Τι κάνουμε μία ημέρα πριν την Θεία Κοινωνία - Γ' μέρος


Ανάγνωση σε 3.8 λεπτά
Αναγνώσεις: 1219 |


Η αντιγραφή και αποθήκευση έχει καταχωρηθεί επιτυχώς!

Σας ενημερώνουμε ότι ο παρόν ιστότοπος χρησιμοποιεί λογισμικό διασφάλισης πνευματικών δικαιωμάτων.

Έχετε αντιγράψει το άρθρο στα αγαπημένα στις:

Σας ενημερώνουμε ότι ο παρόν ιστότοπος χρησιμοποιεί λογισμικό διασφάλισης πνευματικών δικαιωμάτων.
"Ιδού, βαδίζω πρός θείαν κοινωνίαν..."
Συνεχίζοντας να μελετούμε το θέμα της προσέλευσής μας στο Μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας [...] τώρα θα ασχοληθούμε ειδικότερα με την προετοιμασία μας κατά την τελευταία ημέρα.

Όσο σπουδαία είναι η προετοιμασία των προηγουμένων ημερών, άλλο τόσο είναι του τελευταίου εικοσιτετραώρου. Αν μιλήσουμε γενικά, αυτό που πρέπει να επισημάνουμε είναι ο αγώνας για εντονότερη φύλαξη των αισθήσεών μας και του νοός. Επειδή οι πέντε αισθήσεις μας και το μυαλό μας είναι τα κύρια παράθυρα από τα οποία εισέρχεται η αμαρτία στον άνθρωπο, αυτά είναι ανάγκη να τα περιφρουρήσουμε εντονότερα την τελευταία ημέρα, ούτως ώστε να μην λερώσουμε την ψυχή μας λίγο πρίν την Θεία Κοινωνία.

Επίσης, ο πνευματικός αγώνας την τελευταία ημέρα γίνεται εντονότερος και κυρίως από το απόγευμα και μετά προσπαθούμε το μόνο που έχουμε στο μυαλό μας να είναι η αυριανή Θεία Μετάληψη. Σ’ αυτό βοηθάει πολύ το κλείσιμό μας στο «ταμιείον» μας. Τι σημαίνει αυτό; Σημαίνει ότι το βράδυ πρό της Θείας Κοινωνίας θα «κλειστούμε» οικειοθελώς σε ένα ήσυχο μέρος του σπιτιού μας και εκεί θα ασχοληθούμε με την περισυλλογή και την προσευχή.

Είναι πάρα πολύ σημαντικό τό βράδυ πρό της Θείας Κοινωνίας να μην έχουμε περισπασμούς, έγνοιες, αλλότριες παραστάσεις και σ’ αυτό βοηθάει πολύ το να μη βγούμε καθόλου από το σπίτι μας. Ο περισπασμός μιάς βραδινής εξόδου, ακόμη και για κάτι πνευματικό, όπως για παράδειγμα για μία ομιλία, δεν βοηθάει καθόλου στην περισυλλογή που πρέπει να επιτύχουμε εκείνο το βράδυ. Οι έξοδοί μας, ακόμη και για πνευματικό θέμα, είναι για άλλες ώρες.

Τό βράδυ λοιπόν πρό της Θείας Κοινωνίας, θα κλειστούμε στο «ταμιείον» μας και εκεί θα δούμε τον εαυτό μας. Αυτό είναι το πιό σημαντικό απ’ όλα. Τι σημαίνει θα δούμε τον εαυτό μας; Θα κλειστούμε και θα ασχοληθούμε με τα παρακάτω:
  • Πρώτα απ’ όλα θα ανάψουμε το θυμιατό μας να θυμιάσουμε και στην συνέχεια θα πάρουμε το προσευχητάριό μας και θα διαβάσουμε το Απόδειπνο και την Θεία Μετάληψη. Το Απόδειπνο είναι η βραδινή προσευχή που κάνει κάθε πιστός καθημερινά στο σπίτι του και η Θεία Μετάληψη είναι η ακολουθία – προσευχή που διαβάζει ο πιστός κάθε φορά που πρόκειται να κοινωνήσει. Η ακολουθία της Θείας Μεταλήψεως, έτσι όπως είναι στα προσευχητάρια, χωρίζεται σε τρία μέρη. Το πρώτο αναγιγνώσκεται το βράδυ μαζί με την ακολουθία του Αποδείπνου. Το δεύτερο, το πρωί της ημέρας που θα κοινωνήσει ο πιστός. Και το τρίτο, την ώρα που βαδίζει «πρός θείαν κοινωνίαν». Στην πράξη όμως είναι πιό εύκολο, και αυτό συνηθίζεται, να αναγιγνώσκονται όλα α­ποβραδίς.
  • Στήν συνέχεια, θα ανοίξουμε να διαβάσουμε κάποιο πνευματικό ανάγνωσμα, ώστε το μυαλό μας να παραμείνει στα πνευματικά, διότι ο πονηρός πολεμάει πολύ τον πιστό που πρόκειται να κοινωνήσει.
  • Η προσευχή και η μελέτη θα μας βοηθήσει πολύ στο να κατανυγεί η ψυχή μας, να συναισθανθούμε την αμαρτωλότητα και την αναξιότητά μας, όπως επίσης και την άπειρη αγαθότητα και αγάπη του Θεού. Δέν θα πέσουμε όμως στο λάθος να σκεφτόμαστε συγκεκριμένες αμαρτίες που κάναμε. Αυτό θα το σκεφτούμε τις προηγούμενες ημέρες, ώστε να τις εξομολογηθούμε. Εκείνο το βράδυ θα σκεφτόμαστε μόνο γενικά ότι είμαστε αμαρτωλοί και ανάξιοι και όχι ειδικά τι έχουμε κάνει, διότι πολλοί, λόγω υπερευαισθησίας, σκέφτονται μέχρι τελευταίας στιγμής τις αμαρτίες τους και αυτό τους κάνει να μην κοινωνούν τελικά. Το σωστό είναι, όλα αυτά να τα εξετάσουμε τις προηγούμενες ημέρες, να εξομολογηθούμε καί, εάν έχουμε την ευλογία του Πνευματικού μας, νά κοινωνήσουμε, χωρίς άλλες σκέψεις.
  • Προσπαθούμε, επίσης, να μην ασχοληθούμε καθόλου με τις βιοτικές μέριμνες, με τα προβλήματα και τις υποθέσεις, που έρ­χονται εκείνη την ώρα στο μυαλό μας. Υπάρχουν πολλές άλλες ώρες που θα τα σκεφτούμε όλα αυτά. Έτσι θα καταφέρουμε να ηρεμήσει το πνεύμα μας και να ασχολείται μόνο με την χαρά που φέρνουν οι πνευματικές ενασχολήσεις.
  • Ασφαλώς, δεν ανοίγουμε την τηλεόραση να δούμε κάποια εκπομπή, ούτε βέβαια και ειδήσεις, αλλά ούτε και συζητούμε τα νέα ή άλλα άσχετα θέματα με τους οικείους μας.
  • Εκτός από ψυχική προετοιμασία, θα κάνουμε και σωματική. Σαφώς το βράδυ εκείνο θα νηστέψουμε αυστηρά (αλάδωτο) και το φαγητό μας θα είναι λιτό και απέριττο. Επίσης, όπως φροντίσαμε να καθαρίσουμε την ψυχή μας, θα φροντίσουμε να καθαρίσουμε και το σώμα μας. Θα πλυθούμε αποβραδίς, θα πλύνουμε και το στόμα μας και θα ετοιμάσουμε και καθαρά ρούχα για να φορέσουμε στην αυριανή Θεία Λειτουργία. Δεν είναι μικρότερης αξίας η σωματική προετοιμασία, όπως ίσως νομίζουν πολλοί, αλλά ισάξια με την πνευματική.
  • Πολύ σημαντικό επίσης είναι, λίγο πρίν κοιμηθούμε, νά συγχωρεθούμε μέ τους οι­κείους μας, δίνοντας και λαμβάνοντας συγχώρεση. Εννοείται ότι με τους άλλους ανθρώπους, αν είχαμε κάτι, έπρεπε να συγχωρεθούμε τις προηγούμενες ημέρες. Το λέει πολύ καθαρά ο Κύριός μας στην επί του Όρους ομιλία, ότι δεν μπορεί κάποιος να κοινωνήσει, εάν πρώτα δεν έχει συμφιλιωθεί με τον συνάνθρωπό του: « Εάν ούν προσφέρης το δώρόν σου επί το θυσιαστήριον κακεί μνησθής ότι ο αδελφός σου έχει τι κατά σού, άφες εκεί το δώρόν σου έμπροσθεν του θυσιαστηρίου, και ύπαγε πρώτον διαλλάγηθι τώ αδελφώ σου, και τότε ελθών πρόσφερε το δώρόν σου» (Ματθ. ε΄ 23-24).
  • Τέλος, όταν πέσουμε να ξαπλώσουμε στο κρεβάτι μας, αφού κάνουμε τον σταυρό μας, προσπαθούμε να επαναλαμβάνουμε συνεχώς στο μυαλό μας την ευχή: «Κύριε Ιη­σού Χριστέ ελέησόν με». Είναι ο καλύτερος και ασφαλέστερος τρόπος για να έχουμε μία ήσυχη και ευλογημένη νύχτα.
Τέλος και τω Θεώ δόξα!

