Η αντιγραφή και αποθήκευση έχει καταχωρηθεί επιτυχώς!
Σας ενημερώνουμε ότι ο παρόν ιστότοπος χρησιμοποιεί λογισμικό διασφάλισης πνευματικών δικαιωμάτων.
Έχετε αντιγράψει το άρθρο στα αγαπημένα στις:
Σας ενημερώνουμε ότι ο παρόν ιστότοπος χρησιμοποιεί λογισμικό διασφάλισης πνευματικών δικαιωμάτων.
Ερώτηση:
Μου έδωσαν ένα φυλλάδιο με μία προσευχή το οποίο σας αποστέλλω η οποία τιτλοφορείται «Προσευχή στον Άγιο Ιούδα το Θαδδαίο». Εγγυάται αποτελέσματα για ότι ζητήσει κανείς. Δεν μου αρέσει το γεγονός ότι λέει πως πρέπει «οι προσευχές να απαγγέλλονται 6 φορές την ημέρα επί 9 ημέρες. Παρακαλώ σχολιάστε, πρόκειται περί πλάνης; Ευχαριστώ εκ των προτέρων.
«Αγιώτατε Απόστολε, Άγιε Ιούδα Θαδδαίε, πιστέ υπηρέτη και φίλε του Ιησού, η Ορθοδοξία, σ’ όλον τον κόσμο σε τιμά και σε επικαλείτε ως Προστάτη των απελπισμένων υποθέσεων, αυτών για τις οποίες έχει χαθεί κάθε ελπίδα.
Προσευχήσου για μένα. Είμαι τόσο απελπισμένος/η και μόνος/η. Σε ικετεύω κάνε χρήση αυτής της ιδιαίτερης Χάρης που σου έχει δοθεί, να φέρνεις ορατή και γρήγορη βοήθεια όπου δεν υπάρχει καμμία σχεδόν ελπίδα βοηθείας.
Βοήθησέ με τούτη την ώρα της ανάγκης, για να μπορέσω να λάβω την παρηγοριά και την βοήθεια της Αγίας Τριάδος, σ’ όλες μου τις ανάγκες, δοκιμασίες, και βάσανα – (εδώ εκφράζετε το αίτημά σας) – και να μπορώ να υμνώ τον Χριστό μαζί με σένα και με όλους τους Ορθόδοξους Χριστιανούς.
Υπόσχομαι, ω ευλογημένε Άγιε Ιούδα Θαδδαίε, να ενθυμούμαι πάντοτε αυτή τη μεγάλη Χάρη. Να σε τιμώ πάντοτε, ιδιαίτερα ως τον πιο δυνατό προστάτη μου, και μ’ ευγνωμοσύνη να ενθαρρύνω την ευλάβεια προς εσένα, ΑΜΗΝ.
Είθε το όνομα της Αγίας Τριάδος να λατρεύεται και να υμνείται απ’ όλους τους Ορθόδοξους Χριστιανούς, στους αιώνες των αιώνων, ΑΜΗΝ.
Είθε το όνομα του Κυρίου Ημών Ιησού Χριστού, να υμνείται και να δοξάζεται τώρα και παντοτεινά, ΑΜΗΝ.
‘Αγιε Ιούδα Θαδδαίε δεήσου για μας και άκουσε τις προσευχές μας, ΑΜΗΝ.
Ας είναι ευλογημένο το όνομα του Ιησού Χριστού. Ας είναι ευλογημένο το όνομα της Υπεραγίας και Αειπαρθένου Μαρίας. Ας είναι ευλογημένος ο Άγιος Ιούδας ο Θαδδαίος.
Σ’ όλο τον κόσμο και σ’ όλους τους αιώνες, ΑΜΗΝ.
Πάτερ Ημών ……
Χαίρε Μαρία Κεχαριτωμένη, ο Κύριος μετά Σου.
Ευλογημένη συ εν γυναιξί και ευλογημένος ο καρπός της κοιλίας σου, ο Ιησούς.
Υπεραγία Θεοτόκε πρέσβευε υπέρ ημών των αμαρτωλών νυν και αεί και την ώρα του θανάτου ημών, ΑΜΗΝ».
«** Π Ρ Ο Σ Ε Υ Χ Η Ε Ν Ν Ε Α Η Μ Ε Ρ Ο Υ **
Αυτή η προσευχή λέγεται όταν συναντάμε προβλήματα ή όταν δεν φαίνεται να υπάρχει βοήθεια και έχουμε σχεδόν απελπιστεί.
