έξελε αυτόν και βάλε από σού· συμφέρει γάρ σοι ίνα απόληται έν των μελών σου και μη όλον το σώμά σου βληθή εις γέενναν. και ει η δεξιά σου χείρ σκανδαλίζει σε, έκκοψον αυτήν και βάλε από σού· συμφέρει γάρ σοι ίνα απόληται έν των μελών σου και μη όλον το σώμά σου βληθή εις γέενναν» (Ματθ.5,28-30).

Η αμαρτία αρχίζει από τις αισθήσεις αλλά πραγματοποιείται με το σώμα.

Το ίδιο και ο απόστολος Παύλος προτρέπει τους πιστούς να προφυλάσσουν το σώμα από την αμαρτία, διότι είναι ιερό, «ναός του εν υμίν ῾Αγίου Πνεύματός εστιν» (Α΄Κορ.6,19) και δεν έχουμε το δικαίωμα να το βεβηλώνουμε με την αμαρτία, η οποία προέρχεται από το διάβολο, την πηγή του κακού.

Και είναι τόσο μεγάλη πτώση η σωματική αμαρτία, ώστε «ούτε πόρνοι ούτε ειδωλολάτραι ούτε μοιχοί ούτε μαλακοί ούτε αρσενοκοίται, ούτε πλεονέκται ούτε κλέπται ούτε μέθυσοι, ου λοίδοροι, ουχ άρπαγες βασιλείαν Θεού ου κληρονομήσουσι» Α΄ Κορ.6,9-10).

«Το δε σώμα ου τη πορνεία, αλλά τω Κυρίω» (Α΄ Κορ.6,13) και για τούτο, «Φεύγετε την πορνείαν. Παν αμάρτημα ο εάν ποιήσει άνθρωπος εκτός του σώματος εστιν. Ο δε πορνεύων εις το ίδιον σώμα αμαρτάνει» (Α΄ Κορ.6,18). Άρα, «το φρόνημα της σαρκός έχθρα εις Θεόν» (Ρωμ. 8,7).

Ο μεγάλος απόστολος ορίζει την σεμνή γυναικεία ενδυμασία ως εξής: «Ωσαύτως [και] γυναίκας εν καταστολή (δηλ. ενδυμασία) κοσμίω μετά αιδούς και σωφροσύνης κοσμείν εαυτάς, μη εν πλέγμασιν και χρυσίω η μαργαρίταις η ιματισμώ πολυτελεί, αλλ᾽ ο πρέπει γυναιξίν επαγγελλομέναις θεοσέβειαν» (Α´ Τιμ. 2, 9-10).

Το ίδιο και οι Πατέρες της Εκκλησίας θεωρούν την αναίδεια της γυμνότητας ως απρέπεια και αιτία σκανδαλισμού των άλλων. Ο Μ. Βασίλειος χαρακτηρίζει ως ασεβείς όσους «αναισχύντως απογυμνούν».

Ο Ιερός Χρυσόστομος τόνισε πως η γύμνια βεβηλώνει το σώμα το οποίο δεν μας ανήκει, «ει γαρ αλλότριόν εστι το σώμα, ουκ έχετε εξουσίαν αλλότριον σώμα υβρίζειν, φησί, και μάλιστα όταν η Δεσποτικόν, ουδέ ναόν μολύνειν του Πνεύματος» (PG 61,147).

Προτρέπει τις γυναίκες να αποφεύγουν την εξεζητημένη και άσεμνη ενδυμασία, χαρακτηρίζοντάς την ως «μανία». Συνιστά δε να μεταθέσουν την φροντίδα από την εξωτερική εμφάνιση του σώματος στην εσώτερη ομορφιά της ψυχής, διότι ο εξωτερικός στολισμός δεν αφήνει να φανεί η ωραία εσωτερικότητα (PG 62, 542).

Αλλά και ο Μ. Αθανάσιος είναι απόλυτος στο ζήτημα της σεμνότητος: «Ουκ εκδύση γυμνός· νυκτός δε και ημέρας το ιμάτιόν σου έστω καλύπτον την σάρκα σου» (PG 28, 264C)

Η αναίδεια λοιπόν και το φρικτό αποτέλεσμά της, ο γυμνισμός, είναι δαιμονική κατάσταση, διότι πίσω από την αναισχυντία της γυμνότητας κρύπτεται ο αρχιγυμνιστής Σατανάς.