Συνεχίζεται ΕΔΩ...

Πηγή: Από το Μηνιαίον Ορθόδοξον Χριστιανικόν περιοδικόν «Αγία Λυδία», έτος 43ον, τεύχος 511, Οκτώβριος 2015
( Αναγνώσεις: 1219 )

Γίνετε συμμέτοχοι στην προσπάθειά μας!

Αποστείλετε προτεινόμενο υλικό στο ptheoxaris@yahoo.gr προς ωφέλεια των ψυχών όλων μας!

                      • Συνέχεια Άρθρου ▼
                        Γιατί επιμένεις από έναν άνθρωπο που δεν μπορεί να σε καταλάβει;
                        Mητροπολίτης Λεμεσού Αθανάσιος
                        Να καταλαβαίνουμε τους άλλους ανθρώπους. Έρχεται κάποιος και λέει:
                        «Δεν με καταλαβαίνει η γυναίκα μου.Δεν με καταλαβαίνει! «
                        Τι έλεγε ο γέροντας Παΐσιος;
                        «Βρε παιδάκι μου, λέει, είναι εύκολο το πρόβλημα.Εάν δεν σε καταλαβαίνει η γυναίκα σου, κατάλαβέ την εσύ.Κατάλαβέ την ότι δεν μπορεί να σε καταλαβει!»

                        Γιατί επιμένεις από έναν άνθρωπο που δεν μπορεί να σε καταλάβει;
                        Σαν να ζητάς από κάποιον άνθρωπο που έχει, ξέρω γω, ένα μέτρο σχοινί, να τυλίξει τρία μέτρα, ας πούμε, την κολώνα.
                        Μα αφού δεν έχει τοσο σχοινί, τι να σου κάνει; Ένα μέτρο διαθέτει..
                        Εκείνο το ένα μέτρο, εκείνο σου διαθέτει.Δεν μπορεί να σου διαθέσει τρία μέτρα..
                        Κατάλαβέ το κι εσύ, και μη ζητάς από τον άλλο άνθρωπο πράγματα που δεν μπορεί να τα κάνει.

                        Θα μου πεις, μα αν ήταν τέλεια η αγάπη του, θα μπορούσε!
                        Ε, ωραία, κι εσύ αν ήσουν τέλειος δεν θα ζητούσες αυτά τα πράγματα που ζητάς!
                        Γι’αυτό η αγάπη έχει μια δική της λογική η οποία, πάνω απ’όλα, σέβεται τον άλλο άνθρωπο.Και πάνω απ’όλα εκφράζεται, όχι όταν παίρνει αλλά όταν δίδει.
                        Έτσι εκφράζεται η αγάπη.Γι’ αυτό λέγεται και δόσιμο προς τον άλλο άνθρωπο.

                        πηγή

                        Πηγή: https://proskynitis.blogspot.com/2025/03/blog-post_893.html
                        Πες μας τί νιώθεις και... Δες κάτι ειδικά για σένα ΕΔΩ!
                        Έχεις σημαντικές απορίες..; Βρες απάντηση ΕΔΩ!
                        Χαλάρωσε με μια Χριστιανική Ταινία ΕΔΩ!
                      • Συνέχεια Άρθρου ▼
                        Η νίκη της πίστης!
                        Τού Αρχιμ. Νεκτάριου Πόκκια, Ηγούμενου της Ι. Μονής Θάρρι Ρόδου
                        Τόν τελευταίο καιρό με όλα αυτά που συμβαίνουν γύρω μας, πολλοί άνθρωποι έχουν χάσει του θάρρος και την ελπίδα τους. Σύν τοίς άλλοις, κλονίζεται συθέμελα και ηυ πίστη τους.
                        Ποιά πίστη όμως;
                        Ή επιφανειακή και επιδερμική.
                        Ή πίστη χωρίς ουσία και περιεχόμενο.
                        Ή πίστη που δεν στοιχίζει.
                        Ή πίστη που δεν είναι θυσιαστική.

                        Λέει ό Ευαγγελιστής Ιωάννης:
                        «Αύτη ή νίκη ή νικήσασα τον κόσμον, ή πίστις ημών», δίνοντας μία άλλη νέα διάσταση.
                        Τήν στρέφει στο χώρο του πνεύματος και έτσι ταυτίζει αυτά τα δύο μεγέθη. Κάνει την πίστη και την νίκη δύο όψεις του ιδίου νομίσματος.

                        Τό ερώτημα όμως που προβάλλει σύμφωνα με τον παραπάνω συλλογισμό είναι το εξής: Ποιόν κόσμο μπορεί να νικήσει η πίστη;
                        Εδώ δεν θα πρέπει να βιαστούμε να απαντήσουμε. Πρέπει πρώτα να καταλάβουμε τι σημαίνει κόσμος. Δεν εννοούμαι το πλήθος, τη μάζα, αλλά το βαρύ φορτίο το οποίο κάθε άνθρωπος κουβαλά. Και αυτό, πιό συγκεκριμένα, είναι οι αδυναμίες του, τα πάθη του, τα σφάλματά του, οι αμαρτίες του. Πρέπει, δηλαδή, πολύ απλά, να νικηθεί ο κόσμος της αμαρτίας, γιατί αυτός μπορεί να παρασύρει κάθε άνθρωπο και να τον απομακρύνει από την αγάπη του Θεού, οδηγώντας τον σε επικίνδυνες ατραπούς.