Οι προσευχές του εννεαημέρου πρέπει να απαγγέλονται εξ (6) φορές την ημέρα, επί εννέα (9) συνεχείς ημέρες. Οι προσευχές εισακούγονται την εννάτη και πριν και ποτέ μέχρι τώρα δεν απέτυχαν. Θα λάβετε τη Χάρη που ζητάτε, όσο απραγματοποίητη κι αν φαίνεται. (υπογραμμίσεις δικές μας).
(Διαδώστε την ευλάβεια στον Άγιο Ιούδα τον Θαδδαίο). Ο Άγιος Απόστολος Ιούδας έχει γράψει μία Επιστολή η οποία ευρίσκεται στην Καινή Διαθήκη, πριν από την Αποκάλυψη του Ιωάννου. Την διαδίδετε και αυτή με την παρούσα Ευλογία».
Απάντηση:
Αγαπητέ αναγνώστη, πρόκειται περί πλάνης.
Ο Ιούδας ο Θαδδαίος, ήταν ένας από τους δώδεκα Αποστόλους καί, από ότι φαίνεται (είναι λίγα τα βιογραφικά στοιχεία που έχουν διασωθεί), αδελφός του Ιακώβου του Αδελφοθέου άρα και κατά σάρκα αδελφός του Κυρίου.
Η παρούσα προσευχή μας προβλημάτισε πολύ, για 4 κυρίως λόγους:
- τόν τρόπο με τον οποίο «πρέπει» να εκτελείται, και μάλιστα με εγγυημένα αποτελέσματα.
- τά λόγια και η μορφή της.
- η προέλευσήτης, δείχνει να πηγάζει από προσευχή της παπικής εκκλησίας.
- η εμμονή της σε ένα όνομα «Ιούδα», και γενικότερα σε αναβίωση «αγνώστων»
1. Προβληματισμός για τον τρόπο εκτέλεσης της προσευχής
Κατ’αρχάς όπως πολύ σωστά αναφέρεις, καμία προσευχή δεν «εγγυάται» αποτελέσματα και μάλιστα μέσα σε ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, π.χ. σε 9 συνεχείς ημέρες. Ποιός μπορεί να πεί ΠΟΤΕ ο Θεός θα αποφασίσει να πραγματοποιήσει το αίτημά μας; Είναι σαν να εκβιάζω τον Θεό να ενεργήσει α) οπωσδήποτε β) για οποιοδήποτε θέμα γ)όποτε θέλω ΕΓΩ. Άρα κατεβάζω τον Θεό στα δικά μου μέτρα και σταθμά.
α) οπωσδήποτε:
Ο Κύριος στην Γεθσημάνια προσευχή του αιτείται στον Θεό Πατέρα « .. εί δυνατόν εστι, παρελθέτω απ᾿ εμού το ποτήριον τούτο». Εδώ δεν λέει «οπωσδήποτε», λέει «εί δυνατόν». Άρα μᾱς διδάσκει ο Κύριος στην Γεθσημανή (μαζί και με άλλα, ίσως ποιό σημαντικά πράγματα) ότι δεν εκβιάζουμε τον Θεό, ακόμα και αν είμαστε και εμείς «Θεοί». Ακόμα, το αίτημα του Κυρίου δεν έγινε δεκτό, αποδεχόμενος ο Ίδιος το θέλημα του Πατρός. Μέσω της προσευχής λοιπόν:
- Αιτούμεθα, δεν εκβιάζουμε
- μπορεί να γίνει αποδεκτό το αίτημά μας μπορεί και όχι, (ίσως και να μην είναι για το καλό μας - βλέπε και επόμενη παράγραφο).
- αποδεχόμαστε το Θέλημα του Κυρίου
β) για οποιοδήποτε θέμα:
Ο εμπνευστής της «προσευχής» αυτής προτείνει να την λέμε «όταν συναντάμε προβλήματα, όταν δεν έχουμε βοήθεια και όταν έχουμε απελπιστεί».
Και αν αυτό το οποίο αιτούμαι δεν είναι για το καλό μου; Ή είναι για το κακό του άλλου; Πάλι δουλεύει η μυστήρια αυτή «προσευχή του Ιούδα»; Εγγυάται αποτελέσματα ανεξαρτήτως του αιτήματος; Και καλά, ένας Ορθόδοξος Χριστινός που ζεί μέσα στην εκκλησία, που ζεί εν μετανοία, εξομολογείται, μεταλαμβάνει των αχράντων μυστηρίων … πως είναι δυνατόν να μην έχει βοήθεια «από κανένα» ή να «έχει απελπιστεί»; Μήπως επομένως αυτή η «προσευχή» προσπαθεί εντέχνως να βρεί «οπαδούς» σε όσους Ορθοδόξους έχουν χαλαρή σχέση με την εκκλησία; Και αν είναι έτσι, και οι Ιεχωβάδες την ίδια μέθοδο της χαλαρής σχέσης με την εκκλησία δεν χρησιμοποιούν για να προσεγγίσουν κάποιους αφελείς Ορθοδόξους;
γ) όποτε θέλω ΕΓΩ.