Αυτός γύμνωσε τους πρωτοπλάστους από την αθωότητα. Αυτός γύμνωνε το δαιμονισμένο Γαδαρηνό (Λουκ.8,27).

Αυτός γυμνώνει τους ανθρώπους, με τις γυμνιστικές μόδες, ιδίως τις γυναίκες, για να προκαλείται σκανδαλισμός και πτώση στην αμαρτία. Η Αγία Γραφή είναι πολύ αυστηρή στο θέμα του γυμνισμού.

Και περισσότερο αυστηρή είναι στο να ντύνονται οι άνδρες γυναικεία ρούχα και οι γυναίκες ανδρικά, και να συμμετέχουν σε αναίσχυντες παρελάσεις.

Στην Παλαιά Διαθήκη διαβάζουμε: «Ουκ έσται σκεύη ανδρός επί γυναικί, ουδέ μη ενδύσηται ανήρ στολήν γυναικείαν, ότι βδέλυγμα Κυρίω τω Θεώ σου εστιν πας ποιων ταύτα» (Δευτ.22,5).

Πρόκειται για ύβρη κατά του Δημιουργού, ο Οποίος, με άμετρη σοφία έπλασε και ξεχώρισε τα φύλα, για να επιτελούν τον σκοπό τους στη Θεία Δημιουργία.

Ο άγιος Κύριλλος Αλεξανδρείας, επισημαίνει ότι αποτελεί άσχημο θέαμα και βδέλυγμα ενώπιον του Θεού η ένδυση της γυναικός με ανδρικά ενδύματα, ενώ η ένδυση γυναικείων ενδυμάτων και συνηθειών στον άνδρα αποτελεί έσχατο σημείο εκθηλυσμού (Βλ. PG 68, 368A).

Η αναισχυντία και η αναίδεια μας έρχονται ως δάνεια από το εξωτερικό, από την αποστατημένη και χρεωκοπημένη «πολιτισμένη» Δύση, ως μόδα, η οποία, πέρα από τα τεράστια οικονομικά οφέλη, σε αυτούς που την προωθούν, υπηρετεί και την αμαρτία.

Δεν αρκείται να μας «ντύσει» γδύνοντάς μας, αλλά να μας λανσάρει έναν άλλο τρόπο ζωής, τον οποίο σχεδιάζουν άνθρωποι έξω από την Εκκλησία, έναν τρόπο αντίθετο με το θέλημα του Θεού. Μια δαιμονική κατάσταση.

Να αναφέρουμε και ετούτο το θλιβερό: η αναίδεια εισέρχεται και στους Ιερούς Ναούς. Γυναίκες ημίγυμνες, προκλητικές και αναιδείς προσέρχονται στις εκκλησίες για να συναγωνιστούν μεταξύ τους την αναίδειά τους, προκαλώντας και σκανδαλίζοντας τους πιστούς.

Το αλγεινό αυτό φαινόμενο παρατηρείται κυρίως κατά την τέλεση των Ιερών Μυστηρίων, τα οποία εκλαμβάνουν ως κοσμικές εκδηλώσεις και ευκαιρία επίδειξης ματαιοδοξίας.

Ξεγυμνώνονται κυριολεκτικά και εισέρχονται στους ιερούς ναούς με προκλητική αναίδεια, χωρίς τον παραμικρό σεβασμό για την ιερότητα του χώρου.

Και το σπουδαιότερο: χωρίς τον ελάχιστο φόβο Θεού. Καμαρώνουν επιδεικνύοντας την αναίδειά τους και τον σκανδαλισμό που προκαλούν στους πιστούς...

Αλλά και άνδρες προσέρχονται με ανάλογη αναίδεια, με κοντά παντελόνια, ανύπαρκτα μπλουζάκια και σαγιονάρες.