                        Αυτόματα προβάλλει και ένα άλλο ερώτημα: Με ποιο τρόπο μπορεί η πίστη να νικήσει τον κόσμο;
                        Μπορεί να νικήσει με τον Χριστό. Νικάει γιατί στηρίζεται στο Χριστό που είναι η οδός, η αλήθεια, και η ζωή. Όταν εμπιστευόμαστε τον Χριστό -αλήθεια τι ωραία η λέξη εμπιστοσύνη, που εμπεριέχει και την πίστη – δεν έχουμε να φοβηθούμε τίποτα. Ο Χριστός νίκησε ακόμη και τον θάνατο. Τι ψάλλουμε το Πάσχα στον νικητήριο παιάνα της Εκκλησίας μας; «Θανάτω θάνατον πατήσας».
                        Σήμερα, διερωτηθήκαμε πόσα χρήματα εν μέσω μάλιστα της οικονομικής κρίσης ξοδεύονται για εξοπλισμούς; 
                        Πόσοι επιστήμονες παγκοσμίως ξενυχτούν στα εργαστήρια τους για να ανακαλύψουν τι; Να ευτελίσουν την ανθρώπινη υπόσταση να την κάνουν πειραματόζωο και να έλθουν σε αντίθεση με την Εκκλησία και την δημιουργία του κόσμου από τον Θεό; Εδώ όμως γίνεται το μεγάλο λάθος. Όλοι ονειρεύονται τη νίκη. Θέλουν να γίνουν νικητές σε όλα τα επίπεδα. Αντί όμως να στηλιτεύσουν τον κόσμο της αμαρτίας, το κακό πνεύμα του κόσμου, δηλαδή πολύ απλά τα πάθη και τις αδυναμίες, χτυπούν βάναυσα τον άνθρωπο και τραυματίζουν την ανθρώπινη υπόσταση. Έτσι και όταν ακόμη φαινομενικά νικούν, η νίκη τους είναι πρόσκαιρη και εφήμερη, γιατί μεταφράζεται σε καταστροφή, σε θάνατο.
                        Η πραγματική νίκη είναι αλλού. Είναι στη σφαίρα της πίστεως. Ο άνθρωπος άλλωστε πλάσθηκε για να ζει σε κοινωνία με τον Θεό. Αν το σώμα μπορεί να ζήσει χωρίς οξυγόνο, άλλο τόσο μπορεί και η ψυχή να ζήσει χωρίς την πίστη στο Θεό. 
                        Η πίστη είναι το οξυγόνο της ψυχής. Η πίστη είναι η σύνδεση με τον Θεό. Η πίστη δείχνει ένα ισορροπημένο άνθρωπο. Με την πίστη όλοι μπορούμε να νικήσουμε. Αρκεί όμως να την ζούμε στην καθημερινότητα μας πρακτικά και όχι θεωρητικά. Η πίστη τροφοδοτεί και την ελπίδα μας. Η πίστη μας κάνει λέοντες πυρ πνέοντες. Και έτσι επαληθεύουμε τον νεοέλληνα ποιητή Ιωάννη Πολέμη, που έγραψε κάποτε: «Μη φοβηθείς αυτόν που εστήριξε την πίστη επάνω στην ελπίδα. Τον είδα στη ζωή να μάχεται, μα πάντα ανίκητο τον είδα».
                         Η πίστη, επομένως, ως έκφραση αυτοθέλητης και εκούσιας ορθοπραξίας και, ως συνάμα, εκπεφρασμένη στην πράξη πνευματικότητα, χωρίς υπερβολή, δύναται να μεταμορφώσει τον άνθρωπο και να αλλοιώσει θετικά και «μεταμορφωτικά» ολόκληρο τον κόσμο. Αυτό, άλλωστε, τονίζουμε ως «νίκη της πίστης», τη νίκη του ορθόδοξου βιώματος απέναντι σε μια ρηχή και ανέστια προφητολογία και ατέρμονη συζήτηση περί πνεύματος! Μόνο, που στην τελευταία περίπτωση, δεν ομιλούμε περί Αγίου Πνεύματος, αλλά περί του πνεύματος του κόσμου τούτου και, εν γένει, αναφερόμαστε και στηλιτεύουμε όχι την αληθινή νίκη της πίστης, καθώς αυτή μόνο ως βίωμα λογίζεται και ποτέ μόνο στα λόγια!


                        Πηγή: https://proskynitis.blogspot.com/2025/03/blog-post_81.html
                        Πες μας τί νιώθεις και... Δες κάτι ειδικά για σένα ΕΔΩ!
                        Έχεις σημαντικές απορίες..; Βρες απάντηση ΕΔΩ!
                        Χαλάρωσε με μια Χριστιανική Ταινία ΕΔΩ!
                      • Συνέχεια Άρθρου ▼
                        Η υπομονή της αδικίας, Αββάς Μάρκος
                        Η υπομονή της αδικίαςΑββάς Μάρκος 
                        Κάποιος μορφωμένος, νομικός, ρώτησε έναν γέροντα ασκητή: «Επειδή θέλω να μάθω, παρακαλώ να μου εξηγήσετε τι πιστεύετε εσείς οι μοναχοί και λέτε ότι δεν πρέπει να δικάζουμε αυτούς που μας αδικούν;»
                        Ο γέροντας αποκρίθηκε: «Το να μην αδικούμε όσους μας αδικούν είναι εντολή του Θεού, ο οποίος είπε με το στόμα του προφήτη· “Δική μου είναι η εκδίκηση, εγώ θα ανταποδώσω, λέει ο Κύριος” (πρβ. Ιερ. 28:36), όπως επίσης και στο Ευαγγέλιο· “Συγχωρήστε, και θα συγχωρηθείτε” (Ματθ. 6:14). Αυτή η προσταγή υπάρχει σε πολλά σημεία της Γραφής. Ποιος είναι λοιπόν αυτός που έχει ορίσει πιο δίκαιους νόμους και θέλει να κρίνει πριν την ώρα τους αυτούς που αδικούν, σαν να είναι αναμάρτητος;»
                        Ο μορφωμένος ρώτησε τότε: «Αμαρτάνουν λοιπόν οι άρχοντες που τιμωρούν όσους αδικούν και δίνουν το δίκιο στους αδικημένους;»
                        Ο γέροντας του αποκρίθηκε: «Δεν αμαρτάνουν οι δικαστές που τιμωρούν τους άδικους, αλλά εκείνοι που τους καταγγέλλουν σε αυτούς και δεν τους αφήνουν στον Θεό. Πρώτον, επειδή κάθε δοκιμασία που τους έρχεται οφείλεται στις δικές τους αμαρτίες και έχει σκοπό να τους οδηγήσει σε μετάνοια και όχι σε εκδίκηση. Και δεύτερον, ακόμη και άδικα να έπαθαν ό,τι έπαθαν, έπρεπε να συγχωρήσουν τον άδικο, σύμφωνα με την προσταγή του Κυρίου, ώστε και οι ίδιοι να συγχωρηθούν και να μην κάνουν τις αμαρτίες τους ασυγχώρητες με την ανταπόδοση.«
                        » Οι άρχοντες άλλωστε, σύμφωνα με τον απόστολο, δεν προκαλούν φόβο για τα καλά έργα αλλά για τα κακά (Ρωμ. 13:3). Δεν αναγκάζουν τους πιστούς και ευλαβείς να καταγγέλλουν όσους τους αδικούν, ούτε απαγγέλλουν κατηγορία στους ανεξίκακους, επειδή δεν καταφεύγουν στα δικαστήρια όταν αδικούνται. Αποδίδουν δικαιοσύνη σε όσους θέλουν κάτι τέτοιο, εκείνους όμως που για τον Θεό δείχνουν μακροθυμία, τους τιμούν και τους αναγνωρίζουν ως πιο συνετούς. Όπως λοιπόν οι άρχοντες δεν εξαναγκάζουν όσους δεν θέλουν να ζητήσουν τη βοήθειά τους, έτσι δεν αμαρτάνουν και όταν δίνουν το δίκαιο σε εκείνους που καταγγέλλουν τον αντίδικό τους.
                        » Γι’ αυτό, σοφότατε, είναι ανάγκη, μετά από τους κοσμικούς λόγους και νόμους, να διδαχτείς και τον πνευματικό νόμο και να υπομένεις ως δικά σου τα λυπηρά που σου έρχονται, και εκείνους που σου τα προξενούν να μην τους εκδικείσαι, αλλά να τους αγαπάς και να τηρείς τους νόμους της αγάπης ως προς αυτούς. Γιατί η αγάπη – λέει η Γραφή – δεν λογαριάζει το κακό που της έκαναν, αλλά όλα τα δέχεται· η ελπίδα, η πίστη και η υπομονή ποτέ δεν την αφήνουν (Α’ Κορ. 13:5 και 7). Και αφού κάνει αυτά, δεν μπορεί να δικάζει εκείνον που φαίνεται πως την αδικεί. Στην αγάπη διαφέρουμε ο ένας από τον άλλον, όλοι όμως υστερούμε ως προς την πληρότητά της και ελπίζουμε στη χάρη του Χριστού, για να αναπληρώσει τις ελλείψεις μας, αν βέβαια δεν αμελήσουμε από την πλευρά μας να κάνουμε ό,τι μπορούμε.
                        » Γι’ αυτό, όσοι είναι σοφοί στα λόγια νομίζουν ότι αμαρτάνουν μόνο αυτοί που αδικούν· οι πνευματικά σοφοί όμως, και όταν αδικούνται, τον εαυτό τους κατηγορούν, αν δεν υπομένουν με τη θέλησή τους τις αδικίες. Και όχι μόνο γι’ αυτό, αλλά και για το ότι οι θλίψεις παρουσιάζονται εξαιτίας παλιού δικού τους σφάλματος – αν και αμάρτημα από αμάρτημα διαφέρει στη βαρύτητα. Όποιος λοιπόν ζητά το δίκιο του, μοιάζει να αποδίδει έλλειψη δικαιοσύνης στον Θεό, ενώ αυτός που υπομένει σαν δική του τη θλίψη που του ήρθε, ομολογεί προηγούμενο σφάλμα του, για το οποίο και κάνει υπομονή όταν πάσχει τα δεινά».