Ο άνθρωπος σήμερα θέλει γρήγορες λύσεις σε όλα. Εδώ και τώρα. Δεν λειτουργεί έτσι η προσευχή. Έτσι λειτουργεί η ματαιοδοξία και πλεονεξία του ανθρώπου, ακόμα και αυτή η μαγεία κλπ.
Χρειάζεται πολύ μεγάλη αγιότητα για να ενεργήσει ο Κύριος άμεσα σε ένα αίτημα, και πάλι εάν ο Κύριος θελήσει. Μήπως είμαστε και εμείς Άγιοι;
Η μοναδική στιγμή στην Ιστορία που έγινε «προγραμματισμένη» επίσκεψη της Θείας Χάριτος ήταν αυτή της Πεντηκοστής, διότι ο Κύριος είχε προειδοποιήσει τους μαθητές του ότι θα τους αποστείλει το Άγιο Πνεύμα. Αυτό που αναφέρει το φυλλάδιο ότι «θά λάβετε την χάρη που ζητάτε όσο απραγματοποίητη και αν φαίνεται (!)» θα μπορούσε να παραπέμψει ακόμα και σε πλάνη τύπου πεντηκοστιανών. Δηλαδή όσο χάρη και να ζητήσω θα την λάβω; Άρα μπορώ να φτάσω και στην Θέωση έτσι απλά; ¨Άρα τι χρειαζόμαστε την διδασκαλία των πατέρων, την μετάνοια, την Θεία Κοινωνία, την ίδια την εκκλησία του Κυρίου; Εισερχόμαστε στον παράδεισο «Θεωμένοι» μέσα σε 9 ημέρες !! Έ και κάποιος άλλος υποσχέθηκε «Θέωση» στην Εύα σε μία στιγμή, και … η συνέχεια «επί της οθόνης» … της εκτός παραδείσου.
Ένας μεγαλόσχημος μοναχός κάνει 2,000 ή και περισσότερες μετάνοιες καθημερινά, χώρια τα κομποσκίνια, οι προσευχές κατ’ ιδίαν, η «αδιάλειπτη» προσευχή, η συμμετοχή του στις ακολουθίες κλπ. Για να συγκρίνουμε το «6 φορές την ημέρα επί 9 ημέρες με το π.χ 2,000 μετάνοιες και 100 κομποσκοίνια και 2 ακολουθίες την ημέρα για 1,2, 10, 20, 50 χρόνια, όλη του την ζωή (τού μοναχού). Τι περιμένει; Να τον ακούσει ο Θεός την 1η ημέρα, την 10η, τον 1ο χρόνο, πότε; Την Θεία Χάρη δεν μπορεί να την εκβιάζει κανείς. Ο Άγιος Σιλουανός έλαβε την χάρη σε 2 μήνες από τότε που πήγε στο Άγιο Όρος να ασκητέψει, και όταν πήγε να εξομολογηθεί στον πνευματικό του για να επιβεβαιώσει αν το όραμα που είδε ήταν εκ Θεού ή εκ του Πονηρού, ο πνευματικός του, αφού του επιβεβαίωσε ότι ήταν εκ του Θεού, του αποκάλυψε ότι του ιδίου του είχε πάρει 40 χρόνια προσευχής για να αξιωθεί της Χάριτος. Σε κάποιο λοιπόν παίρνει 2 μήνες σε κάποιον άλλο 40 χρόνια, σε άλλον ποτέ …
2. Προβληματισμοί που προκύπτουν από τα λόγια και την μορφή της ιδίας της προσευχής.