Στήνονται μπροστά στις άγιες εικόνες και κυρίως μπροστά στην εικόνα της Παναγίας μας, η οποία είναι «η τιμιωτέρα των Χερουβείμ και ενδοξοτέρα ασυγκρίτως των Σεραφείμ», η ενσάρκωση και προσωποποίηση της σωφροσύνης και της σεμνότητας...

Όσοι αισθανόμαστε συνειδητοί πιστοί, ας αντισταθούμε στην αναίδεια, την αναισχυντία και τον γυμνιστικό οίστρο της τραγικής εποχής που ζούμε.

Να ντυνόμαστε σεμνά, έχοντας υπόψη μας πως η πραγματική ομορφιά βρίσκεται στην καλαισθησία, στην απλότητα και στη σεμνότητα και όχι στις εξαλλοσύνες και τις ξετσιπωσιές.

Να ντύνουμε τα παιδιά μας σεμνά και να τα συνηθίσουμε στην αιδώ. Να μάθουν να σέβονται τον εαυτό τους και τους γύρω τους.

Περισσότερο να σεβόμαστε το Θεό, ο οποίος είναι αοράτως δίπλα μας, μας βλέπει και αξιολογεί την ζωή μας, αν είναι σύμφωνη με το άγιο θέλημά Του και τις σωτήριες για μας εντολές Του.

Πηγή: romfea.gr

Γίνετε συμμέτοχοι στην προσπάθειά μας!

Αποστείλετε προτεινόμενο υλικό στο ptheoxaris@yahoo.gr προς ωφέλεια των ψυχών όλων μας!

                  • Συνέχεια Άρθρου ▼
                    Οσία Μαρία η Αιγυπτία: Μεταμορφώνοντας τα πάθη 🕯️ Ζούμε στο σκοτάδι του φωτός μας
                     Αέναη επΑνάστασηΟσία Μαρία η Αιγυπτία, Γιώργος Κόρδης, 2024
                     Το παράδειγμα της οσίας Μαρίας της Αιγυπτίας μας φανερώνει ότι στην πορεία προς την συνάντηση με τον Αναστημένο Χριστό, τα πάθη δεν εξαφανίζονται αλλά μεταμορφώνονται.Δηλαδή σκοπός δεν είναι να αλλάξω αυτό που είμαι, την φύση μου, αλλά την βούληση και ελευθερία μου.Κάθε πάθος μας κρύβει μια ωραία πτυχή και δυνατότητα του εαυτού μας. Είναι η σκιά από ένα φως που ζει μέσα μας. Ζούμε στο σκοτάδι του φωτός μας. Ας το σκεφτούμε λιγάκι. [...] Ολόκληρο το άρθρο εδώ Μεγάλο αφιέρωμα στην αγία (η οποία τιμάται στην 5η Κυριακή της Μ. Σαρακοστής) εδώ, παρακαλώ. Με ταπεινή διάθεση. Μια πρόσκληση.Ας έχουμε την ευχή της κι ας είναι πρότυπό μας στο μεγάλο Αγώνα (της ζωής και της ψυχής).


                    Πηγή: https://o-nekros.blogspot.com/2025/04/blog-post_50.html
                    Πες μας τί νιώθεις και... Δες κάτι ειδικά για σένα ΕΔΩ!
                    Έχεις σημαντικές απορίες..; Βρες απάντηση ΕΔΩ!
                    Χαλάρωσε με μια Χριστιανική Ταινία ΕΔΩ!
                  • Συνέχεια Άρθρου ▼
                    Ύβρις της φύσεως (Κυριακή Ε΄ Νηστειών. Οσία Μαρία η Αιγυπτία)


                    Η Οσία Μαρία η Αιγυπτία, μετά από 47 ολόκληρα χρόνια στην έρημο, συναντιέται με τον Άγιο Ζωσιμά.

                    Εξομολογουμένη η Οσία Μαρία λέει στον Άγιο Ζωσιμά: Είχα μέσα μου αχόρταγη επιθυμία, όχι επί χρήμασι, να κυλίομαι μέσα στον σαρκικό έρωτα. Ποιά ήταν η ζωή μου; Ήταν το «διά παντός εκτελείν την ύβριν της φύσεως». Και θεωρούσα ότι αυτή ήταν η ζωή μου.