                        Από το βιβλίο: ΕΥΕΡΓΕΤΙΝΟΣ, τόμος Β’, Υπόθεση ΛΖ’ (37), σελ. 311. Εκδόσεις Το Περιβόλι της Παναγίας, Θεσσαλονίκη 2003.
                        https://www.koinoniaorthodoxias.org/pateriko-anthologio/i-ypomoni-tis-adikias/

                        Πηγή: https://paterikos.blogspot.com/2025/03/blog-post_138.html
                        Πες μας τί νιώθεις και... Δες κάτι ειδικά για σένα ΕΔΩ!
                        Έχεις σημαντικές απορίες..; Βρες απάντηση ΕΔΩ!
                        Χαλάρωσε με μια Χριστιανική Ταινία ΕΔΩ!
                      • Συνέχεια Άρθρου ▼
                        Δημήτριος Παναγόπουλος. Η σωτήρια πίστη.





                        Πίστη που δεν μας κάμνει να κόψουμε τα ελαττώματά μας και να γίνουμε καλοί, δεν είναι πίστη σωτηρίας.

                        Πίστη που δεν μας βοηθεί να καθαρίσουμε το εσωτερικό μας από τον «πονηρόν θησαυρόν» (Ματθ. 12:35), δεν είναι πίστη σωτηρίας. Είναι πίστη νόθος και όχι γνήσια και σε τέτοια πίστη δεν πρέπει να επαναπαυόμαστε ούτε ένα δευτερόλεπτο.

                        Από μία τέτοια πίστη δεν μπορεί να αναμένει κάποιος καλό παρά ναυάγιο. Ναυάγιο στην παρούσα ζωή, ναυάγιο και στην άλλη, τη μέλλουσα, και προπαντός στη μέλλουσα…

                        Λάβετε το φάρμακο της μετανοίας και εξομολογήσεως στα χέρια σας και χρησιμοποιείστε αυτό, και μόνο αυτό, διότι κατά τον ιερό Χρυσόστομο: «Δεν υπάρχει κανένα άλλο τέτοιο φάρμακο για την εξάλειψη των αμαρτημάτων σαν την εξομολόγησή τους, τη συνεχή ανάμνηση και την αδιάκοπη κατηγορία τους».

                        Χριστιανοί μου, μήπως απατάσθε; Η νηστεία δεν περιορίζεται στη χύτρα μας. Διότι ίσως νηστεύετε από φαγητά, αλλ’ εφόσον δεν νηστεύετε από αμαρτίες, η νηστεία σας δεν ωφελεί. Γι’ αυτό εξετάστε τον εαυτό σας και στη νηστεία σας προσθέστε τώρα και τη μετάνοια και εξομολόγηση. Αποφασίστε πια να μην ξανακάνετε αυτό που θα εξομολογηθείτε. Και να είστε βέβαιοι πως κάθε περίοδος ή ημέρα νηστείας θα είναι ένας καινούριος σταθμός και αφετηρία νέας ζωής. Μία αναγέννηση, ένα δεύτερο πραγματικό βάπτισμα.

                        Αν έχουμε πίστη, αν παραδεχόμαστε ότι ο Χριστός κάμνει θαύματα ακόμη, ότι μπορεί δηλαδή να αλλάξει το είναι μας, ας θελήσουμε να καταθέσουμε τα… όπλα. Με άλλα λόγια, ας μετανοήσουμε, ας εξομολογηθούμε, ας αλλάξουμε ριζικά ζωή. Διότι μόνο τότε ο Χριστός θα μας αναγνωρίσει δικούς Του και θα μας δώσει τη χάρη Του και την ευλογία Του. Αλλιώς ας το μάθουμε, ας το εννοήσουμε, είμαστε προς τον Ιησού ξένοι. Δεν μας ωφελούν τα… χειροκροτήματα, οι εορτές, οι έπαινοι.

                        Πίστη θα πει ταπείνωση. Ας μην έχουμε εμπιστοσύνη στην κρίση μας. Ό,τι ιδέα είχαμε για τα όνειρα και τις άλλες προλήψεις ας τις εξομολογηθούμε σε Πνευματικό έμπειρο και ας του ζητήσουμε τη συμβουλή του.

                        Ας δεχθούμε με ταπείνωση την συμβουλή του έμπειρου Πνευματικού. Ας εξομολογηθούμε σ’ αυτόν ό,τι και αν μας συμβεί.

                        Έτσι θα φυλαχθούμε από τις απατηλές και επικίνδυνες παγίδες της ψευδούς πίστεως, που προσπαθεί ο Διάβολος να μας παρουσιάσει ως αληθινή για να μας οδηγήσει στον όλεθρο και την απώλεια της ψυχής και του σώματος.

                        Με την ειλικρινή μετάνοια και καθαρή εξομολόγηση ο Χριστός μας θα σε συγχωρήσει και θα γεμίσει την ψυχή σου με το φως της χαράς και την ελπίδα της αναστάσεως.