Εκ πρώτης όψεως η προσευχή αυτή δεν δείχνει κάτι το ύποπτο. Θα μπορούσε ενδεχομένως κανείς, καλή τη πίστη, να πεί αυτή την προσευχή μία φορά στον Άγιο Ιούδα τον Θαδδαίο με το αίτημά του και αν ο Κύριος αποφασίσει να δώσει την απάντησή του εν ευθέτω χρόνω, με την μεσιτεία του Αγίου Ιούδα του Θαδδαίου, ας είναι ευλογημένο (όχι όμως και ακολουθώντας τις οδηγίες περί 6 φορών την ημέρα επί 9 ημέρες κλπ
Σημεία που προξενούν εντύπωση:
Η χρήση της Δημοτικής γλώσσας (όταν όλες οι επίσημες παρακλήσεις έχουν συνταχθεί στην καθαρεύουσα). Αλλά ας ήταν και στην καθαρεύουσα, γιατί οι λέξεις «Ορθοδοξία/Ορθόδοξοι» αναφέρονται επίμονα 3 φορές στις λιγοστές (12 περίπου) γραμμές της «προσευχής»; Μήπως ο εμπνευστής της προσευχής αυτής έχει άγχος να δώσει «ταυτότητα» Ορθοδόξου;;
Το σημείο της προσευχής : « .. να σε τιμώ πάντα ως τον πιό δυνατό προστάτη μου και με ευγνωμοσύνη να ενθαρρύνω την ευλάβεια πρός εσένα ..» Ουδέποτε ένας Άγιος περιμένει από τον πιστό ανταπόδοση, τι κερδίζει ο οποιοσδήποτε Άγιος από εμάς η την υπόσχεσή μας να τον τιμούμε ή να διαδίδουμε το όνομά του; Έχει ανάγκη ανταπόδοσης, αναγνώρισης, ή δόξας; Ιδιαίτερα «ανθρωποκεντρικό» και εκκοσμικευμένο το φρόνημα του συντάκτη της προσευχής, εάν όχι εοσφωρικό.
Η οποιαδήποτε προσπάθεια να δημιουργήσει κανείς ένα «τύπο» προσευχής βάσει της οποίας ο Θεός πρέπει να λατρεύεται εν γένει από τους πιστούς είναι επικίνδυνο και εκτός παραδόσεως της Ορθόδοξου πίστεως. Σύγχρονοι υμνογράφοι σαν τον μακαριστό Αγιορείτη Γεράσιμο Μικραγιαννανίτη, έλαβαν επίσημα ευλογία (άδεια), 1ον για να συνθέσουν ακολουθίες και ύμνους και 2ον για να τους δημοσιεύσουν. Αλλιώς θα ήταν πολύ εύκολο ο καθένας να έκανε αυθαιρέτως ότι ήθελε (όπως και οι προτεστάντες).
Αναρωτιέται κανείς, χάθηκαν τόσες διαθέσιμες παρακλήσεις Αγίων, ή της Παναγίας μας; Σε όλο το λατρευτικό μέρος της εκκλησίας μας δεν μπορεί να βρεί κανείς παρηγοριά, και ο μόνος τρόπος για να την βρεί είναι από ένα αυθαιρέτως δημιουργημένο φυλλάδιο; Μία εγκεκριμένη παράκληση στο όνομα του Αγίου Ιούδα του Θαδδαίου θα ήταν οπωσδήποτε προτιμότερη και μέσα στην λειτουργική τάξη της Εκκλησίας.
· Το ότι η προσευχή αυτή εμφανίζεται ως πρόλογος σε φυλλάδιο μίας τέτοιας παράκλησης πρός τον Ιούδα τον Θαδδαίο (εντέλει υπάρχει) και φέρει την άδεια της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος.
(http://www.pigizois.net/latreia/paraklitikoi_kanones/index.htm). Πιθανότατα βρίσκεται εκεί από λάθος και η εν λόγω Ιερά Μητρόπολη της Ιστοσελίδας «pigizois.net» δεν το έχει προσέξει;;
3) Η προέλευσή της, δείχνει να πηγάζει από προσευχή της παπικής εκκλησίας.
Βρήκαμε εκατοντάδες αναφορές στο διαδίκτυο (στήν Αγγλική γλώσσα) σχετικά με την προσευχή αυτή. Ίσως η ποιό ενδιαφέρουσα αναφορά είναι η εξής: http://www.catholic-saints.info/catholic-prayers/prayer-to-saint-jude-thaddeus.htmκαί μάλιστα για 2 λόγους:
Προλογεί: “Προσευχή πρός τον Άγιο Ιούδα τον Θαδδαίο, ευχαριστηθείτε από τις παρηγορητικές λέξεις αυτής της παραδοσιακής Καθολικής προσευχής!” («Prayer to Saint Jude Thaddeus, Enjoy the comforting words of this traditional Catholic Prayer»).
