Όποιος υποφέρει τα λυπηρά, θα πετύχει και τα χαρούμενα


Ανάγνωση σε 11.9 λεπτά
Αναγνώσεις: 1373 |


Η αντιγραφή και αποθήκευση έχει καταχωρηθεί επιτυχώς!

Σας ενημερώνουμε ότι ο παρόν ιστότοπος χρησιμοποιεί λογισμικό διασφάλισης πνευματικών δικαιωμάτων.

Έχετε αντιγράψει το άρθρο στα αγαπημένα στις:

Σας ενημερώνουμε ότι ο παρόν ιστότοπος χρησιμοποιεί λογισμικό διασφάλισης πνευματικών δικαιωμάτων.
“Όποιος υποφέρει τα λυπηρά, θα πετύχει και τα χαρούμενα. Και όποιος ανέχεται με καρτερικότητα τα θλιβερά συμβάντα, δεν θα στερηθεί και τα ευχάριστα”… μας διαβεβαιώνει ο άγιος Νείλος ο Ασκητής. Πολλές είναι οι αιτίες που αναστατώνουν την ψυχή σου, τα λυπηρά που μας βασανίζουν και μας πληγώνουν. Δοκιμασίες του παρελθόντος, οι δυσκολίες του παρόντος και οι φόβοι για το μέλλον. Κάποιες μπορεί να είναι μεγάλες, κάποιες μπορεί να φαίνονται μικρές. Ο θάνατος ενός προσφιλούς προσώπου, η οικονομική καταστροφή, η διάλυση ενός γάμου, η επίσκεψη ανίατης ασθένειας. Ίσως είχες την εντύπωση ότι ο Θεός έχει ετοιμάσει ένα θαυμάσιο σχέδιο για σένα και την οικογένειά σου που περιλαμβάνει οικονομική ευμάρεια, επαγγελματική και κοινωνική καταξίωση, σωματική και ψυχική υγεία.

Όμως αυτή είναι μια λανθασμένη εκτίμηση διότι ο Ιησούς Χριστός μας προειδοποίησε: “εν τώ κόσμω θλίψιν έξετε”(Ιωάν.16,33).Δεν μας είπε “ίσως” ή ότι “μπορεί να συμβεί”, αλλά ότι αυτό είναι βέβαιο. Παράλληλα όμως μας διαβεβαίωσε ότι «υμών δε και αι τρίχες της κεφαλής πάσαι ηριθμημέναι εισί. μη ούν φοβηθήτε·» (Ματθ.10,30-31) δηλαδή ο Θεός έχει μετρημένες ακόμη και τις τρίχες τον κεφαλιού μας όλες, τη στιγμή που εμείς για μια απ’ αυτές δείχνουμε ή μικρή ή καμία φροντίδα και αγνοούμε τον αριθμό τους. Ο Θεός δηλαδή γνωρίζει κι αυτά ακόμη τα ελάχιστα που μας συμβαίνουν, στα οποία εμείς δίνουμε μικρή σημασία.

Αφού λοιπόν ο Θεός τόσο πολύ ενδιαφέρεται για μας και τόσο πολύ παρακολουθεί όσα μας συμβαίνουν, δεν θα φροντίσει για καθετί που αφορά στην υγεία μας, για κάθε θλίψη μας, για ό,τι έχει σχέση με το μέλλον των παιδιών μας, για τους συγγενείς και φίλους μας, για το σώμα και την ψυχή μας, για την πνευματική μας πορεία και την αιώνια σωτηρία μας;

Μας διδάσκει ο άγιος Πορφύριος ο Καυσοκαλυβίτης: «Ξέρετε, αυτό που λέει η Γραφή “καί αι τρίχες της κεφαλής υμών ηριθμημέναι εισί”, είναι πραγματικότητα. Έτσι είναι. Τίποτε στη ζωή μας δεν είναι τυχαίο. Ο Θεός φροντίζει ακόμη και για τις πιο μικρές λεπτομέρειες της ζωής μας. Δεν αδιαφορεί για μας, δεν είμαστε μόνοι στον κόσμο. Μας αγαπά πολύ, μας έχει στο νου του κάθε στιγμή και μας προστατεύει. Πρέπει να το καταλάβουμε αυτό και να μη φοβόμαστε τίποτε».

Το ερώτημα “γιατί συμβαίνουν τα λυπηρά γεγονότα στη ζωή μας” ανακύπτει από τότε που άνθρωπος αντιλαμβάνεται τη θέση του μέσα στον κόσμο, διατυπώνεται μέσα στο βιβλίο του Ιώβ και των Ψαλμών και ψελλίζεται από τα χείλη μας μέσα στο νοσοκομείο, μέσα στην οικονομική ανέχεια και ανεργία, μέσα στην κατάθλιψη, όταν βρισκόμαστε αντιμέτωποι με την απώλεια και το θάνατο. «Μη νομίζεις ότι κάθε θλίψη έρχεται στους ανθρώπους εξαιτίας των αμαρτιών. Υπάρχουν άνθρωποι που ευαρεστούν τον Θεό και όμως έχουν θλίψεις. Γιατί λέει η Γραφή: “Θα διωχτούν οι άνομοι και οι απόγονοι των ασεβών θα εξολοθρευτούν”(Ψαλμ. 36, 28), αλλ’ επίσης λέει: “Όλοι όσοι θέλουν να ζουν με ευσέβεια στο όνομα του Ιησού Χριστού, θα υποστούν διωγμούς”( Β΄ Τιμ. 3, 12)»(Άγιος Μάρκος ο ασκητής).

Σκέψεις σκοτεινές μας πνίγουν και προκαλούν στα βάθη της ψυχής μας αισθήματα αγωνίας. Εμείς δεν μπορούμε να δώσουμε μια ολοκληρωμένη απάντηση σε αυτό το «γιατί» διότι δεν μπορούμε να δούμε με τα μάτια του Θεού, να κατανοήσουμε το μέλλον ως παρόν όπως ο Θεός. Στην παρούσα ζωή δεν μπορούμε να εξηγήσουμε, να κατανοήσουμε το σχέδιο του Θεού και κατά συνέπεια να ερμηνεύσουμε ορθώς όλα όσα συμβαίνουν μέσα στη ζωή μας διότι τώρα η γνώση μας είναι περιορισμένη, τα πάντα τα βλέπουμε σαν μέσα από μεταλλικό καθρέπτη, «δι᾿ εσόπτρου εν αινίγματι», όπως λέγει και ο Απ. Παύλος (Α΄Κορ.13,12), αμυδρά, θαμπά και ακαθόριστα, ώστε να μας μένουν πολλά ασαφή και σκοτεινά, άλυτα προβλήματα και απορίες.

Η χρήση της ανθρώπινης λογικής είναι ανήμπορη να δώσει εξηγήσεις ιδιαίτερα όταν ο άνθρωπος υποφέρει χωρίς την γνώση των αιτιών.

Γι΄ αυτό το λόγο μας προτρέπει ο άγιος Σιλουανός: «Κράτα το νου σου στον Άδη, και μην απελπίζεσαι». Όταν βυθιζόμαστε στην απόγνωση, όταν νιώθουμε ανήμποροι να αντιδράσουμε στη δοκιμασία, όταν έχει γκρεμιστεί κάθε ίχνος αισιόδοξης προοπτικής, τότε πράγματι η ψυχή μας ζει μέσα στον Άδη, βιώνουμε την υπερβατική κατάσταση της “εγκαταλείψεως” από το Θεό. Όμως δεν πρέπει να απελπιζόμαστε διότι αυτή «η κίνησις προς τα κάτω, προς το σκότος τα εξώτερον, είναι απαραίτητος εις πάντας ημάς, ίνα παραμείνωμεν σταθεροί εν τω πνεύματι της αυθεντικής χριστιανικής ζωής», μας διδάσκει ο Γέροντας Σωφρόνιος Σαχάρωφ, διότι εάν οι ρίζες του δέντρου δεν «εισέδυον εις τα σκοτεινά έγκατα της γης -ίσως τοσούτον βαθέως, όσον υψούται και η κορυφή», δεν θα μπορούσαν να το τρέφουν και να το στηρίζουν. Κατά τον ίδιο τρόπο, αυτή η είσοδος του ανθρώπου στην σκοτεινή άβυσσο των παθημάτων, στον Άδη των προβλημάτων της παρούσης ζωής, μας κάνει πιο δυνατούς, μας δίνει την ώθηση να ανυψωθούμε στα ύψη της πνευματικής ζωής.