                        Πίστη που δεν μας παρακινεί να μισήσουμε τον κόσμο και τα του κόσμου και να συμμορφωθούμε με το θέλημα του Θεού, δεν είναι πίστη σωτηρίας.

                        Πίστη που δεν οδηγεί στη μετάνοια και την ιερά εξομολόγηση εμπρός σε Πνευματικό ιερέα, δεν είναι πίστη σωτηρίας.

                        Ένα μας χρειάζεται, να πιστεύουμε απόλυτα ότι ο Κύριος είναι πανταχού παρών και πρέπει με απλότητα να παραδινόμαστε στα χέρια Του, όπως το βρέφος στη μητέρα του. Μόνο τότε γίνεται σωστά το έργο Του επάνω μας, το οποίο είναι και η σωτηρία μας.

                        Από το βιβλίο: “Εις αγαθή ανάμνηση. Εμπειρικές αλήθειες από την κηρυκτική διακονία του πιστού εργάτου Κυρίου ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ Α. ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΥ (1916-1982)”. Εκδόσεις “Ορθόδοξος Κυψέλη”, Θεσσαλονίκη 2013.

                        https://apantaortodoxias.blogspot.com/2021/09/blog-post_769.htm

                        hristospanagia.gr 


                        Πηγή: https://akrovolistishellas.blogspot.com/2025/03/blog-post_26.html
                        Πες μας τί νιώθεις και... Δες κάτι ειδικά για σένα ΕΔΩ!
                        Έχεις σημαντικές απορίες..; Βρες απάντηση ΕΔΩ!
                        Χαλάρωσε με μια Χριστιανική Ταινία ΕΔΩ!
                      • Συνέχεια Άρθρου ▼
                        ΠΑΝΤΕΣ ΩΣ ΙΜΑΤΙΟΝ ΠΑΛΑΙΩΘΗΣΟΝΤΑΙ
                         «Αυτοί απολούνται, σύ δε διαμένεις· και πάντες ως ιμάτιον παλαιωθήσονται, και ωσεί περιβόλαιον ελίξεις αυτούς, και α
                        λλαγήσονται· σύ δε ο αυτός εί, και τα έτη σου ουκ εκλείψουσι»
                        (Εβρ. 1, 11-12). «Αυτοί θά εξαφανιστούν, ενώ εσύ αιώνια παραμένεις. Τα πάντα θα παλιώσουνε σαν ρούχο. Σάν μανδύα θα τους τυλίξεις, και θ’ αλλάξουν. ᾿Εσύ όμως παραμένεις πάντα ο ίδιος, τά χρόνια σου ποτέ δεν θα τελειώσουν».              Νόμος του σύμπαντος είναι η φθορά. Ο χρόνος δείχνει να νικά κάθε τι το οποίο υπάρχει μέσα στον κόσμο και τη ζωή. «Τα πάντα παλιώνουνε όπως τα ρούχα». Και δεν είναι μόνο το σύμπαν, οι πλανήτες, ο ουρανός, η γη, η φύση δηλαδή. Είναι και οι ζωντανοί οργανισμοί. Είναι και οι άνθρωποι. Από την πρώτη στιγμή της ύπαρξής μας, «εξ άκρας συλλήψεως», φέρουμε μέσα μας το γονίδιο της παλαιώσεως. Μπορεί μέχρι να φτάσουμε στο απόγειο της εξέλιξη και της ανάπτυξής μας να νικάμε τη φθορά, ωστόσο έρχεται η στιγμή που όλα αρχίζουν να λειτουργούν αντίστροφα, αρχικά με αργούς ρυθμούς, στη συνέχεια με γρηγορότερους, και το πάλιωμα οδηγεί στο σβήσιμο και στον θάνατο.             Η μόνη σταθερά σ’ αυτόν τον κόσμο είναι ο Θεός. Δεν υπόκειται στον χρόνο, διότι Αυτός δημιούργησε τον χρόνο. «Πατήρ αχρόνως εγέννησεν Υιόν». Και «ο Πατήρ δι’ Υιού εν Αγίω Πνεύματι», εποίησε τον κόσμο, διακηρύσσει η Εκκλησία. Όλα διά των ενεργειών του Θεού δημιουργήθηκαν. Και οι ενέργειες του Θεού είναι άκτιστες. Δεν υπόκειται στον χρόνο και τη δημιουργία, αλλ’ υπάρχουν μαζί Του και θα συνεχίσουν να υπάρχουν «για πάντα». Όμως διά των ενεργειών Του ο Θεός δημιουργεί τα πάντα, στα οποία ενέσπειρε την κτιστότητα ως χρόνο και φθορά, «ίνα μη το κακόν αθάνατον γένηται», όχι διότι ο Ίδιος το δημιούργησε, αλλά διότι τουλάχιστον στον έμψυχο κόσμο και δη στους αγγέλους και τους ανθρώπους έδωσε ως δωρεά την ελευθερία. Και το κακό ως ανυπαρξία του αγαθού γεννιέται από επιλογή. Όλη η ζωή των αγγέλων και των ανθρώπων είναι ένας αγώνας διατήρησης της επιλογής. Και αν οι άγγελοι πλέον είναι άτρεπτοι, διότι επέλεξαν την αγάπη της συνεχούς σχέσης και της κοινωνίας με τον Θεό, ενώ ο μόνος θάνατος που μπορούν να βιώσουν είναι ο πνευματικός, δηλαδή της εγκατάλειψης του Θεού και της αυτοθέωσης, όπως κάνει ο διάβολος, οι άνθρωποι βρισκόμαστε σε μία συνεχή τρεπτότητα. Καλούμαστε κάθε στιγμή να διαλέξουμε την οδό της αγάπης προς τον Θεό και τον συνάνθρωπο, να υπερβούμε την αυτοθέωση, να αντέξουμε τις δοκιμασίες και τους σταυρούς της ζωής, να είμαστε «τέκνα φωτός».   Όμως επειδή αυτό μοιάζει αδύνατον και είναι, η ύπαρξή μας υπόκειται στην παλαίωση, στη φθορά, σε ό,τι αφορά το σωματικό της στοιχείο. Σκοπός μας είναι να μη βιώσουμε τον πνευματικό θάνατο και να περιμένουμε την ανάσταση των νεκρών, για να ξαναζήσει το σώμα μας ενωμένο με την ψυχή την  χαρά της πλήρους κοινωνίας με τον Θεό στη βασιλεία Του, σε έναν καινούργιο πλέον κόσμο, στον οποίο ο χρόνος και η φθορά θα καταργηθούν στο τέλος της Ιστορίας.             Παλιώνουν και οι ιδέες. Παλιώνουν και οι νοοτροπίες. Παλιώνουν και οι πολιτισμοί. Παλιώνουν και οι ισχυροί. Ο κόσμος βρίσκεται σε μία συνεχή κίνηση εν χρόνω και όλα υπόκεινται στη φθορά και στην παρακμή. Αυτό λησμονούν όσοι έχουν την έπαρση της παντοδυναμίας, της κυριαρχίας. Όσοι είναι τόσο πεπεισμένοι για τις ιδέες τους, τις γνώσεις, το σκεπτικό τους, την σωματική τους ρώμη και ικανότητα, τη σαγήνη που εκπέμπουν. Ο χρόνος καταβάλλει και αυτούς και όλα τα όπλα τους. Τα δημιουργήματα του ανθρώπου που αντέχουν στον χρόνο πρέπει να εκφράζουν αξίες που υπερβαίνουν το πρόσκαιρο. Αξίες του αγαθού, του ωραίου. Αξίες συνύπαρξης και όχι ατομοκεντρισμού. Αξίες που δείχνουν αλήθειες και, κυρίως, πόθους και όνειρα νίκης κατά του θανάτου. Αξίες που περιγράφουν τη ζωή, τα πάθη, τα λάθη, αλλά δεν κατοχυρώνουν την παντοδυναμία και την απελπισία που αυτά προκαλούν.             Τα παραπάνω ο καιρός μας τα έχει αντιστρέψει. Φωνάζει για το πρόσκαιρο, αλλά δεν νιώθει πως ό,τι δεν έχει Θεό, παλιώνει και σβήνει. Όσοι πιστεύουμε λοιπόν ας μην απελπιζόμαστε, αλλά ως εμπιστευόμαστε τον Θεό, κρατώντας χαρά κι ελπίδα. Όπως Εκείνος παραμένει ο Ίδιος και οι αιώνες της κτιστότητας ποτέ δεν θα Τον παλιώσουν, έτσι και η σχέση μαζί Του εν Χριστώ Ιησού και εν τη Εκκλησία ουδέποτε θα παλιοκαιρίσει. Αντίθετα, θα μας ανανεώνει στο φως και την αγάπη Του, σε μία συνάντηση μαζί Του και με τον πλησίον που θα γίνεται συνεχώς πορεία προς την αιωνιότητα. Και ακόμη και αν δεν τα καταφέρνουμε, πάλι Εκείνος μας περιμένει, για να αλλάξουμε, να ξεκινήσουμε από την αρχή. Αυτή ήταν, είναι και θα είναι η ομορφιά και η δύναμη της αγάπης Του, την οποία καλούμαστε να αναζητούμε και να ζούμε!  π. Θεμιστοκλής Μουρτζανός