                    Μέ την φράση της αυτή η Οσία Μαρία η Αιγυπτία μας επισημαίνει ξεκάθαρα, ότι η σαρκική μείξις έξω από τον γάμο είναι μία «ύβρις της φύσεως».

                    Στήν πατρίδα μας, στην αγιοτόκο Ελλάδα, πρίν από μερικές δεκαετίες οι περισσότεροι νέοι, άνδρες και γυναίκες, έφταναν στον γάμο αγνοί και αμόλυντοι. Η σαρκική μείξις πρό του γάμου εθεωρείτο μολυσμός, ντροπή και ατιμία.

                    Τώρα τα έχουμε διαλύσει όλα! Ούτε οι πρό του γάμου σαρκικές σχέσεις, αλλά ούτε και οι μετά τον γάμο εξωσυζυγικές αναζητήσεις υπολογίζονται ως «ύβρις της φύσεως». Σήμερα ούτε ο λεγόμενος πολιτικός γάμος, ούτε τα σύμφωνα συμβίωσης θεωρούνται σχέσεις πορνείας.

                    Ο Άγιος Παΐσιος έλεγε πως στην εποχή μας η αμαρτία έγινε μόδα και δεν μας προκαλεί εντύπωση. Αλλά αυτή η μόδα είναι περιφρόνηση του Θείου Νόμου, είναι «ύβρις της φύσεως» όπως μας διδάσκει η Οσία Μαρία η Αιγυπτία.

                    Τά διδάγματα που μας προσφέρει ο βίος και η εξομολόγηση της Οσίας Μαρίας της Αιγυπτίας είναι εξόχως επίκαιρα και αφυπνιστικά όχι μονάχα για τον απλό λαό, αλλά και για όσους ποιμένες έχουν εγκαταλείψει εντελώς τα αυστηρά αλλά αληθινά κηρύγματα της μετανοίας.
                    Φώτιος Μιχαήλ, ιατρός

                    Πηγή: https://proskynitis.blogspot.com/2025/04/blog-post_5.html
                    Πες μας τί νιώθεις και... Δες κάτι ειδικά για σένα ΕΔΩ!
                    Έχεις σημαντικές απορίες..; Βρες απάντηση ΕΔΩ!
                    Χαλάρωσε με μια Χριστιανική Ταινία ΕΔΩ!
                  • Συνέχεια Άρθρου ▼
                    Αυτή η φράση είναι θανατηφόρο πλήγμα για τον διάβολο!
                     

                     «Δόξα τω Θεώ πάντων ένεκεν!»
                    Είναι πολύ μεγάλη γι’ αυτόν που τη λέει σε κάθε κίνδυνο, προϋπόθεση ασφάλειας κι ευχαρίστησης.
                    Γιατί μόλις την απαγγείλει κανείς, αμέσως ...διασκορπίζεται το σύννεφο της λύπης.
                    Μην παύσεις να τη λες και να ασκείς και τους άλλους σ’ αυτό.
                    Έτσι και η φουρτούνα που μας βρήκε, κι αν ακόμη γίνει μεγαλύτερη, θα μεταβληθεί σε γαλήνη.
                    Έτσι κι όσοι δοκιμάζονται θα πάρουν μεγαλύτερη αμοιβή παράλληλα προς την απαλλαγή τους απ’ τα δεινά.
                    Αυτή η φράση ανέδειξε τον Ιώβ νικητή, αυτή η φράση έτρεψε σε φυγή τον διάβολο, κι αφού τον γέμισε από ντροπή τον έκανε να αναχωρήσει, αυτή είναι εξάλειψη κάθε ταραχής…».
                    (Απ’ την 193 Επιστολή του Άγιου Ιωάννου του Χρυσοστόμου).
                    Σημειώνεται ότι με την φράση αυτή ο Άγιος Ιωάννης Χρυσόστομος άφησε την τελευταία του αναπνοή! (δηλ. Δόξα στον Θεό για όλα!)
                    ΠΗΓΗ
                    simeiakairwnhttps://balsamopsyxhs.gr