Με άλλα λόγια, όπως μας διδάσκει ο Γέροντας Εφραίμ Φιλοθεΐτης, ο πόνος εξαγνίζει την ψυχή, την κάνει ταπεινή, πονετική, αγαθή και έτσι καταστρώνεται το έδαφος για τη θεία επίσκεψη. Η ζωή του πιστού, η οδός προς τον ουρανό περνά μέσα από τον Άδη και αντανακλά την οδό του ίδιου του Χριστού ο Οποίος είναι Θεός ταπεινώσεως. «Εμφανίσθηκε ο Ιησούς στον ύπνο του οσίου Σιλουανού καθηλωμένος επάνω στο Σταυρό και του είπε: “Από τον Σταυρό δεν κατεβαίνουν, αλλά τους κατεβάζουν”» (Αρχιμ. Σωφρόνιος Σαχάρωφ).

«Αυτός μας κάνει να πονούμε και Αυτός μας θεραπεύει, χτυπά και με τα χέρια Του μας γιατρεύει πάλι, ταπεινώνει και ανυψώνει, θανατώνει και δίνει ζωή, κατεβάζει στον Άδη και ανεβάζει» (Άγιος Κασσιανός ο Ρωμαίος). «Στις ακούσιες θλίψεις είναι κρυμμένο το έλεος του Θεού, το οποίο τραβά σε μετάνοια εκείνον που δείχνει υπομονή και τον γλυτώνει από την αιώνια κόλαση», λέγει ο άγιος Μάρκος ο Ασκητής. «Ας μη λησμονούμε εκείνον που έλεγε προς τον Κύριον: “Πόσες θλίψεις μου έδειξες! Θλίψεις πολλές και κακές! Δεν με εγκατέλειψες όμως, αλλά με επισκέφθηκες με στοργή και με εζωογόνησες και με ανύψωσες και πάλι μετά την πτώση μου από τα βάθη της γης όπου είχα πέσει” (Ψαλμ. 70, 20)», αναφέρει ο άγιος Ιωάννης ο Σιναΐτης.

Σε ερώτηση μιας μοναχής γιατί ο κόσμος υποφέρει σήμερα τόσο πολύ, ο άγιος Παΐσιος απήντησε ως εξής: «Από την αγάπη του Θεού! Ο Καλός Θεός με τις δοκιμασίες παιδαγωγεί σαν καλός Πατέρας τα παιδιά Του, από αγάπη, από θεία καλωσύνη, και όχι από κακότητα ούτε από κοσμική, νομική, δικαιοσύνη, γιατί θέλει να επιστρέψουν κοντά Του. Επειδή δηλαδή θέλει να σώσει τα πλάσματά Του και να κληρονομήσουν την ουράνια Βασιλεία Του, επιτρέπει τις δοκιμασίες, για να παλέψη ο άνθρωπος, να αγωνισθή και να δώση εξετάσεις στην υπομονή στους πόνους, ώστε να μην μπορή να Του πη ο διάβολος: “Πως τον ανταμείβεις αυτόν ή πως τον σώζεις, αφού δεν κοπίασε;”. Τον Θεό δεν Τον ενδιαφέρει αυτή η ζωή, αλλά η άλλη. Πρώτα μας φροντίζει για την άλλη ζωή και ύστερα γι’ αυτήν».

Πράγματι, ως ζωή συνεχούς μετανοίας, η ζωή του χριστιανού είναι ταυτόχρονα συμμετοχή στη Γεθσημανή και στη Μεταμόρφωση, στο Σταυρό και στην Ανάσταση. Όπως το περιέγραψε και ο απ. Παύλος, «ως αγνοούμενοι και επιγινωσκόμενοι, ως αποθνήσκοντες και ιδού ζώμεν, ως παιδευόμενοι και μη θανατούμενοι, ως λυπούμενοι αεί δε χαίροντες, ως πτωχοί πολλούς δε πλουτίζοντες, ως μηδέν έχοντες και πάντα κατέχοντες» (Β΄ Κορ. 6,9-10), δηλαδή πολλές φορές φτάνουμε μέχρι το χείλος του θανάτου, κι όμως τελικά είμαστε ζωντανοί! Μας παιδαγωγεί με δοκιμασίες η αγάπη του Θεού, αλλά δεν μας αφήνει να χαθούμε. Στα μάτια των ανθρώπων η ζωή μας φαίνεται αξιολύπητη, εμείς όμως πάντοτε χαιρόμαστε για όλα. Μας θεωρούν φτωχούς, στην πραγματικότητα όμως είμαστε πάμπλουτοι· ζούμε, σαν να μην έχουμε τίποτα που να μας ανήκει, ενώ ουσιαστικά κατέχουμε τα πάντα. Μπορεί να θλιβόμαστε αλλά δεν μας καταβάλλουν οι θλίψεις, δεν φτάνουμε σε αδιέξοδο, «εν παντί θλιβόμενοι αλλ᾿ ου στενοχωρούμενοι» (Β΄ Κορ. 4,8).

Το σημαντικό τελικά δεν είναι να εξηγήσεις το “γιατί” αλλά το “πώς” θα υπερβείς όλα αυτά τα λυπηρά γεγονότα, πως θα αντεπεξέλθεις σ’ όλα αυτές τις μαύρες σκέψεις οι οποίες σε περιτριγυρίζουν «ώσπερ μέλισσαι κηρίον», όπως ψάλλουμε στον Μέγα παρακλητικό κανόνα προς την Κυρία Θεοτόκο, πως θα φέρεις άξια το σταυρό, πως θα υπομείνεις άξια την οδύνη, μια οδύνη που στο τέλος μεταμορφώνεται σε χαρά και οδηγεί στη σωτηρία. «Θα λησμονήσω το παράπονό μου, θα παρατήσω το πένθος μου και θα παρηγορηθώ», αναφέρει ο πολύαθλος Ιώβ (Ιώβ 9,27).

Καταρχήν πρέπει να φιλοσοφήσουμε το νόημα της παρούσης ζωής και να αναζητήσουμε το λόγο που θλιβόμαστε και λυπούμαστε. Η απάντηση είναι ότι είμαστε προσκολλημένοι σε πράγματα που είναι πρόσκαιρα και παροδικά. Επιθυμούμε οικονομική άνοδο, σωματική ομορφιά, κοινωνική καταξίωση, μια άνετη, χωρίς κόπους, ζωή. Αυτή η επιθυμία μας όμως στηρίζεται πάνω σε μια αυταπάτη διότι έχουμε την εντύπωση ότι τα πράγματα αυτού του κόσμου διαρκούν αιώνια ενώ στην πραγματικότητα αποτελούν φευγαλέες διαδικασίες και απατηλά όνειρα.

Όταν ματαιώνονται οι κοσμικές μας επιθυμίες τότε βυθιζόμαστε στη λύπη. Αντίθετα, εάν αποσυνδεθούμε από την εμπαθή προσκόλληση στα υλικά αγαθά τότε θα κόψουμε και την κλωστή που συνδέει την ύπαρξή μας με την λύπη και τον πόνο. Γι’ αυτό το λόγο ο Ιώβ έμεινε ατάραχος όταν τα στερήθηκε όλα, διότι δεν ήταν προσκολλημένος στα υλικά αγαθά. Αν δούμε αυτή τη ζωή ως προετοιμασία για την αιωνιότητα θα κατανοήσουμε ότι είμαστε πρόσκαιροι και παροδικοί.