                        Πηγή: https://zpigikam.blogspot.com/2025/03/blog-post_781.html
                        Πες μας τί νιώθεις και... Δες κάτι ειδικά για σένα ΕΔΩ!
                        Έχεις σημαντικές απορίες..; Βρες απάντηση ΕΔΩ!
                        Χαλάρωσε με μια Χριστιανική Ταινία ΕΔΩ!
                      • Συνέχεια Άρθρου ▼
                        «Όταν σας αδικούν οι άνθρωποι, να ξέρετε ότι αποκτάτε μετοχές στον Ουρανό»
                         
                        π. Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος«Οι άνθρωποι έχουν πολλά ελαττώματα και ιδιοτροπίες. Να τους διορθώσουμε όλους, είναι αδύνατον. Δεν μένει, λοιπόν, άλλη λύση από το να μάθουμε να υπομένουμε και να τους ανεχόμαστε όλους.Αρκετοί άνθρωποι είναι αγνώμονες. Αν περιμένουμε ανταπόδοση, θα στεναχωρηθούμε. Αν όμως δεν περιμένουμε, τότε θα είμαστε ήρεμοι.Από τους ανθρώπους, να δεχόμαστε ό,τι μας δίνουν.Σε κάποιον προσφέρεις ένα πέλαγος αγάπης. Κι αυτός ανταποκρίνεται με... τον εξής τρόπο: παίρνει ένα σταγονόμετρο και σου λέει: “Άνοιξε τα χέρια σου!… Μια…, δύο…, τρεις…”, και σου δίνει δύο–τρεις σταγόνες αγάπης!Τί, να κάνουμε;! Δεκτό κι αυτό!Όταν σας αδικούν οι άνθρωποι, να ξέρετε ότι αποκτάτε μετοχές στον Ουρανό. Όταν μας αδικούν οι άνθρωποι, μας δικαιώνει ο Θεός. Γενικά, τους ανθρώπους να τους δεχόμαστε όπως είναι και όχι όπως θα θέλαμε εμείς να είναι…».https://www.askitikon

                        Πηγή: https://adontes.blogspot.com/2025/03/blog-post_16.html
                        Πες μας τί νιώθεις και... Δες κάτι ειδικά για σένα ΕΔΩ!
                        Έχεις σημαντικές απορίες..; Βρες απάντηση ΕΔΩ!
                        Χαλάρωσε με μια Χριστιανική Ταινία ΕΔΩ!
                      • Συνέχεια Άρθρου ▼
                        Όσιος Παΐσιος Βελιτσκόφσκυ: Τι φοβούνται περισσότερο οι δαίμονες.





                        38. Τι φοβούνται περισσότερο οι δαίμονες.

                        Έξι είν’ εκείνα που φοβούνται περισσότερο οι δαίμονες:



                        1) την αποχή από τροφή,

                        2) την αποχή από νερό,

                        3) την ευχή του Ιησού,

                        4) το σημείο του Σταυρού (εφόσον γίνεται σωστά),

                        5) τη συχνή μετάληψη των αχράντων Μυστηρίων του Χριστού (εφόσον κοινωνεί κανείς άξια), και

                        6) την ακλόνητη ελπίδα στον Θεό.

                        Δεν υπάρχουν άλλα φοβερότερα όπλα εναντίον των δαιμόνων.

                        Όσιος Παΐσιος Βελιτσκόφκυ. Κρίνα του αγρού.