                    Πηγή: https://adontes.blogspot.com/2023/11/blog-post_20.html
                    Πες μας τί νιώθεις και... Δες κάτι ειδικά για σένα ΕΔΩ!
                    Έχεις σημαντικές απορίες..; Βρες απάντηση ΕΔΩ!
                    Χαλάρωσε με μια Χριστιανική Ταινία ΕΔΩ!
                  • Συνέχεια Άρθρου ▼
                    Λέξεις και φράσεις του Ακαθίστου Ύμνου ~lexicon_quizz
                  • Συνέχεια Άρθρου ▼
                    Προσευχήσου με το Θεοτόκε, Παρθένε... και η Μητέρα του Κυρίου μας δεν θα σε εγκαταλείψει ποτέ


                    Ποτέ δεν πρέπει να ξεχνούμε ότι έχουμε δίπλα μας, εκτός από ανθρώπους που μπορούν να μας βοηθήσουν πνευματικά, και τον ίδιο τον Χριστό που μας βοηθάει, την Παναγία, τα Χερουβείμ, τα Σεραφείμ και τους Αγίους Πάντες. Θάρρος λοιπόν!
                    Ο Χριστός είναι πολύ δυνατός, είναι παντοδύναμος, και θα δώση την θεϊκή Του δύναμη, να συντρίψουμε τα κέρατα του πονηρού. Μας παρακολουθεί συνέχεια αοράτως και θα μας ενισχύη, όταν εμείς έχουμε την αγαθή προαίρεση και κάνουμε τον μικρό κατά δύναμιν αγώνα μας.
                    Να ζητάς πίστη από τον Χριστό- «πρόσθες ημίν πίστιν»- και να καλλιεργής την ταπείνωση. Γιατί, ακόμα και όταν πιστεύη κανείς, αν έχω υπερηφάνεια, πάλι δεν ενεργεί η πίστη.
                    Με την προσευχή δυναμώνει η πίστη. Ένας άνθρωπος που δεν καλλιέργησε την πίστη του από μικρός, αλλά έχει διάθεση, μπορεί να την καλλιεργήση με την προσευχή, ζητώντας από τον Χριστό να του προσθέση πίστη. Να παρακαλούμε τον Χριστό να μας προσθέση πίστη και να μας την αυξήση. Στον Χριστό τι είπαν οι Απόστολοι; «Πρόσθες ημίν πίστιν» δεν είπαν; 
                    Όταν λές «πρόσθες», σημαίνει ότι εμπιστεύεσαι τον εαυτό σου στον Θεό. Γιατί, αν δεν εμπιστεύεται κανείς τον εαυτό του στον Θεό, τι να του προσθέση ο Θεός; Ζητάμε από τον Θεό να μας προσθέση πίστη, όχι για να κάνουμε θαύματα, αλλά για να Τον αγαπήσουμε περισσότερο.
                    Μεγάλο πράγμα η πίστη! Βλέπετε, και ο Απόστολος Πέτρος με την πίστη βάδισε πάνω στα κύματα. Μόλις όμως μπήκε η λογική, άρχισε να βουλιάζη … Μεγάλη υπόθεση να αφήνεται κανείς στα χέρια του Θεού! Οι άνθρωποι βάζουν στόχους και προσπαθούν να τους επιτύχουν, χωρίς να αφουγκράζωνται ποιό είναι το θέλημα του Θεού και χωρίς να συμμορφώνωνται προς αυτό. 
                    Πρέπει να αφεθούμε με εμπιστοσύνη στον Θεό να κατευθύνη τα πράγματα και εμείς να κάνουμε το χρέος μας με φιλότιμο. Αν ο άνθρωπος δεν εμπιστευθή στον Θεό, ώστε να εγκαταλείψη τελείως τον εαυτό του στα χέρια Του, θα βασανίζεται.
                    “Κύριε, πρόσθες ημίν πίστιν” (Λουκ. ιζ΄ 5).