Είμαστε ένα όνειρο της στιγμής, έλεγε με το δικό του τρόπο ο άγιος Γρηγόριος ο θεολόγος: “Ένα πέταγμα πουλιού που χάνεται στα ύψη. Ένα καράβι που διασχίζει το πέλαγος και σύντομα σβήνουν τα ίχνη του… σκόνη, αχνός, μια πρωινή δροσιά, ένα λουλούδι που δεν προλαβαίνει να ανθίσει και μαραίνεται… Τέτοια είναι η ζωή μας”.

Οι άγιοι πατέρες μας συμβουλεύουν ότι πρέπει να έχουμε μνήμη θανάτου κάθε στιγμή της ζωής μας διότι δεν γνωρίζουμε πότε θα εγκαταλείψουμε αυτόν τον κόσμο. Αυτή η μνήμη του θανάτου δεν μπορεί να αφορά τους ανθρώπους που έχουν κάποια ανίατη ασθένεια αλλά και όλους μας διότι δεν γνωρίζουμε την στιγμή που θα μας καλέσει ο Κύριος να εγκαταλείψουμε τον παρόντα κόσμο. Αυτή η μνήμη του θανάτου προξενεί στον πιστό Χριστιανό την υπομονή στην κάθε θλίψη που συναντά διότι γνωρίζει ότι δεν έχει«ώδε μένουσαν πόλιν, αλλά την μέλλουσαν» επιζητεί(Εβρ13,14) και γι’ αυτό δεν γογγύζει στις δοκιμασίες και αδικίες του προσωρινού αυτού κόσμου.

Όποιος φιλοσοφεί σωστά το μυστήριο του θανάτου, αντιμετωπίζει σωστά και όλα τα περιστατικά της ζωής του. “Να θεωρείς αυτή τη ζωή πανηγύρι”, έλεγε ο άγιος Γρηγόριος ο θεολόγος. «Αν την εκμεταλλευτείς σωστά, αν φερθείς σαν έξυπνος, φρόνιμος έμπορος, θα έχεις μεγάλο κέρδος. Διότι αντάλλαγμα των μικρών είναι τα μεγάλα και των ρεόντων και φευγαλέων, τα αιώνια. Με τα λίγα δηλαδή και παροδικά χρόνια της παρούσης ζωής μας μπορούμε, εάν τα ζήσουμε θεάρεστα, να κερδίσουμε την αιώνια Βασιλεία των Ουρανών». Σε αυτόν τον κόσμο δεν έχουμε θέση κανείς. Ο πνευματικός κόσμος μας περιμένει όλους. Περαστικοί είμεθα πάνω στη γη. (Γέρων Εφραίμ Φιλοθεΐτης)

Ο χρόνος ρέει και μαζί και οι όμορφες στιγμές του. Πολλές φορές τα πάντα φαίνονται τέλεια και ιδανικά, επαγγελματική και οικονομική καταξίωση, μια όμορφη οικογένεια. Ξαφνικά, απροσδόκητες καταστάσεις διακόπτουν αυτήν την ευτυχία. Ειδικότερα οι ασθένειες προκαλούν ισχυρό τράνταγμα. Η ζωή μας κλονίζεται∙ μαζί και η εμπιστοσύνη μας στο Θεό. «Κάθε αθέλητη θλίψη να σου γίνεται αφορμή να θυμάσαι το Θεό, και ποτέ δεν θα σου λείψει αφορμή προς μετάνοια», προτρέπει ο άγιος Μάρκος ο Ασκητής.

Αν την υγεία μας, τη σπαταλήσαμε σε ανώφελα έργα, καλούμαστε στην ασθένεια να σκύψουμε μέσα μας, να μετανοήσουμε ειλικρινά και να προσευχηθούμε θερμά. Μας διδάσκει ο άγιος Πορφύριος ο Καυσοκαλυβίτης: «Μή κατηγορείτε τον καρκίνο. Ξέρετε πόσους έστειλε στον Παράδεισο ο καρκίνος»; Ο άγιος Πορφύριος είχε για χρόνια καρκίνο και για μακρά περίοδο τον είχε «νικήσει». Έλεγε για το θέμα: «Ο καρκίνος είναι η καλύτερη αρρώστια. Με τις άλλες ασθένειες νομίζεις ότι θα τα καταφέρεις. Με αυτήν, όμως, καταλαβαίνεις ότι οι άνθρωποι δεν μπορούν να σε βοηθήσουν και πλέον βρίσκεσαι μόνος σου, αντιμέτωπος με τον Θεό. Γαντζώνεσαι από την ελπίδα και σώζεσαι».

Ο άγιος Διάδοχος Φωτικής, αναφέρει ότι αυτός που έχει μία χρόνια και ανίατη ασθένεια και την υπομένει στο κρεβάτι του πόνου δίχως να γογγύζει, αυτόν θα τον παραλάβει ο Κύριος κοντά Του ως έναν μεγαλομάρτυρα. Ο πόνος μας αφυπνίζει να ενδιαφερθούμε καλύτερα για τη μετάνοια, την ταπείνωση, την αναθέρμανση της πίστης μας και τη συμπόνια του πλησίον μας.

Ο πόνος, σωματικός ή ψυχικός, μας επισκέπτεται για κάποιο ιδιαίτερα σοβαρό λόγο, για να ξαναδούμε την πορεία, τους στόχους και τον σκοπό της εφήμερης ζωής μας. Αυτό αποτελεί αξιοπρέπεια και είναι αληθινά λυπηρό να μεταφράζεται ως «αξιοπρέπεια» η παραίτηση από τη ζωή λόγω μιας ανίατης ασθένειας, η αυτοκτονία ή όπως θέλουν κάποιοι να την ονομάζουν ευθανασία.

Η ευθανασία δεν είναι αξιοπρεπή παραίτηση από τη ζωή αλλά απελπισία και απόγνωση. Ακυρώνουμε το προσωπικό σχέδιο του Θεού για μας. Είναι παγίδα του σατανά για να κάνει τον άνθρωπο να απωλέσει τη σωτηρία του. Για τον χριστιανό ο οποίος έχει ως πρότυπο τους αγίους Μάρτυρες η απελπισία είναι ανεπίτρεπτη όπως και η αυτοκτονία ή ευθανασία. Ρώτησαν τον άγιο Παΐσιο, γιατί κάποιοι που συναντούν δυσκολίες αυτοκτονούν και ο άγιος απάντησε ότι «αιτία είναι ο εγωισμός, ο οποίος οδηγεί στην απελπισία. Ο διάβολος ψιθυρίζει στο αυτί του ανθρώπου “εν καιρώ θλίψεως” ότι όλα τελείωσαν κι ότι δεν μπορεί να κάνει τίποτε πια για το πρόβλημά του. Αυτό όμως είναι ένα μεγάλο ψέμμα του διαβόλου, που μας πολεμά με το ισχυρότερο όπλο του, την απελπισία! Κι αν ο άνθρωπος δεν μπορεί να κάνει τίποτε, μπορεί όμως ο Παντοδύναμος Θεός, που μας διαβεβαίωσε ότι “άνευ εμού ου δύνασθε ποιείν ουδέν”».