                        εκδ. Ιεράς Μονής Παρακλήτου, Ωρωπός 2012, 7η έκδοση





                        Πηγή: https://panagia-ierosolymitissa.blogspot.com/2025/03/blog-post_17.html
                        Πες μας τί νιώθεις και... Δες κάτι ειδικά για σένα ΕΔΩ!
                        Έχεις σημαντικές απορίες..; Βρες απάντηση ΕΔΩ!
                        Χαλάρωσε με μια Χριστιανική Ταινία ΕΔΩ!
                      • Συνέχεια Άρθρου ▼
                        Ο π. Αθανάσιος Μυτιληναίος έλεγε για την μέγιστη αξία μελέτης της εθνικής μας ιστορίας.
                        […] Ξέρετε πόσο σπουδαίο πράγμα είναι να μελετά κανείς είτε την προσωπική του ιστορία, είτε την Ιστορία του λαού του; Πολύ μεγάλο πράγμα· έχει πολύ μεγάλη αξία, αγαπητοί μου· αν δεν είχε αξία η μελέτη της Ιστορίας, δε θα έρχονταν εχθροί να τη διαστρέφουν και να τη διαστρεβλώνουν… Και η Ιστορία στην εποχή μας διαστρεβλώνεται όσο ποτέ άλλοτε. 
                        Ακούω κάτι πράγματα…, μα κάτι πράγματα που διδάσκονται οι μαθητές και οι φοιτητές στο Πανεπιστήμιο, ή, αν δεν διδάσκονται μέσα στο Πανεπιστήμιο, που κυκλοφορούν σε βιβλία, και διαστρέφεται η Ιστορία σε βαθμό εξοργιστικό… Ας αναφέρω ένα απλό παράδειγμα.
                        Οι Τούρκοι διαδίδουν στην Αμερική, με έντυπα και λοιπά, δίνοντας πολλά λεφτά, ότι ο Όμηρος ήταν Τούρκος!… Ή ότι ο Θαλής ο Μιλήσιος και άλλοι Έλληνες της Μικράς Ασίας ήταν Τούρκοι!… Κι επειδή οι νεότεροι άνθρωποι δεν διαβάζουν Ιστορία -ο πολύς κόσμος δε διαβάζει Ιστορία- που να ξέρει τώρα ο Αμερικάνος για τον Θαλή τον Μιλήσιο αν ήταν Έλληνας ή …Τούρκος; Κι έτσι παρουσιάζουν τους Έλληνες, τους Ίωνες φιλοσόφους, τους παρουσιάζουν, παρακαλώ, οι Τούρκοι ως Τούρκους!
                        [Ο Τουργκούτ Οζάλ, πρώην πρόεδρος της Τουρκίας, στο περίφημο ιστορικό του έργο, που γράφτηκε το 1986, είχε ισχυριστεί τα εξής: «Ο Όμηρος, ο συμπατριώτης μας, άρχισε από την Ανατολία, στον 9ο αιώνα π.Χ. Εκείνο που αργότερα θα ονομάσουν εσφαλμένα ελληνικό θαύμα»!]. 
                        Και να αναλογιστούμε ότι στο προσκήνιο της Ιστορίας οι Τούρκοι έχουν έρθει τώρα τελευταία, τους τελευταίους αιώνες.Οι Τούρκοι ήταν άγνωστοι· είχαν έρθει από τη Μογγολία, το Τουρκιστάν, από το Αφγανιστάν, από ‘κει, και τα λοιπά. Στο προσκήνιο λοιπόν της Ιστορίας οι Τούρκοι μπήκαν τελευταία, τους τελευταίους αιώνες· κατά την περίοδο των βυζαντινών χρόνων εμφανίστηκαν. Αυτό λοιπόν που ισχυρίζονται οι Τούρκοι ότι εδώ υπήρχαν προ Χριστού, δεν είναι απλά ανιστόρητο, αλλά… είναι φοβερό πράγμα, κι εγώ δεν ξέρω τι είναι!
                        Ή εκείνο που λένε, ότι «ο Μέγας Αλέξανδρος ήταν Σκοπιανός… ή και Βούλγαρος»! Μα είναι γνωστό ότι όλοι αυτοί, ως Σλάβοι,-σλαβικά φύλα είναι αυτά- ήρθαν κατά την περίοδο των βυζαντινών χρόνων, ενώ ο Μέγας Αλέξανδρος είναι προ Χριστού, είναι τέσσερις αιώνες προ Χριστού, τότε που ακόμη στην Ευρώπη δεν είχαν εμφανιστεί τα σλαβικά φύλα· από που κι ως που λοιπόν ήταν Σλάβος;
                        … Φοβερά πράγματα! Διαστροφή φοβερή! Γι’ αυτό κάπου διάβαζα ότι αυτός ο τάφος του Φιλίππου που τώρα βρέθηκε στη Βεργίνα [[η ομιλία αυτή είχε εκφωνηθεί το 1978 ]] μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως επιχείρημα. Επιχειρείται φοβερή διαστροφή της Ιστορίας! Φοβερή! 
                        Ή η επανάσταση του 1821,που κάποιοι λένε ότι ήταν ταξική! Η Επανάσταση του ΄21 ταξική;… Για όνομα του Θεού! Όλοι οι αγωνιστές ήταν μέσα σε στερήσεις και κακουχίες, ανάμεσα σε περιπέτειες. Ο Μακρυγιάννης δικάστηκε και καταδικάστηκε να πεθάνει στη φυλακή, αλλά κι ο Κολοκοτρώνης στη φυλακή, γιατί ήθελαν να υπερασπίσουν τα δίκαια της φυλής, την ελευθερία της πατρίδος. Ποιος ταξικός αγώνας; Φοβερή διαστροφή! 
                        Αν δεν είχε αξία λοιπόν η Ιστορία, αγαπητοί μου, θα διαστρεφόταν; Πάει να πει ότι έχει αξία η Ιστορία. Θέλω να σας παρακαλέσω να προσέχετε πολύ τι ακούτε, αλλά και τα παιδιά σας το τι μαθαίνουν και τι ακούν· χρειάζεται πολλή προσοχή.
                        *** ΠΡΟΣ ΔΟΞΑΝ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΤΡΙΑΔΙΚΟΥ ΘΕΟΥ και με απροσμέτρητη ευγνωμοσύνη στον πνευματικό μας καθοδηγητή μακαριστό γέροντα Αθανάσιο Μυτιληναίο, επιμέλεια κειμένου: Ελένη Λιναρδάκη, φιλόλογος
                        Πηγή: Μακαριστού γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου, Επιλογή Ψαλμών, τόμος Β΄, εκδόσεις Ιεράς Μονής Κομνηνείου Λαρίσης, Λάρισα 2015, σελ.244-246[14η απομαγνητοφωνημένη ομιλία, απόσπασμα από την ερμηνεία του Ψαλμού 142] hristospanagia3.blogspot.com
                      • Συνέχεια Άρθρου ▼
                        Πώς να πείσω το παιδί να έρθει στην εκκλησία;
                        Η ανατροφή των παιδιών ίσως είναι ένα από τα δυσκολότερα πράγματα που ο γονέας καλείται να αντιμετωπίσει στην ζωή του. Η δε ανατροφή σύμφωνα με τα χριστιανικά πρότυπα είναι ακόμη πιο δύσκολη στην τύρβη της σύγχρονης κοινωνίας που ζούμε. Τα ερεθίσματα που αποπροσανατολίζουν τα παιδιά μας είναι ποικίλα και δύσκολα μπορούμε να τα προστατέψουμε από αυτά. Παρά ταύτα η Σύναξη Νέων Παλαιοχωρίου έχει επιμεληθεί την ιστοσελίδα της «Ορθοδοξία & Παιδί» όπου υπάρχει άφθονο υλικό για την ενασχόληση των παιδιών μας, εάν είναι σε ηλικία που ενδείκνυται.
                        Συγκεκριμένα, έχουμε συλλέξει τραγούδια, κινούμενα σχέδια, διαδραστικά παιχνίδια, υλικό για κατήχηση και άλλα. Αλλά πιο σημαντικό είναι ότι έχουμε αναρτήσει άρθρα που αφορούν στην διαπαιδαγώγηση και που δίνουν λύσεις σε προβλήματα της καθημερινότητας. Εάν λοιπόν έχετε οποιοδήποτε πρόβλημα ή απορία για το πώς να μεγαλώσετε τα παιδιά σας, μπορείτε να βρείτε λύσεις ΕΔΩ !
                      • Συνέχεια Άρθρου ▼
                        Αν η ζωή σου δεν πάει καλά...
                        Πολλές φορές νιώθουμε πράγματα που δεν μπορούμε να εξηγήσουμε. Που μας απασχολούν και φοβόμαστε να τα συζητήσουμε και να τα εξωτερικεύσουμε.
                        Η Σύναξη Νέων Παλαιοχωρίου έχει φτιάξει ειδικά για σένα την "Πλατφόρμα Συναισθημάτων" όπου γράφεις μονολεκτικά ότι νιώθεις και μπορείς να διαβάσεις τί έχουν να σου πουν οι πατέρες της εκκλησίας, και πώς μπορείς να βρεις λύση στο πρόβλημά σου!

                        Δεν χάνεις τίποτε να δοκιμάσεις εδώ…
                      • Συνέχεια Άρθρου ▼
                        Να μοιράζεσαι τη λύπη των ανθρώπων...