                    Άγιος Παΐσιος Αγιορείτηςπηγή

                    Πηγή: https://inpantanassis.blogspot.com/2021/04/blog-post_07.html
                    Πες μας τί νιώθεις και... Δες κάτι ειδικά για σένα ΕΔΩ!
                    Έχεις σημαντικές απορίες..; Βρες απάντηση ΕΔΩ!
                    Χαλάρωσε με μια Χριστιανική Ταινία ΕΔΩ!
                  • Συνέχεια Άρθρου ▼
                    Που να βρω υλικό στο διαδίκτυο για χριστιανική διαπαιδαγώγηση;
                    Η ανατροφή των παιδιών ίσως είναι ένα από τα δυσκολότερα πράγματα που ο γονέας καλείται να αντιμετωπίσει στην ζωή του. Η δε ανατροφή σύμφωνα με τα χριστιανικά πρότυπα είναι ακόμη πιο δύσκολη στην τύρβη της σύγχρονης κοινωνίας που ζούμε. Τα ερεθίσματα που αποπροσανατολίζουν τα παιδιά μας είναι ποικίλα και δύσκολα μπορούμε να τα προστατέψουμε από αυτά. Παρά ταύτα η Σύναξη Νέων Παλαιοχωρίου έχει επιμεληθεί την ιστοσελίδα της «Ορθοδοξία & Παιδί» όπου υπάρχει άφθονο υλικό για την ενασχόληση των παιδιών μας, εάν είναι σε ηλικία που ενδείκνυται.
                    Συγκεκριμένα, έχουμε συλλέξει τραγούδια, κινούμενα σχέδια, διαδραστικά παιχνίδια, υλικό για κατήχηση και άλλα. Αλλά πιο σημαντικό είναι ότι έχουμε αναρτήσει άρθρα που αφορούν στην διαπαιδαγώγηση και που δίνουν λύσεις σε προβλήματα της καθημερινότητας. Εάν λοιπόν έχετε οποιοδήποτε πρόβλημα ή απορία για το πώς να μεγαλώσετε τα παιδιά σας, μπορείτε να βρείτε λύσεις ΕΔΩ !
                  • Συνέχεια Άρθρου ▼
                    Νιώθεις ανασφάλεια;
                    Πολλές φορές νιώθουμε πράγματα που δεν μπορούμε να εξηγήσουμε. Που μας απασχολούν και φοβόμαστε να τα συζητήσουμε και να τα εξωτερικεύσουμε.
                    Η Σύναξη Νέων Παλαιοχωρίου έχει φτιάξει ειδικά για σένα την "Πλατφόρμα Συναισθημάτων" όπου γράφεις μονολεκτικά ότι νιώθεις και μπορείς να διαβάσεις τί έχουν να σου πουν οι πατέρες της εκκλησίας, και πώς μπορείς να βρεις λύση στο πρόβλημά σου!

                    Δεν χάνεις τίποτε να δοκιμάσεις εδώ…
                  • Συνέχεια Άρθρου ▼
                    Τι θα πει ότι η Παναγία είναι αειπάρθενος;





                    Ο προφήτης Ησαΐας προφητεύει για τη μητέρα του Μεσσία και λέγει ότι θα είναι Παρθένος: «Ιδού η Παρθένος εν γαστρί…» (7, 14). Στον προφήτη Ιεζεκιήλ (44, 1-2) προφητεύεται η αειπαρθενία της Παναγίας με την εικόνα της «κεκλεισμένης πύλης», από την οποία διέρχεται μόνον ο Κύριος, χωρίς αυτή να ανοιχθεί.

                    Για το αειπάρθενο της Παναγίας στις αγιογραφίες της οι ζωγράφοι ζωγραφίζουν τρία αστέρια. Στο μέτωπο και στις δύο πλάτες. Τα τρία αστέρια συμβολίζουν την αειπαρθενία της Μαριάμ πριν, κατά και μετά τη γέννηση του Χριστού.