Ο άνθρωπος καλείται να ελπίζει για την ίαση μέχρι την τελευταία στιγμή διότι υπάρχει πιθανότητα ο οργανισμός να ανανήψει από την ασθένεια, ίσως οι γιατροί σφάλλουν στις εκτιμήσεις τους. Θα αναφέρουμε ένα περιστατικό το οποίο έχει δημοσιευθεί στο διαδίκτυο: κάποιος Έλληνας ομογενής που ζούσε στην Αμερική το 1975 διαγνώστηκε με καθολικό καρκίνο σε τελευταίο στάδιο. Οι γιατροί τον διαβεβαίωσαν ότι είχε μόλις 6 μήνες ζωής. Ο άνθρωπος αυτός επέλεξε να φύγει από την Αμερική και να έρθει να πεθάνει στην πατρίδα του την Ικαρία. Γύρισε λοιπόν και άρχισε να ζει όσο καιρό ο Θεός του όριζε ακόμα, στην εκκλησία του, στο καφενείο του, και στο περιβόλι του να σκαλίζει τα φυτά του. Οι μήνες πέρασαν. Τα χρόνια έφυγαν. Κάποτε πήγε σε έλληνες γιατρούς στην Αθήνα και τον βρήκαν παντελώς υγιή και χωρίς ίχνος καρκίνου. Και μετά από 25 χρόνια σε μεγάλη πια ηλικία αποφάσισε να πάει στην Αμερική να επισκεφθεί τους γιατρούς του και να τους πει τι συνέβη. Πήγε λοιπόν στην Αμερική, αλλά δυστυχώς οι γιατροί είχαν πεθάνει. Αυτή είναι μια απλή ιστορία που αποδεικνύει απλά ότι για το τέλος του ανθρώπου τον τελευταίο λόγο τον έχει πάντα ο Θεός και κανείς άλλος.

Κατά τη διάρκεια των δύσκολων στιγμών της ζωής μου, όταν η ζωή μου φαίνεται γκρίζα και ζοφερή και το μέλλον χωρίς ελπίδα πρέπει να σκέφτομαι ότι τα πάντα βρίσκονται κάτω από την Θεία Πρόνοια. Εγώ δεν γνωρίζω γιατί είμαι ασθενής, γιατί ακόμη δεν έχω θεραπευθεί ή αν τελικά θεραπευθώ. Η εξέλιξη της ασθένειάς μου μπορεί να είναι απρόβλεπτη, είναι δύσκολο για μένα να πράξω κάτι και αυτή η αβεβαιότητα με αναστατώνει. Αναζητώ απαντήσεις και ίσως όπως ο Ιώβ αναστατώνομαι με όλα αυτά τα λυπηρά που συμβαίνουν γύρω μου αλλά όπως ο Ιώβ κατανοώ ότι ο Θεός έχει τον έλεγχο όλων όσων συμβαίνουν στη ζωή μου και σε όλο τον κόσμο. Αυτός γνωρίζει καλύτερα από εμένα. Δεν γνωρίζω το λόγο που επέτρεψε ο Θεός να με επισκεφθεί η λύπη και η θλίψη, ξέρω όμως ότι ο Θεός δεν πρόκειται να με εγκαταλείψει ποτέ. «Θα πρέπει να θεωρείς πως καθετί που συναντάς στην πορεία σου, μικρό ή μεγάλο, το στέλνει ό Θεός για να σε βοηθήσει στον αγώνα σου. Μονάχα αυτός γνωρίζει ότι σου είναι ωφέλιμο και ότι χρειάζεσαι σε κάθε περίσταση: επιτυχίες, αναποδιές, πειρασμούς, πτώσεις. Τίποτε δε συμβαίνει τυχαία και χωρίς να αποτελεί πολύτιμη ευκαιρία να διδαχτείς από αυτό. Πρέπει να το αποσαφηνίσεις καλά μέσα σου αυτό, γιατί έτσι μεγαλώνει η εμπιστοσύνη σου στον Κύριο που αποφάσισες να ακολουθήσεις» (Tito Colliander). 

Πρέπει με προσευχή να εμπιστευόμαστε τον εαυτό μας και όλα τα ζητήματα της ζωής μας στην Θεία Πρόνοια, με προσευχή η οποία θα πρέπει να περιέχει όχι μόνο πίστη αλλά και ταπείνωση.

Αυτό το οποίο πρέπει να πράξουμε όλοι μας είναι να βρισκόμαστε κάθε λεπτό της ζωής μας σε κατάσταση μετανοίας ώστε να εκμεταλλευθούμε τον παρόντα πρόσκαιρο βίο για να μετανοήσουμε διότι «το ψάρι, και να πιαστεί, αν σκίσει το δίχτυ και ορμήσει προς το βυθό, όσο βέβαια είναι ακόμα στο νερό, σώζεται.

Αν όμως το τραβήξουν στη στεριά, τότε πια δεν μπορεί να βοηθήσει τον εαυτό του. Έτσι κι εμείς. Όσο είμαστε σ’ αυτή τη ζωή, έχουμε πάρει τη δύναμη και την εξουσία από το Θεό να σπάσουμε μόνοι μας τις αλυσίδες των θελημάτων του εχθρού, να πετάξουμε το φορτίο των αμαρτιών μας με τη μετάνοια και να σωθούμε, κερδίζοντας τη Βασιλεία των Ουρανών. Αν όμως μας προφτάσει το φοβερό εκείνο πρόσταγμα, αν η ψυχή χωριστεί από το σώμα και το σώμα μπει στον τάφο, τότε δεν μπορούμε πια να βοηθήσουμε τον εαυτό μας – όπως ακριβώς συμβαίνει και με το ψάρι, που το τράβηξαν απ’ το νερό και το έκλεισαν μέσα σε δοχείο» (άγιος Εφραίμ ο Σύρος).

Αρχ. Θεοφίλου Λεμοντζή Δρ.Θ.

( Αναγνώσεις: 1373 )

Γίνετε συμμέτοχοι στην προσπάθειά μας!

Αποστείλετε προτεινόμενο υλικό στο ptheoxaris@yahoo.gr προς ωφέλεια των ψυχών όλων μας!

              • Συνέχεια Άρθρου ▼
                Ο Νεύτωνας και η Ανάσταση των νεκρών..



                   Κάποιος υπέβαλλε στον διάσημο Νεύτωνα, την εξής ερώτηση:- Το ανθρώπινο σώμα μεταβάλλεται σε σκόνη. Εάν πραγματικά υπάρχει ανάσταση των νεκρών, ποιός θα την μαζέψει, για να δώσει στις ψυχές νέα σώματα;
                Ο Νεύτωνας δεν απάντησε. Πήρε μια χούφτα ρινισμάτων σιδήρου, την ανακάτεψε με ψιλή άμμο και ρώτησε:
                - Ποιός θα μαζέψει πάλι, αυτά τα ρινίσματα;
                Και ενώ κανείς δεν μπορούσε να ...του απαντήσει, πήρε έναν μεγάλο μαγνήτη, τον κράτησε πάνω από το μίγμα και τότε τα ρινίσματα μετακινήθηκαν και κόλλησαν στον μαγνήτη.
                Και τότε ο Νέυτωνας με σοβαρό ύφος λέει:
                - Εκείνος που έχει δώσει αυτή τη δύναμη σε ένα αδρανές αντικείμενο, δεν μπορεί να δώσει μια δύναμη μεγαλύτερη στις ψυχές μας, όταν θα χρειαστούν να ενδυθούν την αφθαρτοποιημένη σκόνη;...
                πηγή
                https://proskynitis.blogspot.com/

                Πηγή: https://adontes.blogspot.com/2022/05/blog-post_3.html
                Πες μας τί νιώθεις και... Δες κάτι ειδικά για σένα ΕΔΩ!
                Έχεις σημαντικές απορίες..; Βρες απάντηση ΕΔΩ!
                Χαλάρωσε με μια Χριστιανική Ταινία ΕΔΩ!
              • Συνέχεια Άρθρου ▼
                ....μισούν το «θανάτω θάνατον πατήσας»