Το Αγγλικό κείμενο είναι σχεδόν ίδιο με το Ελληνικό (!!!). Στο Ελληνικό έχει προστεθεί βέβαια «…η Ορθοδοξία, σ’ όλον τον κόσμο σε τιμά…», «…υμνείται απ’ όλους τους Ορθόδοξους Χριστιανούς..». Φαίνεται δηλαδή να πήραμε μία μη ορθόδοξη προσευχή και να τις δώσαμε εύκολα «ταυτότητα» ορθόδοξης!
Άλλοι δείχνουν να αφαιρούν την αναφορά στη Αγία Τριάδα, (http://www.stjude-shrine.org/prayers.htm καίhttp://forums.contracostatimes.com/topic/st-jude-thaddeus-prayer - στην τελευταία δίδεται μάλιστα η ΙΔΙΑ ειδική έμφαση στον 9ήμερο τρόπο προσευχής!) και άλλοι να έχουν συνθέσει ολότελα διαφορετική προσευχήhttp://www.mycatholictradition.com/jude-thaddeus.html.
Νομίζω πως οφείλουμε να συμπεράνουμε ότι η προέλευση της προσευχής αυτής ΔΕΝ είναι Ορθόδοξη. Κάποιος την δανείστηκε από τους αιρετικούς, την μετέφρασε στην νεοελληνική γλώσσα και της έδωσε Ορθόδοξη «Ιθαγένεια» !!
4) Η εμμονή σε ένα όνομα «Ιούδα» και γενικότερα σε αναβίωση «αγνώστων».
Ταπεινώς φρονούμε ότι, όταν τοποθετήσει κανείς μερικά από τα κομμάτια του νεοεποχίτικου “puzzle”, βλέπουμε τα εξής:
- «Ευαγγέλιο του Ιούδα (Ισκαριώτου!!)»
- «Προσευχή του Ιούδα (Θαδδαίου - Αδελφοθέου)»
- «Λειτουργία του Ιακώβου του Αδελφοθέου». Θα πείτε που κολλάει αυτό; Η αναβίωση της λειτουργίας αυτής στις ημέρες μας αντιπροσωπεύει τις τάσεις της «Λειτουργικής Ανανέωσης» που υπάρχει σήμερα. Ο Ιάκωβος ο αδελφόθεος, αδελφός κατά σάρκα και του Ιούδα του Θαδδαίου και οι δυό μαζί κατά σάρκα αδελφοί του Κυρίου. Σύμπτωση;
Εν τέλει, φαίνεται πως η Νέα Εποχή προσπαθεί να μας μπερδέψει με Ιούδες και αδελφούς του Κυρίου (μέ όλη την ευσέβεια που οφείλουμε στον Ιούδα τον Θαδδαίο και τον Απόστολο Ιάκωβο) που κατά κάποιο τρόπο αντιπροσωπεύουν μία χαμένη πίστη ή μία χαμένη εκκλησία που πρέπει να αναβιώσει επί των ημερών μας για να επιστρέψουμε στις δήθεν ρίζες του Χριστιανισμού;;; Λίγο απόκρυφα ευαγγέλια, λίγο κώδικας Νταβίντσι, λίγο από όλα …
Συμπέρασμα.
Πρόκειται περί πλάνης. Μία προσευχή χωρίς στοιχεία Ορθόδοξης προέλευσης, αντιθέτως με στοιχεία παπικής. Ο τρόπος του εγγυημένου αποτελέσματος σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα παραπέμπει στην καλύτερη περίπτωση σε ανθρωποκεντρική εκκοσμικεύση ή, στην χειρότερη περίπτωση, σε λευκή μαγεία. Το γεγονός ότι προλογεί το βιβλιαράκι του παρακλητικού κανόνα του Αγίου μας προβληματίζει ιδιαίτερα, η μόνη λογική εξήγηση είναι ότι όποιος εισήγαγε την «προσευχή» αυτή στο επίσημο φυλλάδιο του παρακλητικού κανόνα (πού φέρει την ευλογία της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος) το έκανε αυθαίρετα – αφήνοντας να εννοηθεί τάχα ότι η Ιερά Σύνοδος έδωσε ευλογία και για αυτό! Ασφαλέστερη η ανάγνωση του παρακλητικού κανόνα του Αγίου ή απλά το «Άγιε Ιούδα Θαδδαίε πρέσβευε υπέρ ημών – Αμήν» και χωρίς να περιμένει κανείς άμεσα αποτελέσματα όπως προαναφέραμε για να μην αποκτήσει εωσφορικό φρόνημα.