                        ...πονώντας γι’ αυτούς στην προσευχή σου.
                        Σκέπασε τον αμαρτάνοντα, όταν δεν έχεις απ’ αυτό πνευματική ζημία.
                        Έτσι και αυτόν τον κάνεις να έχει θάρρος στον αγώνα του και εσένα σε στηρίζει το έλεος του Κυρίου σου.
                        Στήριζε με το λόγο σου τους ασθενείς και αυτούς που έχουν λυπημένη καρδιά και, όσο στο χέρι σου έχεις υλικά αγαθά, ελέησε τους και θα σε υποστηρίξει η δύναμη του Θεού που συντηρεί τα πάντα.
                        Να μοιράζεσαι τη λύπη των ανθρώπων πονώντας γι’ αυτούς στην προσευχή σου, με όλη σου την καρδιά και θ’ ανοίξει μπροστά στις ικεσίες σου η πηγή του ελέους του Θεού.
                        πηγή

                        Πηγή: https://inpantanassis.blogspot.com/2016/03/blog-post_66.html
                        Πες μας τί νιώθεις και... Δες κάτι ειδικά για σένα ΕΔΩ!
                        Έχεις σημαντικές απορίες..; Βρες απάντηση ΕΔΩ!
                        Χαλάρωσε με μια Χριστιανική Ταινία ΕΔΩ!
                      • Συνέχεια Άρθρου ▼
                        Που να ήξερες ότι μετά από λίγα χρόνια ο περισσότερος κόσμος θα παραμορφωθεί από την πολλή μόρφωση…

                        Περί των θαυμάτων παλαιότερα και στην εποχή μας έγραφε ο Όσιος Παΐσιος ο Αγιορείτης:
                        «Οι Πατέρες εκείνης της εποχής είχαν πολύ πίστη και απλότητα και οι περισσότεροι ήταν με λίγα μεν γράμματα, αλλά, επειδή είχαν ταπείνωση και αγωνιστικό πνεύμα, δέχονταν συνέχεια τον θείο φωτισμό· ενώ στην εποχή μας, που έχουν αυξηθεί οι γνώσεις, δυστυχώς η λογική κλόνισε την πίστη των ανθρώπων από τα θεμέλια και γέμισε τις ψυχές από ερωτηματικά και αμφιβολίες.

                        Έτσι επόμενο είναι να στερούμεθα τα θαύματα, γιατί το θαύμα ζήται και δεν εξηγείται με την λογική.

                        Παλαιότερα, πριν από 20 χρόνια, εύρισκε κανείς ακόμη την απλότητα απλωμένη στο Περιβόλι της Παναγίας, και εκείνο το άρωμα της απλότητος των Πατέρων μάζευε τους ευλαβείς ανθρώπους, που μιμούνταν τις μέλισσες, και τους έτρεφε, και αυτοί μετέφεραν και στους άλλους από την πνευματική αυτή ευλογία, για να ωφεληθούν.

                        Από που δηλαδή και αν περνούσες, θα άκουγες να διηγούνται θαύματα και ουράνια γεγονότα, πολύ απλά, γιατί τα θεωρούσαν πολύ φυσιολογικά οι Πατέρες.
                        Ζώντας λοιπόν σε αυτήν την πνευματική ατμόσφαιρα της Χάριτος, ποτέ δεν περνούσε λογισμός αμφιβολίας για όσα άκουγες, γιατί και ο ίδιος κάτι θα έβλεπες από αυτά.
                        Αλλά ούτε και περνούσε λογισμός, για να σημειώσεις ή να κρατήσεις στη μνήμη σου τα θεία εκείνα γεγονότα για τους μεταγενέστερους, γιατί νόμιζες ότι θα συνεχισθεί εκείνη η Πατερική κατάσταση.

                        Που να ήξερες ότι μετά από λίγα χρόνια ο περισσότερος κόσμος θα παραμορφωθεί από την πολλή μόρφωση – επειδή διδάσκεται με το πνεύμα της αθεΐας και όχι με το πνεύμα του Θεού, για να αγιάσει και την εξωτερική μόρφωση – και η απιστία θα φτάσει σε τέτοιο σημείο, που να θεωρούνται τα θαύματα για παραμύθια της παλαιάς εποχής.
                        Φυσικά, όταν είναι ο γιατρός άθεος, όσες εξετάσεις και εάν κάνει σ’ έναν Άγιο με τα επιστημονικά μέσα (ακτίνες κ.λ.π.), δεν θα μπορέσει να διακρίνει την Χάρη του Θεού. Ενώ εάν είχε αγιότητα και ο ίδιος, θα ιδή την Θ. Χάρη να ακτινοβολεί».

                        Από το βιβλίο: «Αγιορείται Πατέρες και Αγιορείτικα» – Γέρων Παΐσιος ο Αγιορείτης



                        Πηγή: https://panagia-ierosolymitissa.blogspot.com/2020/09/blog-post_53.html
                        Πες μας τί νιώθεις και... Δες κάτι ειδικά για σένα ΕΔΩ!
                        Έχεις σημαντικές απορίες..; Βρες απάντηση ΕΔΩ!
                        Χαλάρωσε με μια Χριστιανική Ταινία ΕΔΩ!
                      • Συνέχεια Άρθρου ▼
                        Για πνευματικούς ανθρώπους

                        Οί πνευματικοί άνθρωποι κρίνουν κατά πνεύμα ενώ οί σωματικοί κατά σώμα.
                        Άς φυλαγόμαστε εμείς οί χριστιανοί να μην κρίνουμε μονάχα κατά σώμα.
                        Στήν ούσία, το πνεύμα του ανθρώπου ύπόκειται σε πλήθος επιδράσεων άπό τις πνευματικές δυνάμεις, που σαν το ρεύμα διασταυρώνονται μέσα του με τον ίδιο τρόπο με τον όποιο και το σώμα ύπόκειται στην επίδραση πολλών και διαφορετικών φυσικών δυνάμεων.
                        Ό μη πνευματικός άνθρωπος των αισθήσεων τρέφεται με τα χλωρά φύλλα των πολλών συζητήσεων και πάντοτε μένει νηστικός και βασανιζόμενος άπό την πείνα.
                        Ό πνευματικός άνθρωπος αναζητά τον πυρήνα αυτών των συζητήσεων και τρεφόμενος με αύτόν τον πυρήνα είναι χορτασμένος και γεμάτος γαλήνη.
                        Τό πιό χτυπητό χαρακτηριστικό του πνευματικού ανθρώπου είναι το ότι δεν είναι ικανοποιημένος με τον εαυτό του.
                        Δέν υπάρχει πιό δύσκολο πράγμα άπό το να εξηγείς τα πνευματικά ζητήματα σε ανθρώπους που σκέφτονται και ενεργούν κατά σώμα.

                        ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ, ΑΓΙΟΠΝΕΥΜΑΤΙΚΕΣ ΔΙΔΑΧΕΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΘΕΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ ΚΑΙ 282 ΣΟΦΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΑΝΘΟΛΟΓΗΜΕΝΕΣ ΑΠΟ ΤΑ ΕΡΓΑ ΤΟΥ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΚΥΨΕΛΗ πηγή

                        Πηγή: https://inpantanassis.blogspot.com/2019/03/blog-post_74.html
                        Πες μας τί νιώθεις και... Δες κάτι ειδικά για σένα ΕΔΩ!
                        Έχεις σημαντικές απορίες..; Βρες απάντηση ΕΔΩ!
                        Χαλάρωσε με μια Χριστιανική Ταινία ΕΔΩ!

                        Δεν υπάρχει δυνατότητα να διαβάσετε παλαιότερες αναρτήσεις - Αλλά δείτε ένα "τυχαίο" άρθρο ΕΔΩ!