                "ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΣΤΟΧΟΠΟΙΗΣΕΙ συνωμοτικά το Πάσχα...
                ...απεχθάνονται οτιδήποτε συντηρεί τις αξίες της συλλογικότητας και «προτείνει» αγαπητικές στάσεις ζωής με κέντρο την ηθική της δοτικότητας......μισούν το «θανάτω θάνατον πατήσας» γιατί εστιάζει τον Αγώνα στο εσωτερικό της πονεμένης καρδιάς, και όχι στη «μανία αιωνιότητας» που είναι πλέον το πιο κερδοφόρο επενδυτικό πεδίο και το πιο δραστικό κόλπο χειραγώγησης...
                ...χλευάζουν τους πιστούς με το «φιλί της αγάπης» και το «Άγιον Φως», γιατί θέλουν πελατεία στους διάφορους ψυχοθεραπευτές και γιατί η ουσιώδης πίστη στο «Άγιον Φως» κατεβάζει τον διακόπτη στις βιτρίνες της εμπορευματικής αλλοτρίωσης...
                ...ξελυσσάνε με το στεντόρειο συλλογικό «Χριστός Ανέστη», γιατί είναι το οριακό σημείο της ελεύθερης βούλησης όπου ένας Συνειδητοποιημένος Λαός εγκολπώνεται τον Δοτικό Θεό ως συμπαντική διακήρυξη της δικής του ριζικής άρνησης να πεθάνει σαν σύνηθες μόριο σκόνης που το άγουν και φέρουν στα νιτερέσα τους οι έμποροι και οι τύραννοι...
                ...«Καλή Ανάσταση», εν Χριστώ αδελφοί!......αυτός ο κοσμοτάφος, από μας θα το 'βρει!..."
                _____****_____

                ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ!....Καλή Άνοιξη παντοτινή στην αινιγματική ζωή μας....Άνοιξη σκίτσο παιδικό κι όχι "τέχνη" κι "επιστήμη" και πλαστογραφημένες αισθήσεις...
                Άνοιξη βαμμένη από τη θυσία Του, Άνοιξη στα μέτρα μας για να μην έχουμε άλλοθι και δικαιολογίες...
                πέρα από τη Θεολογία, την Ποίηση, την Κοινωνική Στράτευση... υπάρχει ο τρομερός Θείος Έρως...
                στα βαθιά του να πέσουμε, με χίλια Αμήν σωσίβια, περιμένοντας τη δωδεκάτη νυχτερινή...
                Θεός Ανασταίνεται κι όχι κάνα επιτήδειο σύμβολο!
                ....προσκυνάμε τρελαμένοι από Χαρά!....

                _____****_____

                ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ!...
                πάντα έτσι στα μέρη μας και στην καρδιά μας..."σ'ευλογημένη μέρα βγάζει το κακό", ναι, ναι, έχοντας πίστη και αγάπη και φιλότιμο και ομόνοια κοινοτική, ξεπερνάμε το Γολγοθά, σηκώνουμε κεφάλι στο φως...
                Αυτός, ο θανάτω θάνατον πατήσας, Αρχηγός και παντοτινός μας Ήλιος Ηλιάτορας!...
                Αμήν!...
                Νίκος Σταθόπουλος
                https://www.facebook.com/share/p/163TdQYpmw/

                Πηγή: https://proskynitis.blogspot.com/2025/04/blog-post_935.html
                Πες μας τί νιώθεις και... Δες κάτι ειδικά για σένα ΕΔΩ!
                Έχεις σημαντικές απορίες..; Βρες απάντηση ΕΔΩ!
                Χαλάρωσε με μια Χριστιανική Ταινία ΕΔΩ!
              • Συνέχεια Άρθρου ▼
                Εγώ είμαι η Ανάσταση και η Ζωή (Αγ. Ιουστίνος Πόποβιτς)





                Εάν υπάρχει μιά αλήθεια στην οποία θα μπορούσαν νά συνοψισθούν όλες οι ευαγγελικές αλήθειες, η αλήθεια αυτή θα ήταν η ανάσταση τού Χριστού. Και ακόμη, εάν υπάρχει μιά πραγματικότητα στην οποία θα μπορούσαν νά συνοψισθούν όλες οι καινοδιαθηκικές πραγματικότητες, η πραγματικότητα αυτή θά ήταν η ανάσταση του Χριστού. Μόνο στην ανάσταση του Χριστού εξηγούνται όλα τά θαύματά Του, όλες οι αλήθειές Του, όλα τα λόγια Του, όλα τα γεγονότα της Καινής Διαθήκης.

                Μέχρι την ανάστασή Του ο Κύριος δίδασκε για την αιώνια ζωή, αλλά με την ανάστασή Του έδειξε ότι ο Ίδιος όντως είναι η αιώνια ζωή. Μέχρι την ανάστασή Του δίδασκε για την ανάσταση των νεκρών, αλλά με την ανάστασή Του έδειξε ότι ο Ίδιος είναι πράγματι η ανάσταση των νεκρών. Μέχρι την ανάστασή Του δίδασκε ότι η πίστη σ’ Αυτόν μεταφέρει εκ του θανάτου εις την ζωήν, αλλά μέ τήν ανάστασή Του έδειξε ότι ο Ίδιος νίκησε το θάνατο και έτσι εξασφάλισε στούς θανατωμένους ανθρώπους τη μετάβαση εκ του θανάτου στην ανάσταση.

                Μέ την αμαρτία ο άνθρωπος έγινε θνητός καί πεπερασμένος· με την ανάσταση του Θεανθρώπου γίνεται αθάνατος και αιώνιος. Σ’ αυτό δέ ακριβώς έγκειται η δύναμη και το κράτος και η παντοδυναμία της του Χριστού αναστάσεως. Καί για αυτό χωρίς την ανάσταση του Χριστού δεν θα υπήρχε κάν ο Χριστιανισμός. Μεταξύ των θαυμάτων η ανάσταση του Κυρίου είναι τό μεγαλύτερο θαύμα. Όλα τα άλλα θαύματα πηγάζουν από αυτό και συνοψίζονται σ’ αυτό. Απ’ αυτό πηγάζουν η πίστη και η αγάπη και η ελπίδα και η προσευχή και η θεοσέβεια. Αυτό είναι εκείνο το οποίο καμία άλλη θρησκεία δεν έχει· αυτό είναι εκείνο τό οποίο ανυψώνει τον Κύριο υπεράνω όλων των ανθρώπων και των θεών. Αυτό είναι εκείνο τό οποίο κατά τρόπο μοναδικό και αναμφισβήτητο δείχνει και αποδεικνύει ότι ο Ιησούς Χριστός είναι ο μόνος αληθινός Θεός και Κύριος σέ όλους τους ορατούς και αόρατους κόσμους.

                Τό ότι ο άνθρωπος πιστεύει αληθινά στον Αναστάντα Κύριο το αποδεικνύει με το να αγωνίζεται κατά της αμαρτίας και των παθών και εάν μέν αγωνίζεται, πρέπει να γνωρίζει ότι αγωνίζεται για την αθανασία και την αιώνια ζωή. Εάν όμως δεν αγωνίζεται, τότε μάταιη η πίστη του! Διότι, εάν η πίστη του ανθρώπου δέν είναι αγώνας για την αθανασία και την αιωνιότητα, τότε τι είναι; Εάν με τήν πίστη στο Χριστό δεν φθάνει κανείς στην αθανασία και την επί του θανάτου νίκη, τότε πρός τι η πίστη μας; Εάν ο Χριστός δεν αναστήθηκε, τούτο σημαίνει ότι η αμαρτία και ο θάνατος δεν έχουν νικηθεί. Εάν δε δέν έχουν αυτά τα δύο νικηθεί, τότε γιατί να πιστεύει κανείς στο Χριστό; Εκείνος όμως ο οποίος με την πίστη στον Αναστάντα Χριστό αγωνίζεται εναντίον κάθε αμαρτίας του, αυτός ενισχύει σιγά - σιγά μέσα του την αίσθηση ότι ο Κύριος πραγματικά αναστήθηκε, άμβλυνε το κέντρο του θανάτου, νίκησε το θάνατο σε όλα τα μέτωπα της μάχης.