                    Η Ορθόδοξη Εκκλησία πιστεύει ότι η Παρθένος Μαριάμ είναι αειπάρθενος. Ήταν δηλαδή παρθένος πριν, κατά και μετά τη γέννηση του Μεσσία. Το Χριστό Τον γέννησε παρθένος γυναίκα, για να φανερωθεί ότι ο Χριστός δε θα είναι συνηθισμένος άνθρωπος, γεννημένος από ανθρώπινη θέληση, αλλά γεννημένος από το θέλημα του Θεού. Στη γέννησή Του ο Χριστός γεννήθηκε με υπερφυσικό τρόπο, γιατί η Μαριάμ δεν πόνεσε, όπως η κάθε γυναίκα. Ο πόνος του τοκετού δεν υπήρχε στην Παναγία, γιατί η γέννηση του Χριστού ήταν εκτός της τιμωρίας των Πρωτοπλάστων. Μετά τη γέννηση του Χριστού η Παναγία αφιερώθηκε στο έργο της περίθαλψης του Χριστού και της προσευχής. Όλο το είναι της το κατέλαβε η αγάπη στον Υιό και Θεό της.

                    Από το βιβλίο «Νεανικές Αναζητήσεις - Α’ Τόμος: Ζητήματα πίστεως» (σελ.92), Αρχ. Μαξίμου Παναγιώτου, Ιερά Μονή Παναγίας Παραμυθίας Ρόδου

                    makkavaios.blogspot 


                    Πηγή: https://akrovolistishellas.blogspot.com/2025/04/blog-post_4.html
                    Πες μας τί νιώθεις και... Δες κάτι ειδικά για σένα ΕΔΩ!
                    Έχεις σημαντικές απορίες..; Βρες απάντηση ΕΔΩ!
                    Χαλάρωσε με μια Χριστιανική Ταινία ΕΔΩ!
                  • Συνέχεια Άρθρου ▼
                    Νόμιζα…





                    Νόμιζα ό,τι αισθάνομαι για τους άλλους θετικό, αισθάνονται το ίδιο κι αυτοί για μένα.

                    Νόμιζα ότι μπορώ ν’ ανοίξω την καρδιά μου με ειλικρίνεια και να εισπράξω αποδοχή.

                    Νόμιζα ότι οι ανθρώπινες σχέσεις είν’ εύκολες και ότι ο άνθρωπος είναι αυτό που δείχνει.



                    Νόμιζα ότι η εξομολόγηση από μόνη της, χωρίς την προσωπική απόφαση γι’ αλλαγή μπορεί να μου δώσει νέα ζωή.

                    Νόμιζα ότι η Θεία Λειτουργία είναι για να νιώσω το Θεό μόνος μου κι απομονωμένος από τους άλλους.

                    Νόμιζα ότι ήταν αρκετό να προσέξω από τα λεγόμενα «σαρκικά αμαρτήματα» για να δικαιούμαι να κοινωνήσω.

                    Νόμιζα ότι αμαρτία είναι να παραβώ τις εντολές του Θεού, όπως παραβαίνει κανείς τους νόμους του κράτους.

                    Νόμιζα ότι δεν χρειάζεται να γνωρίζω τη θεολογία της Εκκλησίας, αρκεί να είμαι ηθικός για να είμαι «καλός χριστιανός».

                    Νόμιζα ότι ο σκοπός της Εκκλησίας στον κόσμο είναι να κάνει κοινωνικό, φιλανθρωπικό, πολιτιστικό έργο.

                    Νόμιζα ότι προσευχή είναι να λέω στο Θεό : δώσε μου.

                    Νόμιζα ότι άμα αποφασίσω να προσευχηθώ με βάση την επιθυμία να συσχετιστώ με τον «αόρατο και ακατάληπτο» Θεό, κανένας λογισμός δεν θα παρουσιαστεί και θα πηγαίνουν όλα καλά.

                    Νόμιζα ο Χριστός με αγαπά όταν είμαι «καλός χριστιανός» και με αποστρέφεται όταν δεν κάνω το θέλημά Του .

                    Νόμιζα πως ο έρωτας, η διασκέδαση, το ωραίο ντύσιμο, η χαρά και η ευτυχία δεν είναι για τους πιστούς.

                    Νόμιζα ότι η άσκηση είναι μαζοχισμός, προσπάθεια να καταπατήσω τις επιθυμίες μου, να μισήσω το σώμα μου.

                    Νόμιζα… Νόμιζα… Νόμιζα…

                    Μέχρι που συνάντησα «άνθρωπο του Θεού» γνήσιο, αληθινό, ανθρώπινο, και μου αποκάλυψε το μυστήριο της όντως Ζωής με το λόγο του, μα πιο πολύ με την παρουσία του, τη χαρά του, την καρδιά του που αγκάλιαζε όλους ό,τι και να ’ναι, όπως και να ’ναι.