                Χωρίς την ανάσταση δεν υπάρχει ούτε στον ουρανό ούτε κάτω από τον ουρανό τίποτε πιό παράλογο από τον κόσμο αυτό ούτε μεγαλύτερη απελπισία από τη ζωή αυτή, δίχως αθανασία. Σ’ όλους τους κόσμους δεν υπάρχει περισσότερο δυστυχισμένη ύπαρξη από τον άνθρωπο, που δεν πιστεύει στην ανάσταση τών νεκρών. Γι’ αυτό, για την ανθρώπινη ύπαρξη, ο Αναστημένος Κύριος είναι τά «πάντα εν πάσιν» σ’ όλους τους κόσμους: ό,τι το Ωραίο, το Καλό, το Αληθινό, τό Προσφιλές, το Χαρμόσυνο, το Θείο, το Σοφό, το Αιώνιο. Αυτός είναι όλη η Αγάπη μας, όλη η Αλήθειά μας, όλη η Χαρά μας, όλο το Αγαθό μας, όλη η Ζωή μας, η Αιωνία Ζωή σε όλες τις αιωνιότητες και απεραντοσύνες.

                (Πηγή: agiazoni.gr)

                alopsis.gr 


                Πηγή: https://akrovolistishellas.blogspot.com/2025/04/blog-post_44.html
                Πες μας τί νιώθεις και... Δες κάτι ειδικά για σένα ΕΔΩ!
                Έχεις σημαντικές απορίες..; Βρες απάντηση ΕΔΩ!
                Χαλάρωσε με μια Χριστιανική Ταινία ΕΔΩ!
              • Συνέχεια Άρθρου ▼
                Έχουνε πιάσει τα πόστα, στα Υπουργεία, στις Ακαδημίες, στα Πανεπιστήμια και στ’ άλλα εκπαιδευτήρια, στα Ωδεία, στα Θέατρα, στις εφημερίδες, στις εκκλησιές, στο ραδιοφωνικό σταθμό





                «Κατά δυστυχία, πολλοί απ’ αυτούς τους ελαφρό­μυαλους, αλαφρόκαρδους και κούφιους «νεωτεριστάς» (όπως θέλουν να λέγουνται), έχουνε πιάσει τα πόστα, στα Υπουργεία, στις Ακαδημίες, στα Πανεπιστήμια και στ’ άλλα εκπαιδευτήρια, στα Ωδεία, στα Θέατρα, στις εφημερίδες, στις εκκλησιές,   στο ραδιοφωνικό σταθμό, κι από κει κάνουνε το κακό που κάνουνε ταμπουρωμένοι, με κάθε ευκολία, ενώ εμείς οι δυστυχείς πολεμάμε στ’ ανοιχτά, μοναχοί, χωρίς καμμιά υπο­στήριξη, χωρίς τα άρματα και τις τάμπιες που έχουνε αυτοί.

                Κοντά σ’ αυτό, εκείνοι έχουνε κάποια λαοπλάνα συνθήματα που τραβάνε τον κόσμο, όπως είναι:
                «ο πολιτισμός, η πρόοδος, η εξέλιξις, ο μοντερνισμός», και τα μασάνε μέρα - νύχτα στο στόμα τους σαν μαστίχι, ενώ εμείς είμαστε γι’ αυτούς «καθυστερημένοι», «έξω από το ρεύμα της εποχής», δηλαδή ό,τι δεν τρα­βά τη συμπάθεια του πολλού κόσμου. Ενώ, λοιπόν, οι «μοντερνιστές» είναι, κούφιοι κι ανόητοι, χωρίς κανένα βαθύ αίσθημα ή σοβαρόν στοχασμό, ωστόσο μ’ αυτά τα εύκολα εργαλεία της δημαγωγίας πλανούν τον κό­σμο, προ πάντων όσοι απ’ αυτούς έχουνε κάποιο δημό­σιο αξίωμα.

                Και μ’ όλα ταύτα, εμείς, όχι μοναχά βαστάμε γερά και σταματούμε το γκρέμισμα, αλλά χτίζουμε σε στε­ρεά θεμέλια, απάνω στα χαλάσματα που έχει σωριά­σει η τυφλή μανία τους, και κάθε μέρα κερδίζουμε ψυ­χές που φωτίζουνται, κι απορούνε κ’ οι ίδιες σε τι πλάνη και σε τι ψευτιά βρισκόντανε πριν.

                Και μάλιστα ανάμεσα στους νέους, στον σπόρο που βλασταίνει».

                Απόσπασμα:

                (Πηγή: «Ευλογημένο καταφύγιο», Εκδ. ΑΚΡΙΤΑΣ)

                alopsis.gr


                Πηγή: https://akrovolistishellas.blogspot.com/2025/04/blog-post_59.html
                Πες μας τί νιώθεις και... Δες κάτι ειδικά για σένα ΕΔΩ!
                Έχεις σημαντικές απορίες..; Βρες απάντηση ΕΔΩ!
                Χαλάρωσε με μια Χριστιανική Ταινία ΕΔΩ!
              • Συνέχεια Άρθρου ▼
                Από το αρχαίο ελληνικό πνεύμα στην Ορθόδοξη Χριστιανική πίστη: Αλήθειες και μύθοι!
                Κατά τις τελευταίες δεκαετίες εκδηλώνεται κινητικότητα μεταξύ κάποιων κύκλων για επάνοδο στη λατρεία των αρχαίων προγόνων μας. Κατά τους αρχαιολάτρες ή νεοειδωλολάτρες καλούμενους, η χριστιανική πίστη στραγγάλισε το αρχαίο ελληνικό πνεύμα! Και είναι αυτή, κατά τους ιδίους, ξένη προς τον ελληνικό λαό, τη φιλοσοφία του, τις ιδέες του και τον τρόπο βιωτής του. Οι υποστηρίζοντες αυτές τις απόψεις κάνουν συνάξεις στον Όλυμπο και σε άλλες τοποθεσίες, όπου υπήρχαν ιερά των προγόνων μας, και επιχειρούν την ανασύσταση της αρχαίας λατρείας διεκδικώντας μάλιστα από το κράτος την παραχώρηση ιερών, τα οποία ανήκουν σήμερα στην αρχαιολογική υπηρεσία. Είναι ελεύθεροι να συνέρχονται, να τελούν τις τελετές τους και να επιτίθενται κάποιοι από αυτούς στο διαδίκτυο με λυσσώδη μανία κατά της χριστιανικής πίστης. Χαρακτηριστική είναι η χρήση της λέξης «κτήνος» για τον Ιησού Χριστό. Την κίνηση στηρίζουν με την παρουσία τους πρόσωπα του πολιτικού κόσμου και ξένοι παράγοντες. Πρεσβευτής των ΗΠΑ απεικονίζεται να ανάβει βωμό στην έναρξη ειδωλολατρικής τελετής! Καίριο είναι το ερώτημα: Άραγε πιστεύουν αυτοί στο δωδεκάθεο και την όλη μυθολογία των αρχαίων προγόνων μας ή μήπως, εμπλεκόμενοι (ασφαλώς όχι όλοι) σε σκοτεινές μυστικές οργανώσεις σκοπό έχουν να πλήξουν την πίστη του λαού μας; Οι ΗΠΑ στηρίζουν ανά την υφήλιο όλες τις παραθρησκευτικές σέχτες, αλλά και τις παρελάσεις των ομοφυλοφίλων. Γιατί άραγε; Από άγνοια ή με βάση οργανωμένο σχέδιο διάλυσης των κοινωνιών των λαών, καθώς οι κυβερνήσεις τους όπως και εκείνες των άλλων χωρών, βρίσκονται στην υπηρεσία σκοτεινών δυνάμεων; Προσωπικά πιστεύω ότι πέρα από κάποιους αφελείς και επιπόλαιους, οι πρωτεργάτες αποκλειστικό στόχο έχουν να πλήξουν την Εκκλησία. Δεν ενδιαφέρονται για την Αφροδίτη, αλλά για τις λάγνες ιερόδουλες, ούτε για τον Διόνυσο, αλλά για την οινοφλυγία, ούτε για τον Δία, αλλά για τη μοιχεία, ούτε για τον Ερμή, αλλά για την αύξηση των κερδών με χρήση παντοίων μεθόδων.
                Πώς υποχώρησε η αρχαία λατρεία, την οποία κάποιοι φαίνεται να αναπολούν; Γνωστός είναι ο θρύλος περί του λόγου της Πυθίας: «Είπατε τώ βασιλεί, χαμαί πέσε δαίδαλος αυλά, ουκέτι Φοίβος έχει καλύβην, ου μάντιδα δάφνην, ου παγάν λαλέουσαν, απέσβετο και λάλον ύδωρ». Αυτός διεγείρει τη μανία των αρχαιολατρών για ιστορική χάλκευση. Υπάρχει όμως πληθώρα στοιχείων, τα οποία αποδεικνύουν ότι η αρχαία λατρεία είχε καταρρεύσει πολύ πριν ο Ιουλιανός, αυτός είναι ο βασιλιάς, επιχειρήσει να την αναστήσει δια της βίας. Το μαρτυρούν όλοι οι σπουδαίοι στοχαστές της αρχαιότητας, οι οποίοι από αιώνες είχαν αποστασιοποιηθεί από τις λαϊκές δοξασίες. Ο Θαλής ήδη κατά τον 6ο αιώνα μίλησε για Θεό δημιουργό του κόσμου. Την ίδια εποχή ο Ηράκλειτος αμφισβήτησε καίρια τις λαϊκές δοξασίες. Κατά την κλασική αρχαιότητα ο θαυμαστός και συνεπέστατος προς τις απόψεις του Σωκράτης μίλησε για έναν θεό. Τέλος οι αναγνωρισμένοι παγκοσμίως ως κορυφαίοι φιλόσοφοι, Πλάτων και Αριστοτέλης, έγραψαν ο πρώτος για το όντως ον και ο δεύτερος για το πρώτον κινούν ακίνητον. Αυτές οι ιστορικές αλήθειες θεωρούνται αποκρουστικές σήμερα από κάποιους, οι οποίοι φαίνεται να θρηνούν για τον αφανισμό του αρχαίου ελληνικού πνεύματος με την επικράτηση της νέας πίστης, που ενοχοποιούν ως υπαίτια. Άμοιροι μελέτης αγνοούν τα γραφόμενα από τον Πλούταρχο (Α΄ αιώνας μ.Χ.) και από τον περιηγητή Παυσανία (Β΄ αιώνας μ.Χ.) για απαξίωση των μαντείων και την ερήμωση πολλών ιερών, επειδή η αρχαία λατρεία είχε εγκαταλειφθεί από πολλούς πριν από την επικράτηση του χριστιανισμού στη ρωμαϊκή αυτοκρατορία. Αγνοούν τους πίθους με κάνναβη, που βρέθηκαν σε μαντεία, την οποία κάποιοι οραματίζονται να επανεισαγάγουν στην κοινωνία μας για «θεραπευτικούς» σκοπούς! Αδιαφορούν όχι μόνο για τις άγνωστες στους πολλούς διώξεις από μέρους του ιερατείου των ειδώλων επιφανών διανοητών της αρχαιότητας, αλλά ακόμη και για την πολύ γνωστή καταδίκη σε θάνατο του Σωκράτη με την κατηγορία ότι «καινά δαιμόνια εισάγει και τους νέους διαφθείρει»!
                Η νέα πίστη δεν επεβλήθη στους προγόνους μας με τη βία από κάποιους εισβολείς. Βέβαια κάποιοι δυτικόπληκτοι Νεοέλληνες έγραψαν χωρίς αιδώ ότι κατακτηθήκαμε από τους Βυζαντινούς! Ένας από τους μαθητές του Χριστού, ο Απόστολος Ανδρέας, έφθασε στα χώματά μας για να υποστεί τον μαρτυρικό θάνατο δια σταυρού. Ένας άλλος, ο Ευαγγελιστής Ιωάννης, σύρθηκε εδώ εξόριστος από την εν πολλοίς εξελληνισμένη Μικρά Ασία. Και εκεί στο μεγάλο ανατολικό τμήμα της, στην Καππαδοκία, την αγιοτόκο με τους πολλούς μάρτυρες, έλαμψαν οι Καππαδόκες Πατέρες της Εκκλησίας, οι οποίοι μελέτησαν μαζί με άλλους, όπως τους αγίους Ιωάννη τον Χρυσόστομο και τον μέγα Αθανάσιο, τα συγγράμματα των αρχαίων προγόνων μας και τα θεώρησαν κληρονομιά τους! Γι’ αυτό και αργότερα μοναχοί κόπιασαν αντιγράφονταν επί έτη χειρόγραφα αρχαίων κειμένων όχι μόνο εκκλησιαστικών.
                Χάρη στη νέα πίστη ο ελληνισμός χωρίς εξεγέρσεις και αιματοκυλίσματα έγινε κύριος του σκήπτρου της ρωμαϊκής αυτοκρατορίας, της οποίας οι άσπονδοι εχθροί μας το όνομα παραχάραξαν και είναι αυτή γνωστή ως βυζαντινή. Όμως ο υπόδουλος Έλληνας αυτοπροσδιοριζόταν ως Ρωμηός κατά τη μακραίωνη δουλεία υπό τον Οθωμανό κατακτητή. Αφρίζουν κάποιοι υπερΈλληνες στο άκουσμα του όρου. Και όλοι οι «προοδευτικοί», υποταγμένοι άνευ όρων στα δυτικά ιδεολογήματα, με το αζημίωτο βέβαια, καταντούν να αρνούνται την ελληνική εθνική ταυτότητα στους σκλαβωμένους προγόνους μας, όταν δηλώνει αυτή απερίφραστα ο αυτοκράτορας και άγιος Ιωάννης Βατάτζης ήδη στην αρχή του 13ου αιώνα. Αυτός ο Ρωμηός ή Γραικός ή Έλληνας αντιστάθηκε στη βία του κατακτητή επί αιώνες χάρη στην πίστη του. Βέβαια έφαγε και το θεριό, ο κατακτητής. Όσοι εξισλαμίστηκαν, είτε για οικονομικά οφέλη είτε μη αντέχοντας στην καταπίεση, αποκόπηκαν οριστικά από τον ελληνικό εθνικό κορμό. Το 1821 πολέμησαν στο πλευρό των κατακτητών. Και οι καθολικοί των νησιών μας, κατ’ εντολή του Πάπα, έμειναν αμέτοχοι στον αγώνα.
                Αν σήμερα θεωρούμε ότι η πατροπαράδοτη, των δύο χιλιετιών, πίστη δεν είναι η πιο πατροπαράδοτη, ας την εγκαταλείψουμε αλλά ας είμαστε τίμιοι με τον εαυτό μας: Δεν μας συγκινούν οι αρχαίοι σοφοί, εμείς από τα πάθη της Αφροδίτης και του Διονύσου εμφορούμαστε. Και καθώς χωρίς θεό όλα επιτρέπονται καταντήσαμε πρακτικοί υλιστές με επικάλυμμα κάποια ιδεολογία ή ψευδή λατρεία. Όλοι; Ασφαλώς όχι. Είναι πολλοί ακόμη, οι οποίοι, παρά τις ανθρώπινες αδυναμίες, παραμένουν πιστοί. Και επειδή σ’ αυτόν τον έρμο τόπο γεννήθηκε η δημοκρατία, μήπως είναι καλό για τόσο σοβαρά ζητήματα να αποφαίνεται με δημοψήφισμα ο λαός, αντί να αποφασίζουν οι 300 των παντοίων διαπλοκών; Τα γεγονότα βοούν. Πάντως καλό είναι να έχουν κατά νου οι με πάθος πολεμούντες την ορθόδοξη πίστη, ότι οι άνθρωποι δεν μπορούν να ζήσουν χωρίς θρησκευτική πίστη. Το κατέθεσε αυτό πριν από δύο χιλιετίες ο Πλούταρχος. Ας αναλογιστούν μήπως ετοιμάζουν το έδαφος, ώστε οι εγγονοί τους να δεχθούν την περιτομή και οι εγγονές τους να φορέσουν φερετζέ.
                Πηγή: Γράφει ο Απόστολος Παπαδημητρίου «ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗΣ» antibaro.gr
              • Συνέχεια Άρθρου ▼
                Υπάρχει τρόπος να αντιμετωπίσω την δύσκολη εφηβεία;
                Η ανατροφή των παιδιών ίσως είναι ένα από τα δυσκολότερα πράγματα που ο γονέας καλείται να αντιμετωπίσει στην ζωή του. Η δε ανατροφή σύμφωνα με τα χριστιανικά πρότυπα είναι ακόμη πιο δύσκολη στην τύρβη της σύγχρονης κοινωνίας που ζούμε. Τα ερεθίσματα που αποπροσανατολίζουν τα παιδιά μας είναι ποικίλα και δύσκολα μπορούμε να τα προστατέψουμε από αυτά. Παρά ταύτα η Σύναξη Νέων Παλαιοχωρίου έχει επιμεληθεί την ιστοσελίδα της «Ορθοδοξία & Παιδί» όπου υπάρχει άφθονο υλικό για την ενασχόληση των παιδιών μας, εάν είναι σε ηλικία που ενδείκνυται.
                Συγκεκριμένα, έχουμε συλλέξει τραγούδια, κινούμενα σχέδια, διαδραστικά παιχνίδια, υλικό για κατήχηση και άλλα. Αλλά πιο σημαντικό είναι ότι έχουμε αναρτήσει άρθρα που αφορούν στην διαπαιδαγώγηση και που δίνουν λύσεις σε προβλήματα της καθημερινότητας. Εάν λοιπόν έχετε οποιοδήποτε πρόβλημα ή απορία για το πώς να μεγαλώσετε τα παιδιά σας, μπορείτε να βρείτε λύσεις ΕΔΩ !
              • Συνέχεια Άρθρου ▼
                Αν νιώθεις ότι δεν ξέρεις τι σου συμβαίνει…
                Πολλές φορές νιώθουμε πράγματα που δεν μπορούμε να εξηγήσουμε. Που μας απασχολούν και φοβόμαστε να τα συζητήσουμε και να τα εξωτερικεύσουμε.
                Η Σύναξη Νέων Παλαιοχωρίου έχει φτιάξει ειδικά για σένα την "Πλατφόρμα Συναισθημάτων" όπου γράφεις μονολεκτικά ότι νιώθεις και μπορείς να διαβάσεις τί έχουν να σου πουν οι πατέρες της εκκλησίας, και πώς μπορείς να βρεις λύση στο πρόβλημά σου!