                    Τότε κατάλαβα πως όλοι είμαστε «τέκνα του Αδάμ», αδύνατοι και αμαρτωλοί, με πάθη κρυφά και φανερά, κληρονομικά κι επίκτητα, αλλά και «τέκνα του Νέου Αδάμ», Αυτού που πήρε τη φύση μας και την ανακαίνισε, την έκανε νέα και ωραία. Κι ένιωσα, δια μέσου του «ανθρώπου του Θεού», τη χωρίς όρια αγάπη του Θεού, την ελευθερία από τα «πρέπει», τη μεγάλη χαρά να ζεις χριστιανικά.

                    Κι άρχισα να θέλω να βλέπω τους ανθρώπους αλλιώς, τα ωραία αντί τα άσχημά τους, να προσπαθώ να αφήνομαι στην αγκαλιά του Θεού σε κάθε Λειτουργία μαζί με τους αδελφούς μου, όσο μπορώ να προσεύχομαι και να πορεύομαι με χαρά, κοιτάζοντας πιο πολύ τι έχω απ’ αυτά που δεν έχω, αναμένοντας από τον Κύριο μου να κάνει το θαύμα της σωτηρίας του σύμπαντος κόσμου, και μαζί με τον κόσμο Του και σε μένα.

                    π. Ανδρέας Αγαθοκλέους

                    πηγη: pemptousia.gr


                    Πηγή: https://panagia-ierosolymitissa.blogspot.com/2023/01/blog-post_19.html
                    Πες μας τί νιώθεις και... Δες κάτι ειδικά για σένα ΕΔΩ!
                    Έχεις σημαντικές απορίες..; Βρες απάντηση ΕΔΩ!
                    Χαλάρωσε με μια Χριστιανική Ταινία ΕΔΩ!
                  • Συνέχεια Άρθρου ▼
                    Ήταν ημέρες Μεγάλης Σαρακοστής…(Συγκλονιστική Αληθινή ιστορία)

                    Ήταν ημέρες Μεγάλης Σαρακοστής, όταν ο Γέροντας είδε από μακρυά έναν κλέφτη,που παραβίαζε την πόρτα του κελιού του…

                    Ήταν ο ίδιος που τον είχε κλέψει και πέρυσι…
                    Μέριασε ο Γέροντας, και κρύφτηκε στην μάντρα,ώσπου ο κλέφτης να τελειώσει το έργο του…

                    Οταν τα διηγήθηκε στον υποτακτικό του, εκείνος οργισμένος τον ρώτησε:

                    -Γιατί γέροντα δεν με φώναζες να τον πιάσουμε ;

                    Ο ίδιος μας έκλεψε και πέρσι και μένει αμετανόητος!

                    «Πού ξέρεις παιδί μου; του απάντησε ο Γέροντας..»
                    »Ίσως φέτος μετανοήσει…»

                    -«Κι αν το ξανακάνει;..» Ξέσπασε ο υποταχτικός.

                    «Ε, τότε πρέπει παιδί μου να τρέξω… για να του ανοίξω και να του τα δώσω εγώ, για να μην ξανακλέψει…και κολάσει για τρίτη φορά την ψυχή του…»

                    Έσκυψε ο υποταχτικός του φίλησε το χέρι, κι έφυγε πνιγμένος στα δάκρυα…

                    diakonima.gr



                    Πηγή: https://panagia-ierosolymitissa.blogspot.com/2018/02/blog-post_56.html
                    Πες μας τί νιώθεις και... Δες κάτι ειδικά για σένα ΕΔΩ!
                    Έχεις σημαντικές απορίες..; Βρες απάντηση ΕΔΩ!
                    Χαλάρωσε με μια Χριστιανική Ταινία ΕΔΩ!

                    Δεν υπάρχει δυνατότητα να διαβάσετε παλαιότερες αναρτήσεις - Αλλά δείτε ένα "τυχαίο" άρθρο ΕΔΩ!