                Δεν χάνεις τίποτε να δοκιμάσεις εδώ…
              • Συνέχεια Άρθρου ▼
                Πώς θα μπορέσουμε να ζήσουμε την χαρά της Αναστάσεως;

                Αγίου Παΐσιου

                – Γέροντα, πως θα μπορέσουμε να ζήσουμε την χαρά της Αναστάσεως; 

                – Να καλλιεργήσουμε το χαροποιόν πένθος, για να έρθει η πραγματική χαρά. 


                Αν ζήσουμε με ευλάβεια και κατάνυξη την Μεγάλη Εβδομάδα, θα ζήσουμε με πνευματική αγαλλίαση και θεία ευφροσύνη την Αγία Ανάσταση. 

                – Είναι, γέροντα, φυσικό να μην νιώθω πολλή χαρά το βράδυ της Αναστάσεως; 

                – Ναι, είναι φυσικό. 

                Επειδή το συναίσθημα της λύπης είναι μεγαλύτερο από το συναίσθημα της χαράς, δεν μπορούμε σε μια μέρα να ξεπεράσουμε αυτή την ψυχική κατάσταση. 

                Σιγά-σιγά όμως, κατά τη Διακαινήσιμο Εβδομάδα, που είναι σαν μία ημέρα πασχαλινή, φεύγει ο πόνος της Μ. Εβδομάδας και η ψυχή γεμίζει από την αναστάσιμη χαρά. 

                – Γιατί, Γέροντα, σε μερικά μοναστήρια κάνουν λιτανεία κατά την δεύτερη ή Τρίτη ημέρα του Πάσχα; 

                – Για να σκορπίσουν την πασχαλινή χαρά. 

                Την Διακαινήσιμο Εβδομάδα χτυπούν όλα μαζί- καμπάνες σήμαντρα, και η καρδιά χτυπά δυνατά ζώντας το « Αναστάσεως ημέρα…». 

                Εύχομαι να χαίρεστε πάντοτε 
                με αγαλλίαση πνευματική, 
                με συνεχή πνευματική χαρά, 
                με εσωτερική γλυκειά αναστάτωση. 

                 ΑΓΙΟΣ ΠΑΙΣΙΟΣ 
                Από το βιβλίο Λόγοι Γ. Παΐσιου, τόμος ΣΤ, σ. 203-204. 



                Πηγή: https://panagia-ierosolymitissa.blogspot.com/2017/04/blog-post_93.html
                Πες μας τί νιώθεις και... Δες κάτι ειδικά για σένα ΕΔΩ!
                Έχεις σημαντικές απορίες..; Βρες απάντηση ΕΔΩ!
                Χαλάρωσε με μια Χριστιανική Ταινία ΕΔΩ!
              • Συνέχεια Άρθρου ▼
                ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ ! ΑΛΗΘΩΣ ΑΝΕΣΤΗ !
                 Χριστός ανέστη εκ νεκρών, θανάτω θάνατον πατήσας και τοίς εν τοίς μνήμασι ζωήν χαρισάμενος. “ΑΝΑΣΤΗΤΩ ο Θεός, και διασκορπισθήτωσαν οι εχθροί αυτού, καί φυγέτωσαν από προσώπου αυτού οι μισούντες αυτόν.Ως εκλείπει καπνός, εκλιπέτωσαν· ως τήκεται κηρός από προσώπου πυρός, ούτως απολούνται  οι αμαρτωλοί από προσώπου του Θεού.” (Ψαλμ.67)
                «Ζεί Κύριος ο Θεός ημών, ο Θεός των Δυνάμεων.» 
                ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ - ΑΛΗΘΩΣ ΑΝΕΣΤΗ 



                Πηγή: https://panagia-ierosolymitissa.blogspot.com/2019/04/blog-post_64.html
                Πες μας τί νιώθεις και... Δες κάτι ειδικά για σένα ΕΔΩ!
                Έχεις σημαντικές απορίες..; Βρες απάντηση ΕΔΩ!
                Χαλάρωσε με μια Χριστιανική Ταινία ΕΔΩ!

                Δεν υπάρχει δυνατότητα να διαβάσετε παλαιότερες αναρτήσεις - Αλλά δείτε ένα "τυχαίο" άρθρο ΕΔΩ!